vaihteiston kontrolli boksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja fishbone, 4.12.2010.

  1. fishbone

    fishbone Gearhead

  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    TCI TCU on siitä hyvä et siinä on tiedonkeruu ja vikakoodien lukumahdollisuus.

    Tiedonkeruulla voit seurata mm. linjapaineita, tps-asentoja ja vaihtokohtia, verranto apuväline kun rupeet hieromaan laatikkoa mieleiseksesi. Ja aika tarkasti se näytti nopeudenkin kun GPS.llä tarkistettiin. Toki sehän riippuu annetuista arvoista.

    Toki sekasinkin sen saa mut maltti on valttia.

    Ja uudessa on vissiin jo tps.n kalibrointikin, vanhassa ei ollut joten tuskaa oli etsiä oikeilla arvoilla oleva anturi.

    Eikös TCI sivuilta saa ladattua kokeiluversiota, joka ainakin aikaisemmin oli aivan sama versio kuin mukana tulevalla levyllä.
     
  3. fishbone

    fishbone Gearhead

    tuo TCU taitaa mennä hankintaan.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    mikä laatikko?

    Jos haluut pablle shift systeemin lätkillä ratin taakse niin ota yhteyttä ,voin rakentaa. Tehty on.
     
  5. fishbone

    fishbone Gearhead

    4l80e. lätkät vois olla kivat mutta kärsiikö kokonaisuus? auto on sentään -72.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Loota on hyvä, kestävä.

    Lätkillä manuaalina ajaminen oli parasta mitä toi systeemi tarjoaa.

    Itsellä oli remmiahdettu pikkulohko Mopari, 4L60E, 8 3/4" jossa 4.56:1 väl ja 30" katusliksit.

    Kylillä pysty cruisailee 60km/h, nelosella ja tonni kierroksia.

    Kuminpoltto oli myös kivaa kun voi latoa isommalle suoraan, paitsi et loota hajos (rumpu poikki) joka kerta kun vaihto neloselle asti. :(

    Siks 4L80E on parempi ja paljon vahvempi vaihtoehto.

    Vielä kun raaskit hommata kunnollisen (lue kalliin) lukollisen turbiinin niin on paketti kasassa. Kunnollisella en tarkoita normaaleja aftermarket: tci tai muu vastava,ne on pashaa, niitä saa korjata kokoajan.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  8. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

    Kannattaa tsekata myös tämä vaihtoehto : http://www.optishift.com/

    Kaverilla on tuon firman (Baumann) ohjausboxi sen 70-ja-jotain Cougarissa, hyvin näyttänyt boxi toimivan ja näppärästi pc-säädettävissä. Lennosta pystyi valitsemaan toisen setupin yms yms....
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Lisäksi tulee vielä GM:n omat boxit...

    Budjetti boxi = ostaa EBAY:sta ECM-boxin joka ohjaa moottoria sekä 4L60/80E laatikkoa, mutta hyödyntää siitä vain boxin ohjauksen.
     
  10. fishbone

    fishbone Gearhead

    kiitän näistä vinkeistä,seuraavaksi pohdintaan hyvä turbiini.
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jos haluut hyvän niin teetätä koneen ja auton specsien mukaan.

    Ja kunnon lukolla. Itse elvytin omaa Tci:tä JN-tradingillä, vähän aikaa kesti ja sit taas, täyttä pashaa sanon minä. Ei enää ikinä.
     
  12. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Onko tässä 9 vuoden aikana kukaan perehtynyt näihin enempiä?

    On Compushift, on TCI, Painless, PCS, USShift yms yms.

    Tulee cruisailukäyttöön. 4l60e aski. Tarkoitus neekeröidä autosta kaikki nykysähkö ja ruiskutekniikka mäkeen. Ihmettelen tota hintahaitaria, kun purkki, johtosarja ja anturit voi maksaa väliltä 500€ - +1200€ Tällaiseen tarkoitukseen sitä mielellään valitsis sellaisen, jossa vähiten turhaa, josta maksaa, olematta kuitenkaan paska.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Miksi sitten pitää olla "sähköaski" kun vanha 4L60 eli TH700 on ihan yhtä vahva tai heikko?
     
  14. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Koska se tuli auton mukana tehtaalla ja on ehjä.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Miksi se ruiskutekniikka ylipäänsä pitää poista ?

    Mikset jätä sitä auton orkkisboxia ohjaamaan pelkkää laatikkoa ?

    Jättämällä orkkisboxin paikalleen, lisäämällä TPS:n kaasuvivustoon/kaasarille se ohjaa edelleen laatikkoa ja mahdollisesti auton nopeusmittarikin yms toiminnot toimii vielä modauksen jälkeenkin...joissakin autoissa nopeussignaali kiertää ECM:n kautta.

    Dieseleiden boxeja tuohon laatikonohjaamiseen on myös käytetty, sikäli jos ajattelit myydä sen ruiskutekniikan boxeineen...
     
  16. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Ei ne nykyiset sähköt pelaa oikein miltään osin, koska sieltä on niin paljon silputtu tavaraa pois. Jostakin kun häviää maadoitus, niin yllättäväkin asia voi siinä sivussa lakata toimimasta. On helpompi riisua kaikki pois sellaseen ihanaan mustaan jätesäkkiin ja aloittaa puhtaalta pöydältä (eli en oo myymässä mitään) mittaristosta ja rattiputkesta lähtien. Eikä niitä sähköjohtoja ja relenippuja yms skeidoja tuu ikävä kellään muulla kuin jollain entisöijillä täällä od:lla. Itte arvostan kun kliiniin konehuoneeseen menee tasan 2 johtoo, plussa ja miinus.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Varmaan sitten helpompi vaihtaa Th350/400 tai Th200r4/700r4 askikin, jälkimmäisissä täytyy ratkaista TCC:n ohjaus...Mudracer:lla oli joku helppo patentti siihen ilman sähköohjausta.

    Muuten se auton oma ECM boxi ohjaisi edelleen sitä 4l60e vaihdelaatikkoa, kunhan vain laittaisi TPS anturin vaikka kaasarille...mutta jos kaikki sähköt poistaa, niin unohda se sähkölaatikko ja myy se, samoin myy ne kaikki ruiskunosat.
     
  18. jjjkkk

    jjjkkk 3rd gear

    Ei se ole sen helpompaa tai vaikeampaa. Kättä taskuun ja ostaa sen controllerin. Tai kättä taskuun yhtä paljon ja ostaa uuden askin. Jälkimmäinen edellyttää askijumppaa ja ensimmäinen johtojen vetoa ehkä vartiksi.

    Siksi mä niistä bokseista kyselin tuossa ylempänä, enkä suinkaan, että mitä joku muu tekisi, saati myyntiohjeita. Jos haluut säilöö paskasia kympin osia hyllyssä, niin voin laittaa tänne viestin, miltä jätelavalta ne voi tulla hakee.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Elämä on valintoja...
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tätä toosaa ei vissiin ole ikinä ollu rieselin bärsseessä ja niissä on senverran eroa ettei toimi ellei sitä 4L80€ boxia modaa.
     

Kerro tästä muillekin!