Uusi TV-sarja, Flying Finns - Amerikan valloitus.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 27.10.2018.

?

Aiotko katsoa Flying Finns - Amerikan valloitus jaksoja AlfaTV-kanavalta?

  1. Kyllä

    132 ääntä
    68,4%
  2. En

    10 ääntä
    5,2%
  3. Parempaa ohjelmaa ei voisi toivoa telkkariin

    40 ääntä
    20,7%
  4. Ei voisi vähempää kiinnostaa suomalaisten säätämiset Amerikassa

    11 ääntä
    5,7%
  1. Pannu H-D

    Pannu H-D 3rd gear

    Sit täällä valitettaisiin et on käsikirjoitettua paskaa...
     
    12345678910 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Juu, ei. Ei oo tarkotus missään vaiheessa tehdä "tositv:tä", vaan ainoostaan kuvata dokumentin omaisesti omaan käyttöön. Materiaalia vaan kerty niin paljon, käsittääkseni 60h, et todettiin ettei kenenkään aika riitä sitä editoimaan, onneks sit löyty innokkaita sen läpikäymään ja tekemään muuten ois ollu vaarana et se menee hukkaan. Valitut pätkät ja "tarina" on 100% tuotantoyhtiön tekijöiden valitsemaa ja tekemää. Materiaalista paljon taitaa olla perheohjelmaan ja kanavan politiikkaan sopimatonta. Jos jossain vaiheessa jotain tehään lisää ni sama urpo amatöörilinja jatkuu takuuvarmasti!
     
    atobee, 12345678910, Inlinee ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Smirkelimies

    Smirkelimies 2nd gear

    Vaikka kyseessä onkin toimiala josta ei kukaan tykkää, hyvin passaisi kylkeen ponssiteksti: Pikavippi.
     
    onoff road, Peeaa, mikkis83 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. auburn

    auburn 3rd gear

    Hyvä sarja, mielenkiinto säilyi koko 10 jakson ajan, nuo tallilla tehdyt jälkihaastattelut alussa mietytitti, että jankataanko samat asiat sitten aina uudestaan, mutta ei, niissäkin oli onnistuneesti saatu uutta kulmaa ja juttua stooriin.
    Tuota äijien punotusta ja puheen takeltelua siellä tallilla alussa ihmettelin, kännissäkö ne ovat noita haastatteluja tehneet, tuossa ainakin tuli jonkinlainen selityksen yritys. :p

     
    Muokattu: 3.2.2019
  5. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Niin no, tosta televiisiosta en osaa sanoo mitään mutta luulen että amatööristä voi olla melko kuumottavaa kun kamerassa palaa punanen valo ja kuuluu komento ”käy”. Jonkun kerran ollu pakallisrariossa nuorempana ja meni silloin suoraan livenä eetteriin. En muistanu yhtään mitä sanoin ja vedin vaan pää sumussa. Kysyin toimittajalta jälestä päin vaan miten meni, miten meni......
     
    onoff road, mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. puna niska

    puna niska 3rd gear

    tulihan nuo kaikki jaksot katottua.
    Samoten livee seurattua silloin kun jouti.
    Toivottavasti vippi tai joku muu suomalainen katiska saadaan vielä nuihinkin skapoihin,ymmärrettävästi rahoitus koko hoitoon on vähintäänkin haastavaa ehkä tämä ohjelma auttaa osaltaan asiaa?
     
  7. hantta

    hantta Gearhead

    Yhteenvetona niille, jotka haluavat toisenlaisen lopputuloksen dramatisointiin, kannattaa tehdä itse ;)
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  8. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Tämä oli tosi hyvä!

    Mutta, ns. huipulla on hyvä lopettaa ja ainahan uutta verrataan edelliseen eli on todella tärkeää
    ettei mahdollinen "uusi kausi" ole pettymys koska kansa yleensäkin odottaa liikoja.

    Vaatii tosi paljon tekijöiltä ettei toisteta vanhaa, moni sarja on pilattu niin että on väkisin tehty
    lisää uutta mutta se onkin loppupeleissä vanhan toistoa.

    Mutta!!! Tämä oli mielestäni oikeasti hyvä!!! Uutta odotellessa...
     
  9. hantta

    hantta Gearhead

    Jos aihe itsessään on kiinnostava, ei kannattaisi takertua lillukanvarsiin, muistellaampa vaikka 50 km hiihtoa, jossa ainoa mediatekninen muutos oli -70 luvulla, kun lähetys muuttui värilliseksi, ja silti sitä vuosikymmenestä toiseen toljottaa miljoona Suomalaista ;)
     
    12345678910, mikkis83, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. musta pässi

    musta pässi 3rd gear

    Ai saatana, meille tuli kotijo työläisperheeseen vasta moskovan olympialaisten aikoihin -80 väriteleviisori. Ai niitä oli siis värilähetyksiä jo back in seventies?
     
