valiant 170 1964:seen uus startti mosa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Valtsu64, 21.11.2006.

  1. Valtsu64

    Valtsu64 Gearhead

    onko tietoo mistä löytys?ja mitä kustantaa? nyt siinä on joku wilson made in canada,mutta taitaa olla hiilet loppu kun kuuluu välillä vaan klik ja starttaa joka 10:nes kerta
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yritä korjata vanha ennenkuin ostat mitään uutta tarvikestarttia.
    Osia varmasti löytyy sekä uusia ja käyttökelpoisia käytettyjä.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Uus mopar performancen tehostartti irronnee 150€ hintaan lähes mistä hyvänsä.
     
  4. PJP

    PJP 1st gear

    Jos olet Helsingin seudulta, niin Adit-autotalosta Malmilta saat korjatun alkuperäismallisen starttimoottorin. Hinta lienee jotain 120 e. En muista saisiko vanhasta välirahaa. Itse pitäisin vanhan tallella ja kunnostaisin sen joskus rauhassa - ainakin jos starti on ihka alkuperäismallia. Pikkukuutosiin meni nimittäin pienempitehoinen startti kuin V-8:hin, mutta nykyään saa vain vahvenpaa mallia.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja tollasen Nippondenson valmistaman tehostartin kun sinne lykkää, ni voi kutosesta jättää puolan piuhan irti kokonaan ja ajella sillä pelkällä startilla. Ja soia löytyy densoon erinomaisesti, jos sattuu tarvimaan. Noihan on myöhäsempien mallien tuotantostartteja, tuli käyttöön joskus 90-luvun vaihteessa ja sopivat myös vanhempiin sekä ovat kooltaan pienempiä.
     
  6. Fireball

    Fireball Gearhead

    Paitsi pitää katsastuksessa muutoskatsastaa, koska menee hevosvoimarajat yli :rotfl: Laki ei salli kuin 20% kasvun
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Hehe, ompa ne pojjaat taas vitsikkäällä tuulella :lol:

    Pikkustartin jos laittaa niin joutuu pikkusen jatkamaan releeltä tulevia johtoja. Sen verran eri kohdassa on solenoidi. 440Sourcen pikkustartti tuli laitettua tuohon ikuisuusturborojektiin.
     
  8. Stance

    Stance Gearhead

    :rotfl: Aika paha siis hyvä! Olis sitten niinkun hybridiauto. Ärsyttää koko sana tehostartti...

    Vanha talteen ja alkuperäistä vastaava tilalle. Näin tein laturin kanssa. Mutta mä olenkin pussihousu.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Housut


    Pussihousut kunniaan!! Kunhan saan oman Vallun kuntoon niin hankin nailonpaidan ja teryleenihousut! :rotfl: :rotfl:
    On nuo alkuperäisen näköiset pirssit vaan mukavia katsella.
    Ei toki tarkoita etteikö se virittelypuoli ole yhtä arvostettavaa, mutta toinen äidistä ja toinen tyttärestä ja useimmat molemmista. :poff:
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Noita Wilsoneita oli yhteen aikaa joka paikka taynna. Aina kun romiksista kyanas startteja ja latureita niin aina oli wilsonin tarra :rotfl:
    Noissa korjatuissa menee useesti puslat kun ei bilicospy oo ymmartanyt puristaa pusliin tarpeeks oljya sisaan :mad: Sitten ottaa ankkuri kenttaan kiinni ja ''klik-klik'' ja vanhan liiton vasaralla kolautus tehoo taas siihen :rotfl: Toinen yleinen vika on se kruuvi mihin sahkoletku tulee kiinni, siita on jaany mutteri kunnolla kiristamatta ja se kipinoi ja sulattaa sen muavin ja se koko ruuvi on ihan sekasin ja ei ota kontaktia ja sitten taas ''klik-klik'' :mad: :mad:
    Kuulostasko silta etta olis kayny mulle tollain, no joo, vain about 150 kertaa, ainakin. Voi olla etta jai nolla pois tosta luvusta :rotfl:
    Paras paiva tais olla joskus vaasan kisoissa kon sulatin 4 starttia, sinne parkkikselle ja pari ukkoo kerailemaan osia etta saivat omat autonsa kaymaan :oops:

    Noihin sai joskus semmosia korjaus setteja, niissa oli puslat, hiilet, se muavipalikka ja peeniks-laite. Ne oli aika halpoja, markka aikaan tais olla jossain satasen kintaalla :odroll:
    Kylla se on paree ostaa semmonen ''teho''startti, tai siis yleensakin uusi, EI bilicosbyn korjaama :soosoo:
     
  11. PJP

    PJP 1st gear

    En tarkoittanut uudempia ja pienempiä starttimoottoreita. Adita-autotalosta saa muodoltaan ja kooltaan aivan alkuperäismallisia starttimoottoreita.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osta kokonainen varaosa-auto parilla satasella.
    Alkuperäiset on aina kestävämpiä kuin uudet ja kauniin näköiset tarvikkeet.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Osta kokonainen varaosa-auto parilla satasella.
    Alkuperäiset on aina kestävämpiä kuin uudet ja kauniin näköiset tarvikkeet.
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kyselin tanaan swapissa muutamilta myyjilta etta saakohan noita korjaus sarjoja ennaa, ei oikeen tiatanyt kukkaan mittaan. Tarttee kayra viela mainos mielessa yleisvaraosa liikkeessa kysymassa. Nimittain jos niita setteja on niin ostan heti kasan, noista korjaus-aihioista kun EI ole pulaa :rotfl:
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Taitaa ne uudet tehosartit olla jetli'in valmistamia kopioita aidoista Nippendenso / Mitsubishi starteista.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla oli talvikäynnistysongelmia slantissa tuommoisella uuden mallisella startilla tässä lähitakavuosina. 80-luvulla Darttini/Valianttini olivat niitä autoja, joita ei lohkolämmitelty ja joilla päästiin liikkeelle kovallakin pakkasella. Denson tehostartti tarvitsee kaverikseen todella tehokkaan akun. Perus 60-60 Ah akku kyykähti muutamaan pyöritykseen (siis kovalla pakkasella).
     

Kerro tästä muillekin!