v6-samankokoinen v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja slant, 6.5.2006.

  1. slant

    slant Gearhead

    Onko muutoskatsastettava jos muuttaisi koneen kutosesta kasiksi, iskutilavuus sama, teho pienempi ( gm 4,3 efi - 262 cid v8 ) ?
    Vastaus lienee kyllä mutta jäi kuitenkin askarruttamaan.
    Kyseistä konetta ei ole ko autoon saanut, valmistus loppunut aiemmin.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ihan periaatteessa kyllä mut eihän otteessa lue onks kone kasi vai kutonen vaan ainoastaan kuutiotilavuus eli käytännössä :odroll: tai oikeestaan :wink:
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Valitettavasti 8- ei ole Astron mallisarjassa, eli kannattaa muutoskatsastaa.. Tilavuuden perusteella Suomessa Astroon saa 327:kaan saakka.. Siis miksi et samantien pistä isompaa?
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mistäs noin näppärästi päättelit että kyseessä olis Astro, vai onks sulla inside-tietoa :wink:
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Taitaa olla 95% 4.3L V6:sista Suomessa Astron keulilla. Loput 5% Capriceiden ja Pikkareiden keulilla. Jokunen ehkä lyhkäisessä Vanissa ja G-kopassa.

    Ja tehollisesti kun tossa ei ole järkeä, ja noihin muihin kuin Astroon isomman 8:n nosto keulalle on läpihuutojuttu, niin ...

    Tossa vihjeitä V6 > V8 konversioon Astrossa..

    http://www.jagsthatrun.com/Pages/AstroVan_V-8.html
     
  6. rrauta

    rrauta 3rd gear

    täytyy muutoskatsastaa, ja jos auto otettu käyttöön 1.10- 86 jälkeen(tai jotain sinnepäin) tulee päästövaatimukset eteen. 262:sta tehty 70-luvulla(vai onko ?), eli päästöjen puolesta (lähes)mahdoton asentaa.
    laita vaan suosilla uudempi 305. :eek:
     
  7. hansa

    hansa 1st gear

    olikohan vuosi jotain 1994 kun tuli gm:ltä 4,3l V8. Mm capricessa käytetty moottori, et eiköhän päästöt oo ok. Aika hengetönhän sekin tosin on.
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    77 oli jo 4.3 v8, Oldsilla. Jos joku moottori täyttää verkonpainon tunnusmerkit, toi olis se.
     
  9. rrauta

    rrauta 3rd gear

    siis 262 konetta on tehty vuosina -75 ja -76.
    olssin kone 260.
    90- luvun koneista en tiedä.
     
  10. slant

    slant Gearhead

    Kyseessä on El Camino joten kasi on ollut vaihtoehtona,ainakin 305, ehkä 350 myös.
    Vaikuttaneeko asiaan en tiedä. Just tuo em -75 -76 kone oli mielessä.
    Syy moiseen muutokseen on alustavat haaveet tehdä autosta joskus rodi. Siksi muutosprosentteja ei olis vara hukata koneen vaihtoon.
    Auto on rekisteröity -84 ja ei vähäpäästöiseksi. Tehoa ei olla metsästämässä vaan ääntä... :-? Mutta ei taida siis selvitä ilman muutoskatsastusta jos lakia tarkasti luetaan.
     
  11. rrauta

    rrauta 3rd gear

    joo menee prosentit, ja autokin taitaa olla pakettiauto joten lavaa ei voi poistaa, eikä lyhentää.
     
  12. slant

    slant Gearhead

    No niin haaveeksihan tuo sitten jääkin, eipä tullut vielä ajateltua asiaa sen enempää kuin että rungollinen autohan tämä että vois tehä ehkä joskus ... :oops:
     
  13. bootsi

    bootsi Gearhead

    Pick Up Rod.. 80 lätkällä. :rotfl:
     
  14. slant

    slant Gearhead

    No niin mutta ei ole 80 lätkää...
    Kyllähän p-u rod olis ok, mutta lava aikas pitkä... 8)
     
  15. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Eipä ollut hengetön kone minun mielestäni. Vaikka se oli 2-tonnisen auton keulilla niin kyllä normi työsuhdeautot yleensä tuppas jäämään. Ja kiertäähän tuokin sen 6000rpm
     
  16. mercakungen

    mercakungen Gearhead


    80-luvulla oli 267 cid V8, 115hp. Kone löytyi mm. Impala farkusta.

    Matti Äyräväinen
     
  17. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Vasta viime talvena ihmeteltiin samaa juttua, kun yks kaveri näytti uuskoppaista Capricea meille jossa oli 4,3 litran v8. Ensiks katottiin ja sanottiin, että "Ettei v6 olis tuola..." Kaveri vaan vastas että "Ei oo kun v8 ja ihan alunperin siellä ollut kone, itekkin ihmeteltiin ensin että mikäs se tuo..." Mutta kun ei oltu semmoista kattomassa niin ei katottu tarkemmin pellin alle tms.

    No, uteliaisuus kotiin päästyä heräs ja löytyhän jostain että semmoista konetta on tehty joskus -94 - -96...vaikka voipi olla osien kanssa sitä sun tätä. Ois ollu kiva kokeilla sitä, se auto oli Somerolla, muitten tuontipelejen joukossa.

    Tuolta saa ainakin sen kokoista moottoria
     
  18. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    L99 on toi mosa. Sama käytännössä kuin LT1, mutta pienemmällä iskulla ja porauksella (samat kuin 1955> orgis 265 sbc:ssä ;) ). Suurin osa ellei kaikki vermeet käyvät ristiin promia lukuunottamatta.. ja tietysti mäntiä, kansia, lohkoa ja nokkaa(?)..
     
  19. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    miulla oli capricessa tuollanen 267 cid.. omiin tarpeisiin liikkui stw niilläkin tehoilla, joskin kulutus olis varmaan ollu hiukan pienempi 305:lla..

    lopulta lähti auto pihasta, ostaja puhui laittavansa tekniikan johonkin ford rod-projektiin. eli hyvään kotiin meni, miun mielestä.
     

  20. Itselläni on Oldsin 260 cid parhaillaan työn alla ja tarkoitus vielä joskus saada se jonkun auton nokalla liikenteeseenkin!!

    Millä perusteella tätä suositellaan verkonpainoksi?? 20 vuoden kalastuskokemuksella pitäisin sitä siihen touhuun turhan painavana :)


    Mikä siinä nyt niin huonoa on?
     

Kerro tästä muillekin!