Vakuutuksista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja juro the dog, 11.3.2009.

  1. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    Onko kenelläkään varmaa tietoa, mistä yhtiöstä saa edullisimman vakuutuksen 60-lukuiseen ameriikan ihmeeseen?

    Juu. Selviää varmasti soittamalla kaikki yhtiöt läpi, mutta ajattelin josko joku kertoisi mihin kannattaa soittaa ja mihin ei. :D
     
  2. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    if- on yksi edullisimmista, mutta yhdenlaisen käsityksen saat osoitteesta
    http://www.vertaa.fi/t/autovakuutus.html

    itsellä oli tohon allekirjoituksen ajoneuvoon kalleimman ja halvimman väliä 300€ vuodessa

    TheJonssi
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mulla ifi-ssä ja kaskoilla. Aikoinaan muut ei edes myöntäneet vanhoille jenkeille kunnon vakuutuksia. -On se vanhankin pellin korjaus kallista... :odroll:
     
  4. caddy61

    caddy61 Gearhead

    Viime viikolla vaihdoin Tapiolasta IF:lle. Huomattavasti edullisemmas tuli. 2 autoo ja kämpän vakuutus. Sain laitettua porukoiten kans samaan nippuun niin saan vielä -15% keskittäjä alennusta ja vielä S-bonuksetkin...

    Cadin perus vuosimaksussa oli eroa jo n 300e. Vertailu kannattaa. :D
     
  5. exo

    exo 1st gear

    oulussa n400€ ero buickissa vakuutusyhtiöiden välillä...tapiola kallein if ja pohjola halvimpia..turva ei etes tunnistanut autoa kyselivät että onko se etes rekisterissä!!!!
     
  6. signet

    signet Gearhead

    Ei selviä.Lopullinen selvyys edullisuudesta tulee vasta mahdollisen vahingon jälkeen et miten korvaukset toimii :eek: Jos mitään ei tapahdu niin silloin se vakuutuksen hinta ratkaisee.Vakuutusyhtiöillä on aika kirjavia käytäntöjä ja tulkintoja,etenkin kun ajokilla on vähen enempi ikää...
     
  7. jadeville

    jadeville Gearhead

    Mulla on ollut pohjantähdessä yli 10 vuotta, eikä oo muualta saanut halvemmalla, vaikka oon välillä kysellyt. Autot on -50 -60 ja -80 luvulta. Homma toimii hyvin, olen jopa joutunut vakuutuksia käyttään ja korvaukset tulee nopeeta ja niinkuin pitää. Suosittelen...

    http://www.pohjantahti.fi/index.htm
     
  8. invader

    invader 1st gear

    Tämä onkin mielenkiintoinen valintaperuste siinä vaiheessa kun siitä vakuutuksesta pitäisi päästä "hyötymäänkin".
    Vertailin tuossa vakuutustarjouksia, IF:n vaihtaessa olisi saanut ~300 euroa halvemmalla vakuutukset per vuosi, mutta olen myös kuullut puskaradiosta etteivät oikein mielellään korvauksia makselisi.

    Tapiolaan sitä on tullut rahoja kannettua edelleen, lieneekö liian tylsä luonne kun en jaksa tuommoisten kanssa arpoa. Mielenkiintoista olisikin kuulla miten ovat ihmiset saaneet vakuutusyhtiöt yhteistyöhön silloin kun niitä oikeasti tarvitankin. :-?
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mulla on taas IFistä oikeastaan pelkästään hyviä kokemuksia. Ei tartte alkaa vääntämään, vaan se mikä on sovittu niin pitää. Toista se oli Pohjolalla joskus... Tapiolan asiakkaanakin tuli oltua vuoden verran, mutta eipä tullut sinä aikana kokemusta korvaushalukkuudesta ja sitten IF teki paremman tarjouksen, joten taas siellä...
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mä järjestin viime kesänä jonkinlaista tarjouskilpailua, mutta en saanut merkittävästi nykyistä tappiolaa parempia tarjouksia vakuutusten hinnoissa. Parhaimmillaan olisi tullut etua kymppien luokkaa, joten ei kannattanut tehdä mitään.

    Tosin IF:stä en tiedä, se ei antanut tarjousta, kun mä en antanut sosiaaliturvatunnustani. Muut pystyi laskemaan tarjouksensa ilmankin.
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    sillä saa jo mukavasti bentseeniä käkkyläänkin 8)

    mä vaihdoin kans prätkän vakuutukset tappiolasta ihviin kun säästö oli vuositasolla samaa luokkaa kun sulla! mutta nyt kun kyselin että jos laittaisin asunnon- ja autonvakuutukset kanssa niille niin hinnoissa ei ollutkaan enää juuri mitään eroa, ainoastaan pelkkä liikennevakuutus olisi ollut huomattavasti halvempi. mutta osakaskon mä ottaisin myös käyttikseen...
     
