Joitain tötteröitä on tullut vastaan. Eräästä kirjasta. Onhan toi yks tapa syöttää ainetta. https://aijaa.com/jFfHjg https://aijaa.com/mScuzD
Oma läjä on vähän edistynyt, plenum on nyt kasattu imusarjojen päälle. Vaatii vielä vähän siistimistä mutta muuten valmis.
Tällä setillä tuli syksyllä jo muutama sata kilometriä ajettua, mutta vielä ei ole konetta säädetty joten ei tietoa miten toimii (esim. kuinka hyvin laskettu imukanavan pituus toimii oikeassa maailmassa)
Thanks Putsari on custom ITG:ltä ja kiinnityspohja itse tehty osittain 3d tulostamalla ja pellistä tuo kiinnityskehys. Haaveissa olisi mallintaa airboxit ja ottaa raitisilma ajovalojen vierestä grillin takaa, mutta mennään nyt eka tuolla suodattimella, huonohan se vähän on kun saa kuumaa ilmaa konehuoneesta vain.
Tämä Koortina on kyllä upea ilmestys! Aivan kuin joskus olisin lukenut projektitopikkia jossain, onko jossain vielä olemassa?
Ei ollut tuo vaan paljon vanhempi juttu. Mutta tuokin on jäänyt jostain syystä lukematta, kiitos siitäkin
Ainakin Taunus-foorumilla on vanhempaa tarinaa. http://www.taunusfinland.com/keskustelu/viewtopic.php?f=9&t=2704 Voi olla, että jossain muuallakin on ollut, kun mullakin samanlainen mielikuva.
On tuossa parilla ulkomaan foorumillakin juttua ollut sekä CRSC puolella ja Spinnerissä oli juttu vielä v6 tuplaturbo aikana. Pakosarjat ja imukanavan pituus on laskettu Pipemaxin ohjelmalla.
Pitkäputkisella Hilbornilla tulee vähemmän bensaa tuulilasille. Noitahan näkyy semmosiakin, että on sekaisin eri mittaisia putkia. Aina käy joku pytty parhaalla vetoalueella!
En muista nähneeni eri mittaisia totteroitä muussa kuin isolohko-Chevyssa. jossa sillä korjattiin eri mittaisia imukanavia: Tuo on BBC:n kummallisuus, mitä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi siihen on pitänyt saada imukanavat viereikkäin, vaikka venttiilit ei ole.
Pitääkö paikkansa, että palotilan keskellepäin suuntaava kanava virtaa huomattavasti sylinterin seinää päin suunnattua paremmin?
Ainakin virtauspenkin mukaan juurikin näin, mutta asiaan paremmin perehtyneet väittävät että tuo huonommin virtaava kanava tekisi enemmän tehoa.
Tuntuu kummalta jos huonommin virtaava tuottaisi enemmän tehoa. Jäin ite lähinnä miettimään sitä että pitäisikö IR-systeemissä ruikkia vähemmän polttoainetta huonommin virtaaville, kun ilmaakin menee sylinteriin vähemmän. Muuten osa sylintereistä käy laihemmalla/rikkaammalla kuin muut, kai.
Olikos tässä yhdet isot umpiot? Gt /gxl maski ja ilmanotto keskimmäisten umpioitten paikalle? Joo, tiedetään maskit on vaikeita / kalliita löytää, gt 2000 löytyy tallista