Uusi Moparisti jolla Dart 1968 440 koneella.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Dunky, 24.1.2022.

  1. Dunky

    Dunky 1st gear

    Toimii varmasti paremmin kuin motorhome kansi :)
    Seuraavaksi pitäisi miettiä mitkä männät tarvii sinne noin 11:1 puristuksiin? Ja se nokka, laitanko kuitenkin perinteisen laahurin ja minkälaisilla spekseillä?
     
  2. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jos suht mietoa nokkaa on tarkoitus laittaa niin mun mielestä ei oo tarvetta mennä 11 puristuksiin

    Tasapäämäntä nolla dekkiin + 1mm tiiviste antais 84cc palotilalla noin 10.3 ja 88 palotilalla 10 nurkille puristuksen
    Nokkaakseleis löytyykin sitten vaihtoehtoja ja valmistajia vähintäänkin riittävästi
     
    Dunky tykkää tästä.
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jep,

    en lähtis väkisin rakentaan tota juttua sen 11 staattisen ympärille. Sen puristussuhteen nostaminen tohon lukemaan vaatii esim. jonkinlaista pattipäämäntää, mikä taas ei sit oikein välttis oo toimiva juttu alkaa rakentaan tolla closed chamber kannella. Eikä se oo muutenkaan mitenkään edullinen asia vaikkapa palotapahtuman kannalta. Tai sitten kansien höyläystä, milli pois noista edeleistä nii oltais flattopeilla 11 nurkilla.

    Nokka sit vähän mieltymysten mukaan. Rullakamat on n. 2,5-3x kalliimmatkuin laahurisetti. Jos budjettiin mahtuu niin ehdottomasti, mut taas toisaalta käyttäisin ite sitä rahaa melkein mielummin noiden kansien parantamiseen.
     
    Muokattu: 1.2.2022
    Dunky tykkää tästä.
  4. Dunky

    Dunky 1st gear

    Kiitos äijät taas hyvästä datasta :)
    Pattimännät unohdan kyllä nyt.
    Aihioiden kaivaminen on kyllä käynyt jo mielessäni, onko suositella ketään osaavaa kaivajaa?
     
  5. max

    max Double Gearhead

    NPS,Nordic Porting Service.
    Sieltä saat koko hoidon:Ennen ja jälkeen virtaustulokset,vuotavien venojen yms.korjaukset.Nokkasuosituksen perustuen saatavilla olevaan dataan ja oikeat jouset valittuun nokkaan.
     
    valtope, three hundred, Solvent ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Dunky

    Dunky 1st gear

    Kävi ilmi, että tarvisin kampuran kyseiseen koneeseen kun on syönyt yhden kieretokangen kaulan :(
    Saa tarjota.
     
  7. Dunky

    Dunky 1st gear

    Vähän päivitystä tännekin.
    Nyt alkais olee alakerta muutamaa tarkistusta vaille valmis puntitukseen.
    Männät on ICON:n valmistamat tasapäiset ja dekit koneistettu niin, että männät on nollassa niiden kanssa.
    Nokaksi valikoitui Compcams mekaaninen rullanokka. Juho kaivoi kannet minttiin ja nyt virtaa, sanotaanko tarpeeksi :)
    Öljypohja Sourcen 7" syvä ja High Volume pumppu siirtämään öljyä.
    Siinä varmaan tärkeimmät muutokset joilla pitäisi mennä +550hp plus miinus jotain rikki.
     
    Herje tykkää tästä.
  8. ProBe

    ProBe Gearhead

    Mee sit sen koneen kans penkkiin kans! :)
     
  9. Dunky

    Dunky 1st gear

    Näin on tarkoitus
    Niin ja unohdin mainita, että uusi imusarjakin tuli hommattua. SpeedMasterin Victory kopio.
     
    Herje tykkää tästä.
  10. Dunky

    Dunky 1st gear

    Se tuli tämä kone penkitettyä.
    571hp ja 750nm
     
    Herje, teippi-mikko, Kalja imuri ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!