Vääränlainen AN-liitin vaiko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vermilion, 10.5.2017.

  1. Ei se silti ole sama asia..
     
  2. darpen

    darpen Gearhead

    AN-, ORB- ja JIC-liittimissä on sama kierre, eli 10-JIC/10AN/10ORB on kaikki 5/8" koon liittimiä.

    Kun nyt on ongelmana että reiät on joissain liittimissä liian pieniä, niin banjoliitinhän on virtauksen puolesta kaikkein huonoin vaihtoehto. Se itte banjo kuristaa helvetisti vaikka pultissa olis kuinka suuria reikiä.
    Ei paljon auta suurennella reikiä muunnosnipoissa jos jossain kohtaa on selkeä kuristus.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Mulla on 14x1,5 banjo jossa sisäreikä 9mm... sitten on sovite jossa on 14x1,5 kierteen sisäreikä on 6.2m..... aika iso ero jos toisessa saman kierteissä on ja toisessa ei ole.

    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPV-TEg051DyZ2Lz4A6?e=gmRrGn
    (kuvassa 9mm poran terä) kierre joka näkyy tuossa palkissa on m14x,15.

    Pumppu paketin valmistaja ilmoitaa että paketti riittää 1000 heppaa. (Paitsi että minä en käytä samaa suodatinta) Sen takia puljailen näiden liittimien kanssa. Yksi pumppu ei riitä missään tilanteessa mulle...
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Jostain pitää tinkiä kun sopivia liittimiä ei saa. Kompromissi pakko tehdä.

    Laitan yv:tä neuvotellaan.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Joo, niissä banjoissa(enkä tarkoita pulttia vaan liitintä) on usein todella vaatimattomasti uraa siellä sisällä, ja sieltä se kuristus mun mielestä herkemmin tulee kuin itse pultista tai sen reijistä.
     
    Muokattu: 25.10.2019
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPV-TlpLznQdDpcKkSv?e=lrX1k9

    4x 4,5mm reiät banho pultissa. Itse banjon sisäreikä jotain 9mm
    Reijät 4x15,9mm2 =~63mm2
    Banjopultti on 57mm2
    Tukki on sisähalkaisijaltaan joku 12x18mm
    on siis about 200mm2 pinta-ala.....

    Ilmeisesti siis jos ettii pienintä reikää niin se on toi 57mm2 (8,5mm) banjo pultissa. (Nyt kun porasin toisen liittimen 9mm, Olisi pitänny se liitinkin porata samalla olisi jääny 0.5mm lisää seinämä vahvuutta)

    https://1drv.ms/u/s!Ak0ev910-aPV-T1n1UJSQ2Qn5eBr?e=2hbkFi
     
    Muokattu: 17.10.2019
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Nyt saan vissiin sopivan liittimen kuhan se kilahtaa matkahuoltoon ensi viikolla. Kiitos 4d sedanin hienojen koneistustaitojen!

    Pääsee kasaa tän sitten loppuun.
    https://1drv.ms/v/s!Ak0ev910-aPV_H5gO6Xl-GPt4kOG?e=EHJ9iF
    Jollei tuu jotain vastoinkäymisiä tai yllätyksiä taas...
     
    Muokattu: 26.10.2019
    isalmela tykkää tästä.
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Juu, pistelin nippelin perjantaina matkahuoltoon kun muut asiat vaati siellä käymään.
    Toivotaan että palikka sopii laakista, jos ei sovi niin muokataan.

    Keskenämme puhuimme että sellanen 7/8" SAE pakka löytyy mutta ainakin HST-malmiin jälki oli niin huonoa että vaihtelin sorviin rattaat ja tein jenkan terällä. Pakkani siis niin huono että syytä tehdä sillä vain amuliiniin jenkoja...

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Kalu ja fenix tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!