  12. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    mua ei varsinaisesti kiinnosta ne mahdolliset korvaukset... takkiin tulee kuitenkin joka tapauksessa, maailmassa kun on onneksi vielä asioita joita ei oikein voi rahalla korvata! :D

    se mitä mä joudun maksamaan, on tässä kohtaa se ainoa kiinnostava asia.

    ajelisin ilman vakuutuksia, ellei ne olis lakisääteisiä. koskee myös "siviili"autoa.

    mutta tämaän gallupin perusteella ifistä kannattaa siis lähteä liikkeelle.
    kiitokset vastanneille!
     
  13. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Iffi voi olla halpa mutta tekevät ihan JÄRKYTTÄVÄSTi virheitä. Ja kerrankin meinasivat laittaa minut niiden maksumieheksi!! Saatanan epelit!!! En IKINÄ käytä niiden 'palveluita' enää.
     
  14. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Katsos vain, onko If todella parantanut tarjontaa harrasteautojen vakuutuksista? Vaihdoin pari vuotta sitten If:iltä Tapiolaan kun If:illä ei ollut tarjolla vanhaan autoon juuri muuta kuin liikennevakuutus. Tapiolaltakaan ei saanut hinausvakuutusta. Koskahan tänne tulisi ulkomaalaisia vakuutusyhtiöitä. Practical Classicsista saa aina lukea millaisia palveluja brittiläisillä firmoilla on harrasteautoihin. Vanhoihin autoihin saa kunnollisen vakuutusturvan, ja vähäiset ajokilometrit pienentävät maksua.
     
  15. hamppi

    hamppi 2nd gear

    Ei liity ämöriiiikan autohin mutta enomiehellä oli Iffissä vakuutettuna 5 autoa (jenkkejä 2), prätkiä, traktoreita ja mettäkone. Mettäkone pistettiin paskaks ja työkalut vietiin-->vakuutuksista ei mitään, totes eno että tyhjästäkö maksan ja vaihto yhtiöö.
    Luulis ny, että maksais äijälle, jolla on enemmänki vehkeitä saman firman vakuutuksis:D
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Oli varmaan jonkinlaiset perustelut miksi jätti maksamatta? Vai ilmoittiko vaan että ei ny taideta korvata.
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    Muistelen, että Plymarin vakuutus Tapiolassa olisi 0-bonuksilla olisi ollut jotain 750 euron paikkeilla.

    Tämä pitää tarkistaa, koska tällä hetkellä Tapiolan nettilaskuri tarjoilee lähinnä sinnepäin olevalle autolle, eli vuosimalli 94 (liian uusi) ja malli (tarjolla vaan muu malli) vakuutusta edulliseen 938 e hintaan. Kyseessä siis pelkästään pakollinen liikennevakuutus.

    IF sen sijaan tarjosi mulle viime viikolla täsmällisesti oikeeseen Plymariin liikennevakuutusta suunnilleen 550e, kun laskettiin samoilla nollabonuksilla. Ei niin paljon tarvi miettiä, kumpi vaikuttaa edullisemmallta.
     
  18. 660

    660 1st gear

    viime syksynä soitin yhtiöt läpi ja ifi oli kallein pidin sit tapiolassa kun tollasen leppäjeepin perusvakuutus oli vuodessa 70e halvempi kun ifillä
     
  19. RB-440

    RB-440 1st gear


    Leppäjeeppi lienee pakettiauto? Oliskohan noissa tavara-autoissa vähän eri hinnoittelusysteemit, sillä mun muistaakseni kevytkuormuri MB508 olis Tappiolassa, ainakin viime vuoden laskun mukaan jotain 950 euroa, mutta IF tarjosi selvästi kalliimpaa, yli 1000 euron vakuutusta, olisko ollut peräti 1100 + rapiat päälle. Eli kannattanee selvittää kaikki tapauskohtisesti.
     
  20. kippis

    kippis Gearhead

    täällä suunnalla oli ainakin toisinpäin tuo homma... toi on kyllä h-auto :odroll:
    on tullu kans kierrettyä kyselemässä, ja nyt sitten siirty kaikki vakuutukset tapp ---> ihvii kun oli kaikki selvästi halvempia.
    pakko tehä ratkasuja kun joutu vielä lomautetuks :(
     

Kerro tästä muillekin!