  11. Holley

    Holley Gearhead

    Koska VIP+drag week on hiukan hankala noin kakkoskausi tästä sarjasta järkätä, niin tässä teille idea: menkää nyt sitten vaikka BONNEVILLEEN, sinne suola-aavikolle ajamaan ihan vaan lujaa?! Tuon tehoinen autohan kulkee sen 400 km/h yli huippuja helposti , tv-sarja vois saada ihan pari kolmekin katsojaa...!?
     
    cutlass cruiser, onoff road, Mikkis ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Telkkarist tuu nykyään muuta ku uusintoja. Tänään alkaa.
    Aikalailla auki mitä tehdään ja milloin, se riippuu pikälti siitä miten saadaan osia. Kampura ja männät on tilattu mut koska ne tulevat, sitä ei tiedä. Autokin on viety ikisäilöön Kelatieltä ja korvattu toisella projektilla minkä parissa mennee pari kuukautta. Sen jälkeen jos osia on, aletaan pajottaa tekniikkaa kuntoon. Se ei oo periaatteessapaha rasti, mut uutta tulee jonkinverran ja hinku olis dynottaa rauhassa ennen autoon asentamista. Mitä sil sitten ajetaan? Enpä tiedä. Ehkä katellaan sit jos/kun auto on kunnossa. Ajatus oli vähän ruottin street week tulevana kesänä, mut kattoo ny mihin rahkeet riittää.
     
    12345678910, dart -66, three hundred ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Toi naapurin viikko kiinnostais lähtee kattomaan ja kannustamaan vaikka vaan muutamaksi päiväksikin!!! Tsemppiä sinne ja toivottavasti osat tulee ajoissa!!! Varmasti kansan liikehdintä naapuriin lisääntyy jos sinne lähdette!!!!
     
  14. Smirkelimies

    Smirkelimies 2nd gear

    Loimaalla on ens syksynä sm-tason kyntökisat, kylä syntyisi vakoa hätäseen kun vinturboa möyräyttäis pellon laidassa.
     
  15. kurko71

    kurko71 Gearhead

    Kaikki jaksot tuli tallennettu Elisa Viihteeseen. On kyllä parasta mitä teeveestä on tullu! Kymppijaksoo katellessa joutu ihan ääneen hymyilemään sille ravintolan "fourforty/twinturbo"-mummelille!
     
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Gearhead

    Aika mahtavaa palautetta tuolla tien päällä ja alan tapahtumissa on täysin tuntemattomilta tullut, eikä se pöllömmältä tunnu. :)
    Sen verran haluan tohon Jykän kommenttiin kuitenkin vielä tarkentaa, kun ei olla keretty pariin kuukauteen paljon näkemään eikä juttelemaan.
    Eli todellakin kaikki kiitokset kuuluu pitkälti Reetalle, joka siis hoiti sarjan jaksojen editoinnit, äänet ja haastiksien tekemiset apurinsa avulla. Mutta mitä tulee tuohon Jykän näkemään raakavedokseen niin se oli juuri Reetan ensimmäinen versio ekasta jaksosta, josta kävi hyvin selväksi, ettei hänellä ollut ihan silloin vielä tiedossa mitä ja millaista meininkiä tässä haetaan. Niinpä Nikke ja meikäläinen joutui aika pitkälti uudestaan katsomaan kaikki matskut läpi, kontaktoimaan Amerikan kuvaajille, hoitaa luvat niille matskuille ja musiikeille, jonka jälkeen pallottelin useampaan otteeseen ekoja jaksoja Reetan kanssa edes takas niin pitkään, että lopulta häneltä loppui varmaan jo tunnit ja (hermot meikäläiseen) kesken. Lopputuloksena se, että kaksi vikaa jaksoa hän teki ihan ominpäin.
    Kaikesta huolimatta minä eikä Nikkekään halunnut puuttua Reetan näkemykseen tehdä sarjasta ns. enemmän mainstream tyylinen ohjelma kuin moottoripornoon tai ajosuorituksiin keskittynyt hardcore drag race-harrastaja ohjelma, mitä siitä olisi varmaan ilman Reettaa tullutkin? Omalta osalta tuohon näkymättömään duuniin paloi viimeisen 3kk aikana noin 90 työtuntia, joka pitkälti hoidettiin normiduunien jälkeen himasta käsin. Eli siinä yksi syy miksi meikäläistä ei ole paljon omalla kimppatallilla muutamaan kuukauteen näkynyt.
    Nyt tämä hommakin on kuitenkin saatu vietyä suht kunnialla maaliin ja nostan todellakin vielä kerran tuolle Reetalle hattua kaikesta kovasta duunista, jonka hän joutui vielä tavallista tiukemmalla aikataululla tekemään.

