V8 MB??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja El kamina, 15.2.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mulla on tässä muutaman vuoden jakso loppumassa yhtä aikakautta, eli pistin tuossa joku vuos sitten tallin välillä ammattikäyttöön, siis sivutoimiseen mutta kuitenkin.... ens talveksi olis taas aikomus palauttaa halli takasin harrastekäyttöön ja ajatuksissa mb 126. Pari muuttujaa on vielä matkassa eli joko perus 4-ovinen se tai sec, riippuu siitä innostunko päivittämään ympärivuotista kakkosautoa vitosta 212:seen eli paljonko sitten sijoittaa harrasteeseen... tokihan se tuo 2-ovinen versio 500-mallina olisi se joka eniten kiinnostaa mutta 126 kaiken kaikkiaan miellyttää. Hyvinkös olette osia näihin löytäneet? Tärkeysjärjestyksessä kai kannattais löytää teknisesti mahdollisimman hyvä koska epäilen että tekniikan osia ei saane ihan kuten jenkkeihin? Ja muuten saa tarjota autoa jos löytyy.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kaveri etti pitkään 126 korista coupea ja nyt löysi hyvän Ruotsista. Hän on noiden mersujen kans pelannut ja sanoi, että näissä jos missä pätee se, että ostaa parhaan minkä löytää. Halvimmaksi se tulee kuitenkin.
     
    miguelo ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. matti R

    matti R 3rd gear

    Lähes kaikkia osia löytyy helpostikin Vehon kautta. Jos halvemmalla pitää saada niin sitten joutuu hakemaan netin kautta sieltä täältä. Erilaista pientä nippeliä saa yllättävän halvallakin Vehon kautta.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei pysty kyllä ihan tuota uskomaan, joskus nimittäin pyydetään 10-15t peruskuntosesta yksilöstä...siis ihan kymmen-viistoistavuotiaassa maalissa olevasta. Se on musta aika överi pyynti. Mä ajattelisin niin että teknisesti jos ok kunto, ja kori siinä pisteessä että selviää kohtuullisilla peltitöillä+maalaus niin v8 koneinen sais maksaa siinä 4-8000e riippuen onko se vai sec. Eli tekniikka pitäis olla kunnossa tuohon rahaan,korityö lisäpussista. Tuohon aiempaan kommenttiin. Tarkoitan siis että kyllä hienon secinkin saa aikaan alle 20t.
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tuossa aiemmin syksyllä/talvella olikin myynnissä pari semmoista kohtuullisella työllä ja rahalla tehtävää yksilöä mitkä oli hinnaltaan siinä jossain 7 tonnin kieppeillä.
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sen verran ollu foorumilta tauolla että lienee paikallaan selventää jotta mulla on semmoinen perversio ollu noihin koritöihin että kolmeen autoon oon tehny,kahteen ihan pintoja myöten joten ei sinänsä se kidutus tule yllätyksenä. Korityöt on aina siinä mielessä omanlaatusensa että jos ne sujuu hyvin niin se on yks hienoimpia tunteita kun maali levittyy nätisti tasaselle pinnalle....tai sitten yks autorakennuksen hirveimmistä vaiheista kun ei saa seosta kohdalleen, käsikin alkaa täristä ja tuntee kiireen olon millä sitten suihkii menemään ja valumaa tulee tai appelsiinia.....
     
    Muokattu: 28.2.2020
    juko7 tykkää tästä.
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tekniikan rakentaminen on kyllä aina moninkertasesti helpompaa, on aikaa opiskella,ottaa uudestaan.... noissa kun kumminkin on pois kokonaan se virinäkökulma mikä oli jenkissä, tuossa ei enää se kulku merkkaa. Mutta jos 2-ovisen version hankkii niin ilman muuta se kasilla pitää olla, jos neliluukkusen niin kolmisatanenkin riittää.
     
    Muokattu: 28.2.2020
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Vähän hankala kirjoittaa kännykällä kun oon Fugessa ja tabletti unohtu kotiin... joo jos S ja 2 ovinen niin ne on aina kaseja. SECin edeltäjä SLC oli tosin kutosella saatavana. Hyvät orkkis SECit maksaa, paitsi ehkä USAssa.... mutta ne tuontikulut... On sedanissakin kasi mukava, kuutonen on vaan niin laimea. Ja vanhat Mersut voi olla sitten tosi lahoja.
     
    Muokattu: 29.2.2020
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Juu muutama 3,8 litranenkin on ollu seccejä. Ja slc ei kyllä mun mielestä kuulu 126:siin..? Vähä sama kun vertais clk:ta cl:ään..? Eli isoa aikuisten coupea pieneen naisten kauppakassiin...
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    On kyllä nyt suoraan kysyttävä että löytyykö kuvan kanssa 126:sta porukalta?
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja sen sanon että jos tulee riittävän tyylillä pihaan trailerilla kuten eräs aiemmista harrastevehkeistä niin tonni tipahtaa käteistä pelkästä tyylistä....
     
  12. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Eli riittävän säälittävä veturi selässään riittävän legendaarinen laite.
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja vito on suora, ruosteeton, loota puhallettu ja toimii kun ….sanoisin sveitsin kello mutta käytän mieluumin oikeaa ilmaisua eli toimii kuin saksalainen auto.
     
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Osta Vito vapuks menee vappu vituks..o_O
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Se voi olla noin jos ostaa ykkösmittareilla.... kaks kromikehystemittaria eli 07- eteenpäin ei ookkaan sama ruosteläjä kun aiemmat...
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mutta mersun nelosdieselin kirous on , eli liian herkästi huomaa esim.ahtovuodon ja laittaa sitten auton vikatilaan.... kutosmersu ei tee tuota.
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Siinä on sakuinsinöörillä tullu noitten nelosien kanssa pieni kämmi, esim jos pienikin ahtivuoto on niin nämä menee vikatiloihin eikä koodisto osaa reagoida. Uskomatonta että on noin,ei kutoset reagoi näin helposti.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No me puhutaan nyt vähän eri hintaluokan laitteista. Tuo kaverin Ruotsista ostama auto maksoi sen 30000€. Tietty jos tykkää eka vuoden hitsata. Usein vain niissä ruosteisissa on sitä muutakin huoltamattomuudesta johtuvaa feelua.
     
  19. karra

    karra Double Gearhead

    Totta. SLC oli eri korisarjaa eli ei S vaan 107. Tuona aikana vaan ei ollut isoa coupea. Samaan aikaan oli kyllä vielä pienempi 114 ja 123 kupeet. Muiden kommentit tässä täyttä asiaa. Itsellä 1987 560 SEC, museoitu pari vuotta sitten.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. karra tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!