Vaihtohetken säätö automaatissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja markos, 9.11.2004.

  1. markos

    markos Gearhead

    Eli tomaatti toimii hyvin muuten, mutta vaihtaa 3-> 4 liian "myöhään",
    yli 110 kmh ja ~2500 rpm
    Kun sitten on vaihtanut neloselle, pysyy kyllä päällä alle 80 kmh:ssa ja 1500rpm.

    Laatikko on GM 4T60 ja on alkup. koneen kyljessä
    (ei siis dieselöinti-onkelma tms.)

    Voiko tuota säätää vai onko hommattava pienempi halkaisijaiset renkaat :wink:
     
  2. markos

    markos Gearhead

    Eikö kukkaan tiiä???

    Edes linkkiä aijempaan keskusteluun, josta asia selviää..?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi on 440toosaan perustuva päivitetty versio ja sitä voi säätää joko modulaattorista tai sitten kikkarivaijerista. Jos vika on tullut "itellään" niin se voi johtua paskasta venttiilikoneistossa ja sille ei taas voi tehdä mitään jos loota on autossa!

    Koita ruuvata modulaattorin ruuvia aukipäin pari kierrosta ja sitten säädät kick-down vaijeria piukemmalle jotta alasvaihdot toimii kunnolla!
     
  4. markos

    markos Gearhead

  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Modulaattori on siinä toosan etupuolella sellainen pulikka mihin menee letku koneesta. Letku pois ja sitten pieni talttameisseli reijästä sisälle ja säätämään! Veivaa pari kierrosta ja käy baanalla niin tiedät miten paljon ja mihin suuntaan ruuvaaminen vaikutti!
     
  6. k5blazer

    k5blazer 1st gear

    no mistäs se letku tulee sinne modulaattorille?
     
  7. timuli

    timuli Gearhead

    yleensä imarilta siis alipaine letku :eek:
     
  8. markos

    markos Gearhead

    Saakos tolla säädöllä tuhottua laatikon helposti?

    Pitääkö modulaattorin ja kick-down säätöjen olla jollain tietyllä lailla tarkasti balansissa, vai riittääkö että vaihtohetket ylös ja alas tyydyttävät kuljettajaa??

    Viikonloppuna olisi tarkoitus viimeinkin kokeilla säätämistä...
     
  9. jusssi

    jusssi Gearhead

    Kuinkas on asian laita th700:ssa,joka on -91 ja 6.2d:n perässä?Mun mielestä se sais vaihtaa aikasemmin.Edellisessä autossa oli 700 viislitrasen perässä ja se toimi ihan eri lailla,vaihto heti isompaa jos ei painanu paljon kaasua.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Osaako joku sanoa ruuvaanko ruuvia auki vai kiinnipäin kun pitäisi saada kakkoselta kolmoselle vaihto myöhemmäksi. Koitin äsken ruuvata kierroksen kerrallaan kiinnipäin mutta ei mielestäni vaikuttanut mitenkään. Ehkäpä sitten otan seuraavaksi 3 kierrosta auki ja taas koittamaan. Piti vaan lopettaa säätöhommat kun startti jumittui... Nyt se lykkää kaikki pykälät heti silmään ihan liian aikaisin. C6 siis kyseessä.
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    Onks sitä lootaa ronkittu vai tuliko vika itsestään?
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Viime talvena on rempattu mutta nyt vasta sain aikaiseksi yrittää säätää sitä. :oops:
     
  13. sbf

    sbf Gearhead

    Ota se modulaattori irti.Siellä pitäisi olla sellainen teräspuikko sen perässä.
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mitäpä sillä teen?
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Et mitään.Mutta ota se nyt irti että näät ettei se puikko ole jäänyt rempassa pois.Silloin ei mikään säätö auta.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tarkistan, mutta en usko että Niemensivulta jäisi mitään pois.
     
  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tikku oli paikoillaan kuten arvelinkin. Ja starttijumikin avautui itsekseen kun muutaman kerran starttasi niin lähti taas yhtäkkiä pyörittämään vapaasti. Sellainen lonksahtava ääni kuului kun jumi aukesi..
     

Kerro tästä muillekin!