    Jäädään ihmettelemään, et mitähän sitä sit seuraavaksi keksitään? :rotfl:
     
    FuryIII '71, atobee, hantta ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Procharged Vette

    Procharged Vette 1st gear

    Pikkasen olisi kehitysideaa tulevaisuuden varalle. Teknisiä asioita oli todella vähän, eli asia joka mm. minua kiinnostaa paljon enemmän kuin se että ketä tavattiin huoltoasemalla tai montako kilometriä ajettiin siirtymällä tahi kuinka monta kaljaa kukakin joi. Ainoa herra jonka puheita kuuntelin tarkasti oli se säätäjä mies Ritola, puhui asiaa koska puhui teknisiä asioita. Tietysti viihdeohjelmassa pitää olla kaikkea muutakin, mutta nyt tekninen puoli jäi mikkihiiri tasolle. Katsojia kiinnostaa ja erityisesti autohulluja kiinnostaa tehot, väännöt, kuutiotuumat, vaihdelaatikot, perävälitykset, puristus - suhteet jne jne.
     
    cutlass cruiser tykkää tästä.
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Yhtä katsojaa kiinnosta yks, toista toinen. Siin ku lähtee tarpeeks jotain hardcore teknistä juttuu ja nippelitietoo esittää ni meil on about kolme kiinnostunutta katsojaa. Osaks ehkä toi niiden asioiden puute johtu siitä et ei tota oltu suunniteltu mikskään esitettäväks ohjelmaks, vaan ainaostaan kuvattiin materiaalia silloin kun joku kuvauskykynen sattu olee paikalla. Tekniikkaa tehdessä sitä ei ollut. Sit toisaalta ainakin itteä vituttaa kaikenlaiset hehkutukset noissa ohjelmissa joille harvoin riittää katetta.

    Mut pannaan nyt tähän luettelo noista, tehoa mitattiin moottorista dynossa 1250 heppaa kun se ei toiminut, rataan saatiin vajaa 1500 ameriikassa, enemmän kuin auton ennätysajssa, ja reilu 1600 myöhemmin. vääntöä on vissiin jonkinverran, arvio luokkaa 2000nm. Kuutiotuumia oli 540, Vaihdelaatikko kaksvaihteinen Powerglide pohjanen JW, perävälitys jenkeissä 3.70, puristussuhde 8.6:1 ja paino viime kesänä 1820 kg. Auton ennätys on 7.89 mut silloin painoa oli alle 1600kg.

    Niijuu, ja kun auto seuraavan kerran tulee radalle, jos joku saa jotain joskus aikaseks, niin muutoksia tulee aika paljon. Painoa otetaan pois n. 100 kiloa, moottori pienenee 480 kuutiotuumaan, Imusarjatyyppi tulee vaihtumaan, kansista koitetaan hipistellä lisää etenkin pakopuolelta, puristussuhde nousee päälle kympin ja polttoaine vaihtuu E85:n, sekä perävälitys 4.10. Nyt projekti on kuitenkin huililla tallitekmisen osalta sen aikaa et laitellaan eka muut vehkeet kuntoon.
     
    Muokattu: 13.2.2019
    Holley, jarona, Slant Sickness ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. StoneSour09400

    StoneSour09400 2nd gear

    Ehkä nyt ajaudutaan hieman aiheesta ulkopuolelle, mutta kun oli maininta hehkutuksista, miten ja mistä nämä erot tulevat kun amerikan joe jarruttaa sen 1000hv dynossa ja sit perus suomi sami kokeilee samalla kokoonpanolla ja saa tulokseksi vain sen 700hv, mistä tämä ero muodostuu? Siis mistään mitään en tiedä, siksi kyselenkin.
     
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mun tulkinta tost aihesta on et numerot myy. Myyt sitten mitä tahansa niin on hienoa kun on esittää isoja lukuja. Jos on esimerkiks ostettu moottoreita USA:sta, niin vähissä on tapaukset missä ostoteho on pystytty kotimaisessa riippumattomassa dynossa toistamaan.

    Jos asiaa funtsii niin se on aika selkeetäkin ja ruokkii itseään. Jos esimerkiks oot onnistunut tekemään hyvän kombinaation mikä antaa 500 heppaa, lasket paljonko meni osiin, paljon aikaa ja mitä siit pitäis saada et sais voita näkkileivän päälle. On nyt vaikka 500hv /8000 rahaa. Sit sul on kilpailijafirma joka myy omaa mottiaan 550 heppaa ja 7000. Montako mottii luulet et myyt ite? Ja kun katot niit osia, tai vaikka teet samanlaisen ni ei vaan toteudu. Jääks paljon vaihtoehtoja?

