V8 IR-imusarjalla ajelijoita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja saresks, 30.7.2019.

  1. Kiitos. Eli alkujaan GM:n design:

    Accel Super DIS Coil 1986-2001 GM Applications

    Kaikkien offtopicien äiti ja isä. Joskus mietin toista vinsahtanutta GM:n mallia, joita joku laittanut Lamborghiniin sen 6 kpl. Niin nyt löysin sen vahingossa:

    JEGS DIS Coil 1/pkg

    [​IMG]

    Samoja puolia on muuten käytetty Ladassakin..
     
  2. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Katsotaan, tämmöstä testataan 306 sbf kanssa.
    [​IMG]
     
    janihei, sleepercooler, -Skeletor- ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  4. Sattuipa tämmöinen keskustelu vastaan:

    http://forum.britishv8.org/read.php?6,41868

    According the Weber carb experts this setup should have a camshaft with a wide LSA (minimal 110 and preferable 112-114 LSA) and minimal overlap to avoid "reversion"...which are pulses from the exhaust stroke while the intake valve is still open, that have nowhere to go but up into the carburetor. This disturbs high rpm airflow and causes the engine to think it's too lean at high rpm’s. Without a plenum, the flow is pulsed backward up into the carburetors because there is noplace else for the reversion pulse to go.

    Siinä edellisen sivun Compin EFI nokassa oli LSA 113. Onkohan tuolla tekemistä asian kanssa? Voisiko se sekoittaa läppärunkojenkin toimintaa?
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Niillä asteilla overlappia on runsaasti leveästä LSAsta huolimatta.

    Ruiskussa on helppo korjata moinen epäjatkuvuuskohta. Helpompi kuin kaasuttimella.
     
  6. Sultzi

    Sultzi Gearhead

    Itelle noiden läppärunkojen kaveriksi teki Ed Curtis (FTI) nokan 114lsa:lla annettujen tietojen perusteella. Katsotaan kun päästään moottoria pyörittelemään dynossa että miten toimii.
     
  7. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Tässä yhden sivuprojektin dynotusta, ei liity V8 moottoreihin muuten kuin että tuosta piti tulla kasi jonka energiakriisi sahasi puoliksi, lopputulos 139 cid slant 4. Lopussa näkyy reversio
     
  8. dbltrbl tykkää tästä.
  9. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Nyt kun ei tosta motitista saa selvää niin oliskohan se sama kun oli ralli Chevettessä ja sittemmin Talbot Lotuksessa. Kun ne on niin oudosti vinossa?
     
  10. Chevettessa oli joo Vauxhallin Slant four. Lotuksen kone on sukua Vauxhallin koneelle, mutta on hiukan erilainen.

    Suurin ero on tietysti kansi, joka oli Lotuksessa tuplanokkainen 16V kansi ja Vauxhall oli 8 venttiilinen yksi nokkainen. Jotta asia ei olisihan näin yksinkertainen, niin Myös Vauxhalllila oli oma 16 V kansi kilpatouhuissa.

    Myös lohkossa on eroja ja moottorin koossa.
     
  11. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Siirryin yksiläppäiseen kun meni hermot läppien säätämiseen sen ensimmäisen millin kohdalla ja varsinkin siihen että kun kahdeksan imuputket päälle lyö ilmanputsarisysteemin niin se ei näytä enää miltään.

     
    dbltrbl tykkää tästä.
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jossain näin just erilliset pikkuputsarit joka tötsään, sinne sisälle niin ettei näy ennenkuin kurkkii.
     
  13. Malleja on monia. Tässä yksi:

    [​IMG]
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo tollaset teesihdit tai sitten sellasia ihan filsun näköisiä jotka tiivistyy kumikauluksella niihin imutörsiin.
     
  15. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Ei kai kukaan tällaisia miellä varsinaisesti ilmanputsareiksi. Toki suodattaahan noi yli 2mm isomman sepelin pois moottorista. Jos ulkonäköehdoilla pitää mennä niin tää on ainoo siedettävä vaihtoehto sen suhteen.
     
  16. Se on juurikin näin..Hirvikärpäset jää ulkopuolelle, mutta mäkäräiset menee sisään..
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tommosia lättyjä joka tötteröön. Ei mee ne mäkäräisetkään ineen.[​IMG]
     
  18. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Jep. Ja tällasesta en oo kyllä kuullukkaan että tötsän sisään jotain suodatinta. Menee se koko tötsän idea hukkaan siinä.

    Mutta niinku muissakin hommissa, kovimmat jätkät vetää paljaalla.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Voisko se tötsän mitoittaa niin että ei mee pilalle koko homma?
     
  20. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Tötsän idea on kai kiihdyttää ja yhdenmukaistaa ilmavirtausta eikä taida pinta-ala riittää mitenkään tuollaisessa ettei jarruttais. Melkein sama kun laittais pakoputkeen banaanin?
     
    Volvo_5.7 ja juko7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!