V8 IR-imusarjalla ajelijoita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja saresks, 30.7.2019.

  1. Ymmärtääkseni BBC:ssä niillä erimittaisilla tötteroillä kompensoitiin erimittaisia imukanavia.

    BBC on kummallinen kone. Melkein siamialiset kanavat, mutta venttiilienjärjestys ei ole sitä..
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Olikos se MAX, vai joku muu jolla BBC hilbornilla, tai vastaavalla tötteröruiskulla projektina? Etenee kait hitaasti, kun en ainakaan muista pitkiin aikoihin nähneeni päivityksiä missään aiheessa
     
  3. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Juu, ruisku varmasti parempi. Tos varmaan kasis kaasareilla haittaa jo sekin, kun kiihdytys pumput kumminki heittää huikkaa samaan aikaan.
     
  4. saresks

    saresks Gearhead

    Moottorin saa putkistosta huolimatta "näkemään" kollektorin virityspituuden käyttämällä "termination box" pönttöä. Kokoa pöntöllä min. 8 x yhden sylinterin iskutilavuus ja sijainti heti kollektorin jatkeena. Ideana tilavuuden äkillinen laajeneminen ja siitä aiheutuva paluupulssi takaisin pakoventtiilille, kuten peltisarjat toimii ilman käärmeitä takapuskurille.
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Kiekkamittari näytti ~900 tyhjäkäynnillä eikä juuri rytkytellyt. Omistaja veikkaili 600 hv. 409 cid. Olis ollu kiva tietää nokan arvot.
    Täyttäis aloituksen kriteerin <86 päästömittauksen läpäisystä.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sähköpruutta on siitä hyvä että voi tehdä katsoukolle sopivat kartat, konttorilta lähtiessä voi laittaa pervormanssikartat ja jättää viivat siihen pihaan.
     
    Nikuzai ja saresks tykkäävät tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    BBC Crower ruisku johon sotken hieman nykytekniikkaa.Tulee kehiin hitaasti mutta varmasti.
     
    Kalu tykkää tästä.
  8. Enpä löytänyt niitä. Löysin tämmmöisen pikkulohkon:

    [​IMG]

    ENGINE SPECIFICATIONS

    Block Specifications:
    GM Cast Iron 4 Bolt Main Block
    ISO/TC Certified
    Bored .030" Over Stock, 427 CI
    Forged Stroker Crank
    10:1 Forged Pistons
    Forged Rods, ARP Bolts
    Molly Rings
    Balanced Rotating Assembly
    High Volume Oil Pump, Melling or Sealed Power
    Clevite 77 Bearings
    Color of Your Choice, Please Specify When Ordering
    Cylinder Head Specifications:
    Aluminum Heads 210CC Intake runners
    Port Matched to Intake Manifold
    64CC Combustion Chambers
    2.02" Stainless Steel Intake Valves
    1.60" Stainless Steel Non Magnetic Exhaust Valves
    Screw-In Studs
    Guide Plates
    Bronze Valve Guides
    Hardened Valve Seats
    ARP Head Bolts

    Cam Specifications:
    Comp Cams Hydraulic Roller Cam 12-467-8
    Intake Lift 576, Duration 230 @ .050"
    Exhaust Lift 570, Duration 236 @ .050"
    1.6:1 Stainless Steel Roller Rockers
    Double Roller Timing Chain
    Anti Pump-Up Hydraulic Roller Lifters
    Hardened Pushrods

    Eli ihan listanokka:

    COMP Cams Xtreme Fuel Injected Camshafts 12-467-8
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    :)
    Donkin jeffillä ei ole käsitystä, mikä on "sophisticated" dyno sim, ei ainakaan dyno sim 2000 eli vissiin Desktop Dyno 2000 . Eikä häpyä pyytää omaisuuksia stroukatusta sbc:stä tehtynä jollee 6000+ ja käytetty puoli-ilmaisia speedmasterin palikoita kaikkialla, missä ei tuotenimeä ole erikseen mainittu. Yhtään ei ole tehtynä valmiiksi tai ei ole rahaa että olisi voinut ajaa dynamometrissä.
    Kallein palikka tuossa on efi, ovh 1200 taalaa.

    Mut silti arvaan, että lähellä ollaan nokan arvoissa volvoon.
     
  10. Tämä oli se mun pointti.

    Olikos noi Compin FI -nokat semmoisia, että niiden tuottama alipaine oli jotenkin tasaisempaa, jotta ruisku pysyy mukana?
     
