V8/GTI-Vauhtipäivä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rusty, 10.4.2007.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ensimmäinen näyttää olevan Alastarolla 2.6. Mieltä askarruttaakin että onko tuolla oltava turvavyöt että saa ajaa? Entä pääseekö avo-autolla ajamaan? :eek:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    luulisinpa että noi vyöt tarttis olla.....
    ainakin oman turvallisuuden kannalta ne ois hyvä siellä olla jos on vähänkin liikkuvampi vehje. avoista en tiijä ku en muista nähneeni.
    soitappas fyyran toimistoon niin osaavat sieltä paremmin kertoa noi hommat.
     
  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Yep, vyöt pitää olla ja avoautojakin on radalla nähty, tosin katto kiinni tai sit niissä on ollu kaaret...
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Ajetaankos tuolla 1/4 milea?
     
  5. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Juu,jos ei sada :)
     
  6. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Vaadittavat varusteet, pitkähihainen paita, pitkät housut, ajohanskat, kypärä ja turvavyöt sekä tietysti leima kunnossa oleva kulkine 8)
     
  7. Savis

    Savis Gearhead

    Entä kengät (nahkaset)?
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Riittääkö lannevyö? :eek: Mulle riittää.
     
  9. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Tuolla pitänee käydä käyttöritsalla, joka tosin on enempi tuota gti-kalustoa. Ei kylläkään gti, mutta erään pienen virallisen autovalmistajan tuunaama kottero.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

  11. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    Riittää.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tai riippuu vatsanympäryksestä!! :rotfl: No joo, Kiitos tiedosta. :p
     
  13. kimple

    kimple 1st gear

    Tälläset tapahtumat taitaa olla ainoita tapahtumia jossa on oikeasti ainoastaan KATUautoja eikä mitään kilvissä olevia kilpureita...
    (Autoja joilla ajetaan myös muutenkin kuin muutama kerta kesässä varttimailia).
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, mekin ollaan oltu tuolla nopeimpia useemman kerran. Eli, kaikellahan tuolla saa ajaa, jossa on leima papereissa. Meidän autoilla tosin ajettiin kadulla myös oikeesti. Mut silti toi OIKEE katuautoniuhotus on ihan turhaa ja tarpeetonta; joku ajaa enemmän, toinen ajaa vähemmän. Toinen panostaa enempi suorituskykyyn, toinen vähempi. Ja sitten on vielä katuautokilpailut, joissa on omat sääntönsä. Osa rakentaa autoja myös se sääntökirja kädessä vain kulkemaan lujaa varttimailin. Jos se auto on vielä leimassa ja kilvissä, niin mitä väärää siinä on? Sekö, ettei oma huussi kulje yhtä kovaa? Onks kaikki omaa laitetta nopeemmat jotenkin epäoikeita katuautoja, vai missä ne rajat menee, minkä jälkeen ei enää oo oikee katuauto? Ja miks ne oikeet katuautot ei sitten aja noissa katuautokisoissa? Valittajia riittää aina jonoks asti, tekijöistä on pulaa. Kun ite aloin ajaa street cupissa, oli C:ssä parhaimmillaan yli 60 kuskia kisassa. 14 sekan ajalla oli tuloslettelon puolessa välissä, nopeimmat ajo silloin liki samoja aikoja kun nykyäänkin. Mikä estää nyt niillä hitaammilla autoilla osallistumasta "oikeisiin" kisoihin? silloinhan niissäkin olis niitä "oikeita katuautoja"? Ei niitä mikään ainakaan 80-luvun lopulla estänyt, mikä on oleellisesti muuttunut?
     
  15. kimple

    kimple 1st gear

    Jep

    Tästä voi kinata loputtomiin. Näkemys eroja...
    Itse tarkoitan vaan tällä autoja joilla ajetaan kisapaikalle, ajetaan muutama lähtö ja sitten ajetaan taas kotiin. Aamulla taas lähdetään samalla autolla töihin jne.
    Omalla lelullani ajan kesäisin reilut 10 000 km. Kulkua katurenkailla on parhaimmillaan ollut 12,24/200,6
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Entä jos ei ajetakaan, kuka mistäkin syystä. Onks se sitten väärä katuauto?
    Mut niinku sanoit, näkemys eroja. Ei esimerkiks sun auto ole mikään katuauto, jos sillä vaan kesäisin ajat. Mä ajoin mun 9.69/227 katurenkailla kulkevalla lossilla talvellakin.
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä voin tän todistaakin, sillä meinas oikeesti silmät pudota päästä, kun tää koohottaja luikerteli vastaan noin 25 km päässä kotoaan Tammikuun pakkasilla sillä 9-sekunnin Dartilla. :rotfl:

    Mäkin muuten oon ajaanut leimatulla pelillä katufillareilla 9.17 / 239 :rotfl:
    Tosin ajan sillä vaan kesällä silloin kun huvittaa ja missä huvittaa, enkä muuten ole edes tilivelvollinen kenellekään tekemisistäni.

    Mutta tuu ihmessä ajamaan kisoihinkin Mr. kimple, sillä kyllä tommosella yli 200 loppuniopeutta karäävällä laitteella kannattaa ajella kunnolla liimatulla radalla, jolla luulisi ajankin patrantuvan siitä 12 sekunnista 10 sekuntiin. Jos siis toi 200 on todellinen nopeus. :eek:
     
  18. kimple

    kimple 1st gear

    Joo. todellinen loppunopeus toi on. Ajettu vaan tavallisilla kitkarenkailla.
    225/50/16. Ne ei todellakaan ole parhaat pidon kannalta.
    Ja totta kai tulen ajamaan näissä tapahtumissa niin kuin tähänkin asti.
    Ja jos joku halua ajaa autollaan talvella niin sehän on jokaisen oma asia. Itse pyhitän talvet rakentelulle. Enkä oikeen viitsi ottaa sitä riskiä että ajan sen johonkin ojaan pystyyn. Ja onhan meillä tuossa tallissa kyllä auto joka on kilvissä jolla ajettu 8.56/251 . Mutta mä en pidä sitä katuautona koska sitä se ei oikeasti ole, vaikka katsastettu onkin...
     
  19. OL550

    OL550 1st gear

    Nyt menee varmaan käsitteet katuauto/käyttöauto sekasin?
     
  20. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Jos viellä käännetään tikaria selässä niin jos kuskaat "katuauton" kisoihin jollain muulla menetelmällä kuin ajamalla niin samanteinkö s eitten ei ole enään katuauto.
    Itse ajattelin näin ainakin tehdä ihan puhtaalle katuautolle ihan vaan sen takia jos/kun jotain hajoo niin ei välttämättä tule ihan niin kalliiksi sen raadon kuskaus kun hinauksella vaikka Matopurkista.
    Mutta en silti koskaan ole omaa piparisirkkeliä ajatellut "anti katuautona" :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!