    Itseasiassa toi on paljon vanhempia juuria, jo 50-luvulta lähtien jenkkiautotehtaat rupes ilmottamaan tehoiks vähän enempikun naapuri vastaavasta ja se aiheutti oman kilpajuoksunsa mist löytyy aika räikeitäkin esimerkkejä. Otetaan esimerkit vaikka moparilta,eikäsielt pahimmasta päästä. Peruskasi, 318; purituksia ei mitään, lurunokka, kakskurkkunen kaasari, 230 hv. 273 commando; samat kannet, puristuksia reilu kymppi, mekaaninen nokka, nelireikänen kaasari 235 hv. 340; ruttuu, isoreikäst kantta ja venttiilii, isompaa nokkaa, parempaa pakosarjaa,nelikurkkusta kaasaria 275 hv. 383, ei ruttuu, ei nokkaa, kaksreikäne kaasari 290hv. 383 hi perf, nokkaa, pakosarjaa jne 330hv. Jokainen joka tollasil on ajanut voi ajatella noit lukemii. Onks tosiaan 273 vain 5 heppaa tehokkaampi kuin perus 318? Onks 340 tosiaan vain 45 heppaa vahvepi kuin 318? Onks 383 2 bbl 15 heppaa vahvempi ku 340? Onks 383 hi perf 55 heppaa tehokkaampi kuin 340?

    Ja sama on homma lehtiartikkeleissa, tv-ohjelmissa jne. Jotta numerot tekee vaikutuksen niiden täytyy olla isoja ja mielellään enempi kuin naapurilla. Esimerkiks jenkkien toimittajat tykkäävät ajaa mottejaan Westechin dynossa. Osaltaan se helpottaa tietty keskinäsiiä vertailuja, mutta numerot sielläkin on "aika hyviä."

    Ton näki esimerkiks alkuaikojen Engine Masters kisoissa. Niissä oli eri puolilla jenkkejä karsinnat kolmessa paikassa joist yks Westech. Joka pajasta pääs esimerkiks kolme parasta ja yhteensä 15. Loppukisa sit Westechillä. Niist kahesta muusta pajasta tuli tulosten perusteella kuus osallistujaa ja Westechilta yheksän. Loppukilpailussa seitsemän joukossa tais olla yks westechillä alkunumerot mitannut, ja muualta tulleiden tehot "vähän pompsahti".

    Ja vähän sama on näiden ohjelmien rakentamissa vehkeissä, taannoin oli joku hineo käsintehty urheilauto jonka eksoottisesta tekniikasta ilmotettiin 2000 hv. Lootana autossa oli Fordin C4 joka kestää mitä? 500 hv? Ja lisää vastaavaa, sul on tuhatkilonen katubemari jos on tuhat heppaa, ja vartilla se menee 240 loppareita. Siihen pitäis päästä arviolta jollain 600:lla. Ok, no jos siin on se tuhat heppaa ni mitä vitun välii sil on jos se kuitenkin kulkee ku siin ois 600?

    Noi luvut kokee helposti inflaation ja normihenkilöllä ei oo oikeen mitään käsitystä mitä ne käytännössä tarkoittavat. Katuvessas ylipäätään kadulla melkeen vehe kuin vehe mis on takaveto ja 700 heppaa, normirenkaat lyö kaasusta tyhjää kaikilla laillisilla nopeuksilla ja vähän ylikin.

    Esimerkki omalta kohdalta ku toi vippi valmistu. Aiemmin oli kokemusta muutamista luokkaa 7-800 heppasista katuvehkeistä joil oli saavuttanu jotain menestystäkin. Ekoilla säädöillä VIPissä oli alun toistatuhatta heppaa ja lähettiin Alastarolle "simple solution daylle" mis mun oli tarkotus ekaa kertaa testata. No, eka veto ja funtsin et nyt räjäytetään pankki. Tuloksena sutimista ja kauheeta kaasun pumppausta sellanen 15-20 kertaa matkan varrella ja 10 sekan aika. Toinen veto sama homma. Kolmas veto maltillisesti kaasua kunnes vähän ennnen maalia pohjaan ja pito irti samantien. Tiedonkeruusta katto ni kaasu ei ennen loppua ollut kertaakaan yli 50% auki ja n. 50 metrii ennen maalii kaasu pohjaan ja rajottajaan. Aika oli muistaakseni 8.9.

    Tos sieltä jotain videoo.
     
    Muokattu: 13.2.2019
    onoff road, three hundred, StoneSour09400 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!