  11. saresks

    saresks Gearhead

    "Totutusta" isommat LSA:t.
    Mut on ne ruiskut herkkähipiäisiä, kun pitää aina liehitellä "efi friendly" nokalla.;)
     
    Muokattu: 2.8.2019
    xarper tykkää tästä.
  12. Totta..

    No, ennen oli paremmin, Duntovin 30-30 nokka:

    Chevy 30-30 254@050, .485, 112 LSA

    No LSA ei ole paljon pienempi, mutta muuten paljon rouheempi ruiskunokka..:cool:

    Duntovista tuli tämmöinen kuva vastaan. Sopii tähän:

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja valtope tykkäävät tästä.
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Juu, mutta toteutunut overlap silti noilla ajoituksilla aika härski.

    Katos katos, on pukumies beibien ympäröimä... en yhtään kateellinen ole mutta vähän helvetisti kuitenkinl
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [QUOTE="Miguelos Poropeukalos”

    Eli ihan listanokka:

    COMP Cams Xtreme Fuel Injected Camshafts 12-467-8[/QUOTE]

    Jummi, ihan samat asteet, 230/236 ja LSA asteen tarkkuudella kuin mun ruiskuslantin mittatilausnokassa. Nostot mulla jäi vakiovippojen takia 1/2” tietämille. Käy kylmänäkin tonnin tyhjää ja on oiva pari 4000 stalliselle turbiinille. 0,3” alipaine vaihde päällä ja 0,4” vapaalla. Ja kun sähköflekti lyö päälle, niin laturi on stumpata koneen.
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mull on 351 4v Cleven päällä moinen efi ruutta
    Alavääntö parani verrattuna kaasariin ja ajettavuus myös. 4V 351C kun on aika hengetön alle 3500 kierroksen
     
  16. saresks

    saresks Gearhead

    Käyn kiinni kuin sika limppuun kun menit tunnustamaan olevasi kohderyhmää.
    1. Nokan arvot?
    2. Mikä ohjausboksi ja miten ohjaa?
    3. Tyhjäkäynti?
    4. Pakosarjat ja -putkisto?
    5. Säätämisen helppous?
    6. Imusysteemin mitoitukset (kenen tekemä, linkki?)?
    7. Tekisitkö uudestaan?

    Unohdinko mitään :D
     
  17. pantera

    pantera Double Gearhead

    1. Crower custom grind mech roller, en muista, tarvis kattoo mapista speksit..
    2. Suorasytkä, joku aussi boksi, jeesuksen vanha, viime vuosituhannelta.. WolfEMS tais olla merkki
    3. Decent, enää ei valu silimät kun seisoo auton takana.
    4. Keraamisesti pinnotetut peltisarjat, 1 3/4 primäääreillä 4to 1
    5. Helppous on suhteellinen käsite, viime vuosituhannen tekniikkaa, langallinen kauko-ohjaus... /Ceestä nykymittapuulla
    6. Yks heebo valo sen imarin jossain saunan takana Vegasissa 1995 , suora kopio Pantera Group 4 tehaskilpureiden IDF imareihin, 48mm TWM'n läppärungot. Itte tein rosteriset bensakiskot.
    7 En

    tossa kuva härdellistä, kun vertaatte nykypäivän cnc kilkkeisiin niin onhan 25v aikana hommat muuttunu...
    [​IMG]
     
    Muokattu: 3.8.2019
    teippi-mikko, mukko, sleepercooler ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. stana

    stana 3rd gear

    Hyi helevetti kun on hieno!
     
  19. Komppaan!

    Aika jännät puolat. Jotkut esihistorialliset racemallit?

    Totteröistä tuli mieleen, että Volkkareissa käytetään paljon IDF kaasareita. Niinpä niihin saa todella korkeita ilmanpuhdistimia ja kiihdytyssuppioloita. Jopa 6" korkeet..

    [​IMG]

    Kun sulla on se simulaatio-ohjelma, niin miltä sun Olds vaikuttaisi noilla nokan arvoilla ja vaikkapa niillä IDF 41 mm kurkuilla. Huomasin, että se ulkohallkaisija on noissa 45.8mm (Voip olla hiukan hankala sovittaa 46 mm kurkkuja..:D). Varmasti jäät sun alkuperäisistä tehotavotteista, mutta vois olla kiva katumoottori?
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    Accel 140017
     

Kerro tästä muillekin!