V8 MB??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja El kamina, 15.2.2007.

  1. Kowalski

    Kowalski Gearhead

  2. Kyllä. Tuo ei ole pikkupoikien auto, kuten nykyformulat..

    En löytänyt videota. Noi Bottaksen tilin kuvat on myös Mercdes-AMG F1 Twitter
    -tilillä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    mpower ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    varmasti miellyttävämpi moottori kuin nykyformuloissa
     
  4. B68

    B68 1st gear

    Ensimmäinen mielikuva tuosta tuli että Hornet lentäjä kokeilee Messerschmittiä. Vielä kun olis äänet.
     
  5. hantta

    hantta Double Gearhead

     
  6. karra

    karra Double Gearhead

  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eihän tuo mikään V8 ole?
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Sylinterit on nollakulmassa :D
     
    Pertti K tykkää tästä.
  9. Kowalski

    Kowalski Gearhead

  10. Tässä on Bottaksen kommentit:

    – Viime lauantaina juhlimme Silverstonessa Mercedeksen 125-vuotista moottoriurheiluhistoriaa ja pääsin ajamaan vuoden 1937 W125-autoa. Siinä oli yli 600 hevosvoimaa ja se tuntui kuin raketilta renkaiden päällä. Täytyy kunnioittaa sen aikaisia kuljettajia, jotka ajoivat sen aikaisilla radoilla ilman kunnon jarruja ja kunnon pitoa. Siihen tarvittiin isot pallit. He joutuivat panemaan sataprosenttisesti elämänsä peliin joka kerta kun he hyppäsivät autoon. Nyt kun olen tuntenut, miltä nuo autot tuntuivat ja miten huonot jarrut olivat, kunnioitan alkuaikojen kuskeja entistäkin enemmän.
     
    Custom_Rod ja ramman tykkäävät tästä.
  11. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    kuten sanoin, ei pienintäkään moitetta moottorista:poff:
     
  12. karra

    karra Double Gearhead

    Kevään eka ajelut kuuspisteysillä :lol:

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Hieno klassikko... mut nuo jenkkimallin valot ja puskurit...
     
  14. isalmela

    isalmela Gearhead

    No sitä ei kukaan sitten ostanut? Olisikohan tässä käynyt semmoinen onni onnettomuudessa -tilanne? ;)
     
    karra tykkää tästä.
  15. Lueskelin FIA:n 450 SL:n luokittelupapereita. Huomasin niissä nokka-akselin ajoitukset. Ymmärsinkö nyt oikein, että oikeassa ja vasemmassa on eri ajoitus. Ja voisiko joku selittää syyn...

    [​IMG]
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onkos mersun koneessa tooooosipitkä jakoketju? Uutena se nokka, joka on pidemmän ketjun osuuden vetämänä, on asennettu 2 astetta edelle. 20tkm jälkeen ketju on venynyt ja nokat on samoilla asteilla. Ovat kerettiläisiä keksintöjä nuo ylänokkakoneet.
     
  17. On kyllä pitkä. Aika jännä teoria. Voip pitää paikkaansakin.

    [​IMG]
     
  18. Bukero

    Bukero Gearhead

    kovin on samanlainen ylipitkä vitja-keksintö vielä mm. näissä nykyisissä om642-cdi koneissa
     
  19. karra

    karra Double Gearhead

    Kun mersu teki ensimmäisen veekasinsa 1963 eli M100 moottori, sen nokka-akselinpyöriin oli saatavana ns offset-woodruff-kiilat jolla kompensoitiin ketjun venymää ajan saatossa. Tuo ketju kun käytti myös mekaanista rivipumppua bensanruiskutukseen jonka ajoitus oli kohtuu tärkeä, mutta olisiko ollut kumminkin venttiilien tarkemmasta ajoituksesta kyse.
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    [​IMG]

    Muscle power :D
     
    Pertti K ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!