Vakio venttiilin kesto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cleve, 8.7.2020.

  1. Cleve

    Cleve Gearhead

    Moro,

    Yleisesti kun katsoo niin, kuinka tiukkoja jousia (rullanokkapaketin mukana) tuollaiset alkuperäiset venttiilit sietää vai onko sillä edes väliä?
     
  2. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Taitaa huonolaatuiset lukot ja retainerit pettää kovilla jousipaineilla
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Minulta meni Manleyn venttiili poikki tuossa keväällä. Tietty oli niillä jonkin verran ikää. Seetipaine oli semmoset 260lbs.
     
  4. Cleve

    Cleve Gearhead

    Tulee uudet moly retainerit 10° lukoilla ja open pressure 319lb
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos aukipaineet on vähän päälle 300, niin sen takia ei ainakaan tarvi venttiilin pettämistä pelätä.
    Täytyyhän ne tietysti olla kunnossa siten ettei lautasia ole koneistettu jo älyttömän ohueksi ja että venttiiilivarret on kunnossa.

    Alkuperäiset venttiilit on monesti jopa aika laadukkaita, halvoissa tarvikeventtiileissä voi olla enemmän laatukirjavuutta.
     
    hzemax tykkää tästä.
  6. Cleve

    Cleve Gearhead

    Juu, jotain tuon suuntaista tuumailin myös ja ihan hyvin on vielä tavaraa lautasissa.

    Tänks.
     

Kerro tästä muillekin!