V8 MB??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja El kamina, 15.2.2007.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Tossa on juts tämä M113. Ihan jees, mutta jakoketju tai kiristäjä vähän pitää ääntä, mut ei paha. Laatikko 722.6, luulis kestävän.

    Olisko Karralla auton käyttöohjekirjaa joko Englannin tai Suomen kielellä? Vaikka sähköisessä muodossa?
     
  2. karra

    karra Double Gearhead

    Onko autosi 210-koppanen, no on tai ei niin niitähän oli vielä 2002 asti eli täältä löytyy 2000 luvin mersuihin owners manuaaleja, ja näköjään jotain maintenance manuaalejakin, en ole noita aiemmin keksinytkään.

    https://www.mbusa.com/mercedes/service_and_parts/owners_manuals
    https://www.mbusa.com/mercedes/service_and_parts/maintenance_manuals
     
    12345678910 tykkää tästä.
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Vm. 1998 on toi.
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla kans 04 E500 farmarina
     
    Pertti K tykkää tästä.
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Meneekös nämä M113 mottiset miten etanolilla sopivalla suhteella vai tartteeko boksin?
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

    Kokeilin ajaa 50/50 suhteella tuossa tiellä kun piti laittaa etanolia tankkiin, epäilin että venäjän bensassa olisi ollut vettä tms (syy oli ilmamassamittari) ja kulki tavallaan ok mutta en osaa sanoa tarkemmin koska auto oli vikatilassa. Ajelin M111 moottorilla eli C180 samalla suhteella ja toimi hyvin paitsi kolmannella startilla vasta jäi käymään kun oli pakkasta, kylmänä. Joku sakemanni oli ajanut 70/30 suhtella M111 moottorilla ja se oli kuulemma raja. Auto sinänsä sietää etanolia eli kokeilemaan vaan...uskoisin että 30/70 menee täysin mutta onko siitä hyötyä, kenties vaan marginaalista.

    Saitko linkistä E-mallin manuaalin ladattua, eiköhän vm 2000 ole ihan sama kun 1999?
     
  7. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Sain ladattuu mut printata ei antanut kuin sivulle 267, mutta hieno linkki oli :webmaster:
     
  8. ramman

    ramman Double Gearhead

    Vanhemmista en tiiä, mutta ainakin tohon omaan 04 vuotiseen sai ohjekirjan tilattua ihan paikalliselta marmorilta, eikä hintakaan ollut paha eli jotain 50 egee, kuitenkin aika paksu opus ainakin tässä kyseessä.
     
  9. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Pääsiskö tuota '59 Caddy + MB V8 juttua lukemaan netissä?
    - Tykkään kovasti kombinaatiosta! :)
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

  11. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Topi tutustu Amerikan Rauta -lehteen, siellä juttu tästä eekä tartte netistä tihrustaa.
     
  12. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Hieno Caddy :)
     
  13. karra

    karra Double Gearhead

    [​IMG]
    Piti ottaa kuva kun oli pari veekasia vierekkäin uimahallin parkkiksella...
     
    maverick999, speedy ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Hyvin tyytyväisiä ollaan tuohon kasiMersuun (E430). Kulustkin ollut myönteinen yllätys, ei edes 15 litraa ollu kulutus,edes talvella ilman lämmitysmahdollisuutta ajeltu.
     
  15. karra

    karra Double Gearhead

    Hyvää joulua veekasimersujen tähden alla:

    [​IMG]
     
    isalmela ja Pertti K tykkäävät tästä.
  16. andreas.

    andreas. 3rd gear

  17. karra tykkää tästä.
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  19. karra

    karra Double Gearhead

    Tää ei nyt liity veekasimersuihin mutta sattui outo tapaus maanantaina kun ajoin töihin taajamassa 6 km matkan G500 maasturilla. Työmaan parkkiruutuun pysäytettyäni ei lähtenyt vaihdekeppi D asennosta pois, ei sitten millään, ajattelin että se keppimoduuli hajosi kun niitä on mennyt, yleensä se jää jumiin D:lle ja sieltä uumenista löytyy vapautuskolo johon jollain painamalla vaihteiston saa vapaalle jolloin autoa pystyy liikuttelemaan.

    Tarkistin sulakkeet, ja toki autoa ei voi startata uudelleen koska D on päällä, auto oli seinää vasten joten se oli pakko sammuttaa. Akun kenkäkin oli irti hetken, ei auttanut. Vaihdoin jarruvalokatkaisijan koska niitäkin on mennyt - ei apua. Tiistaina kaveri tuli Star testerillä ja luettiin vikakoodit: R/P solenoidi Y66/1 viallinen ja google kertoi että se juuri lukitsee vaihteen P:lle ja ajoon lähtiessä 10 km/h nopeudessa se lukitsee toiseen suuntaan että R tai P mene vahingossa päälle. Mutta N:lle keppi pitäisi mennä aina. Kojetaulussa näkyy lisäksi vaihde N vaikka keppi osoittaa olevan D, herjasi jotain kommnikaatiovirhettä vaihde-indikaattorissa kojetaulussa.

    Aloin purkamaan keppimoduulia irti parkkiksella, jalopuut lähti ehjänä irti mutta neljästä kiinnitysruuvista yksi korkkasi ja joku vastamutteri tms pyörii eikä pultti lähde irti. Ne kierteet oli ruosteessa, ruuvien päät ylettyy lattian läpi ulos, siksi ruostuvat.

    No sain keppimodulia liikuteltua sen verran että huomasin kepin siirtyvän esim N:lle... wtf... ajattelun että onko se tanko mikä menee lootalle jumissa. Menin sitten eka kertaa auton alle kun maa oli jäässä, näin että koko alusta, runkopalkkien väli etenkin oli täynnä nyt jäätynyttä loskaa. Maanantaina aamusta oli nimittäin jonkin verran loskaa tiellä ja ajoin tahallaan loskavallien päältä levittäen sitä... eli rehellisesti sanottuna leikin liikenteessä, oli kivaa kun sitä roiskui metrien päähän sivulla ja jopa eteenpäin jos oli riittävän korkea valli.

    Sen siitä sai kun leikkii liikenteessä. Tai no ajattelin tasoittaa valleja... ei tainneet Daimler AG:n inssit testata Geetä loskassa ajaen missään, vai?

    No kai se juhannukseen mennessä sulaa...
     

Kerro tästä muillekin!