Vaihteiston oikeaoppinen asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja ValiantMan, 10.6.2004.

  1. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Kertokaahan slanttien kanssa pelaajat, miten sen perään saa ujutettua vaihteiston ilman rikkoutuneita rystysiä ja tuntikausien sadatteluja? Sen muutaman kerran, kun olen pyhän toimituksen tehnyt, olen nostanut konetta nosturilla tai tunkilla etureunasta, silti kytkinakseli tai -koppa on aina "ulokkeena" tiellä. Aina on ollut turkasen hankalaa, joten onko tähän jokin jippo?
     
  2. jappis

    jappis Gearhead

    mä oon laittanu aina kytkinkopan ensin kiinni ja sitte nostanu kytkinakselin siitä aukosta sisään ja esim. tunkilla vaihteiston perästä auttanu. ja alimmat pultit kii eka jne...
     
  3. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Niin että kytkinkopan... voi aivo, kun ei ole raksuttanut tuon vertaa. Siinähän saa suurimman ja hankalimman pahkan paikalleen, eikä tartte edes koko pakettia kannatella pään päällä yhtä aikaa. Kiitti -kokeillaan.
     
  4. seiska

    seiska 1st gear

    Mie oon aina ottanut pakoputket irti pakosarjoista niin kone niiaa mukavammin alespäin ja tietysti jakaja paketti irti ettei rikkoudu niiauksessa sillä konsteilla sen pystyy tehdä yksinkin. taas kohta edessä kun saan uuden lakewoodin kytkinkopan ameerikasta :smile:
     
  5. valsu67

    valsu67 1st gear

    no en nyt tiiä,kyllä se nyt helpompi ehkä kokonaisena on nostaa,ainakin ite tykkään.toistot tekee mestarin...joskus kun sai harvase päivä olla nostelemassa ni se alko mennä viskaamalla
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    eihän se voi olla noin vaikeaa.ne laatikothan lähtee irti,ja menee kiinnikin,ilman kikkoja.ja kutos autoihin(ilman et on peltisarjoja yms tiellä),vielä helpommin.toisaalta,täytyy tietää mitä tekee,kun tekee.
     
  7. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Kun se kerran on niin helppoa, niin aiheen tiimoilta pieni jatkokymysys: Onko tämä 63-66 a-koppa muuten jotenkin ahtaampi konehuoneeltaan/kardaanitunnelilta kuin 67-?

    En ole nyt ehtinyt vielä testaamaan tuota kytkinkopan irrotusta. Koko-pakettina vaihteiston liittäminen slantkoneen/kytkimen jatkoksi on kyllä hatunnoston arvoista taidetta ja melkoista lusikointia. Slantin niiausta rajoittaa raidetanko, joka samalla tarjoaa hyvän ja lujan "lepuutustuen" :smile:

    Nimettömät menköön tunkkaamaan pelto-hojodansa vaihteistoja vaikka per...
     
  8. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    juu, early a-bodien ´63-´66, konehuone on kapeampi kuin ´67-´76
     
  9. firebreather

    firebreather 1st gear

    On se ahtaampi tunnelistakin.. se on aina oma pelaaminen noitten lootien kans, sitte se vaan yhtäkkiä humpsahtaa paikoilleen.
     
  10. seiska

    seiska 1st gear

    Juu kyllä se on ahdasta hommaa, ainakin omasssa 65vm barracudassa on mukavan ahdasta asentaa manuaalilaatikkoa sen kytkinkopalla se valurautainen kun painaa jonkin verran mutta kohta kevyt ja kestävä :smile: mutta kun se luiskahtaa niin se luiskahtaa paikallee...minulla ainakin 360cid kone niiaa tarpeeksi että saan helposti laitettu...centersumpå öljypohja auttaa...
     

Kerro tästä muillekin!