Uusien rallikansien ventiilin ohjurin koko, mihin kannataa pienentää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja haapis41, 22.8.2019.

  1. haapis41

    haapis41 3rd gear

    Fordin vapari pikkulohko tarkoitus päivittää kannet ja ostaa ne tyhjänä kun valmistaja toimittaa vai ss ventiileillä.
    Kierrätetty n.9500-10000 rpm joten käytetty titaani ventiileitä ja ohjuri on 11/32"=8,73 mm.
    Nascar autoihin titaaniventiili sarjoja on 6-7mm ohjurilla mutta meneekö liian ohueksi,olisiko apuja uskonpuuteseen/ajatuksia?.
     
  2. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Jos pro stock moottoreissa kestävät 5/16" ontto vartiset venttiilit, niin tuskin tulee ongelmia kummallakaan noista halkaisijoista.
    Itse ehkä varmistaisin, että löytyy varmasti lukkoja, retainereita ja venttiileitä jatkossakin.
    Plussaa olisi tietty jollei venttiileitä tarvitsisi koneistaa, varsinkaan halkaisijaa jotta pinnoite säilyy seetipinnoissa.
    Pakopuolella onttovartinen rosteriventtiili varmaan samoissa painoissa ja on huoltovarmempi.
     
  3. haapis41

    haapis41 3rd gear

    Valmistaja ei suostunut paljastamaan :ventiilin pituutta ja yleensä käytettyä ventiilin varren mittaa ss ventiilillä..antoi vaan hinnan ventiileille ja ohjureista sano voidaan tehdä mille vaan koolle,joten onko onttoja ventiilejä tietoa ei varmaan saa.
    Imu on 2.225" joten letukan kokoa 2.250 voisi joutua pienentää .
    Kai se pitää arpoa joku ohjuri ja laittaa kannet tilaukseen.
    Etsiä sitten ventiilit kun näkee kannet tai tilata mittatilauksena oikeanlaiset.
     
  4. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Ilman seetien pinnoitusta imupuoli kestää yllättävän hyvin drag racingissa rauta seeteilläkin.
    Olen säännöllisesti huoltanut joitain kansia, niin ei ole parinkaan kauden jälkeen tarvinut uudelleen koneistaa, näin jopa tuplaturbo moottoreissa.

    Mutta jos on jousipaine tms ongelmia, niin kuluvat äkkiä, eli eivät anna virheitä anteeksi.

    Mutta ei siis ole mahdotonta ajaa pinnoittamatta.

    Olen joitain venttiileitä pinnoituttanut uusiksi, mutta se on aivan törkeä tyyristä, joskin halvempaa kuin uusiminen, jos täytyy endurancea ajella.
     

Kerro tästä muillekin!