Valiant -64

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Capri2000GT, 14.3.2005.

  1. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Olen jonkin aikaa sitten hommannut tämmösen valiantin ja nyt haluaisin tietää löytyykö auton entisiä omistajia/rakentajia täältä.
    Eli Valiant on vaalean sininen ja rekisteri BD-73. 318cid-904-7 1/4.
    Kuskinpuolen lokasuoja lasikuitua.
    Jonkinlaisia projekti kuvia löytyy tuolta: http://www.netikka.net/mikko.miettinen/talli_tiedostot/
     
  2. signet

    signet Gearhead

    Arvaa mikä hyöty tosta lukosta seiskavartissa onkaan? :lol: jarrukenkäsarja riittää kahteen valtteriin :rotfl: kyllä pitää leimalla tasan takajarrut :soosoo:
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Autoonhan voi olla kaksi kpl jotain osaa. On meinaan perän vaihto aika pieni operaatio. Talleissa tapahtuu mitä ihmeellisempiä asioita koko ajan Nytkin Riisimies on kaffilla jossain naapuris eikä tinaamans vallua.AI AI Ja eihän suurimmalla osalla niistä tuninki japsiistakaan voi ajaa suoraan katsastukseen!?!
     
  4. moppe mies

    moppe mies 1st gear

    eipä muuten pijä paikkaansa nimittäin mulla oli kisavaltteri jossa oli hitsilukko joka oli myös katsastuksessa niin eikö mitä insinörtti saamari rupes valittaan että ku tuo toinen takajarru ei ota kunnolla minä siinä selittään et kyllä pitäs ottaa ku on lukkoperä ja uuvet jarrut (tiukkaan sääjetty levylukko sanoin ku edellisellä kerralla tivas et onko siinä kemppi, ei liene sallittu) no siinä sitte taivasteltiin ja inssillä palo hermot ku msd häirihti niitten hienoja vehkeitä niin et jarrudynokin piti käynnistää varmaan ainaki viijesti ja siinä ku se paksukainen änkes ihtiään putkien välistä penkille ja pois tovin aikaa ja minä ku vielä erehyin moittiin niitten vehkeitten toimintaa ja muuta mukavaa mitä ei jaksa naputella ni hylykyhän siitä tuli. no eiku auto railerille ja siinä kaverin kans pähkäiltiin et jo on ihime ku ei ota tasaseen vaikka akselit on yhtä"puuta" no mentiin siitä kahvelle ihimettelleen et mitä tehtäis sanoin et eiku takas ja niin mentiin sanoin sille inssille et käytiin säätään et nyt ottaa haluukko nähä, tietenki se halus ja eiku auto alas ja halliin ja kuinka ollaakkaan kaikki toimii ja inssikin jopa kehuu et jopa ottaa tasaseen :p ja leima paperiin :lol: 8)
     
  5. Masi_K2

    Masi_K2 1st gear

    Löytyy yksi edellisistä omistajista.

    Onkos penkit vielä ne samat "kisa" asennossa olevat vaaleet?
     
  6. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mä en ees jaksa laskea monta pulloa mä oon olutta tuolla juonut ja kuinka usein huudellu tytöille rivoiksia sieltä =)

    vartillakin käytiin joskus ja 16.1sec kulki sillon. tosin toinen hakkapeliitta piir turhan pitkää viivaa sillon.

    Itse en sitä omistanut mutta oli kavereiden kimppa biilinä ja usein laulukäytössä.

    Parin vuoden takaisia muistoja. Ai kun oli ihanaa..=)
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Toivottavasti löytyy vetareita varastosta...., ei meinaan pitkään kestä ton hitsausoperaation jälkeen.
     
  8. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Penkit on vielä sellaiset vaaleat, vaikkakin rupeaa olemaan aika rikki nykyään. Onko teillä tarkempaa tietoa, koska auto on rakennettu ja mitä toi kone pitää sisällään (ulospäin näkyy peltisarjat, aluimusarja ja edelbrockin kaasari).
    Kaikki auton vaiheet olisi tervetulleita ja jos löytyy kuvia niin olisi mahtava saada, vaikka skannattuja.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ne rumassa kunossa olevat peltisarjat olivat siinä kun se meille tuli. Auton rakennuksesta ei ole muuta tietoa kuin että edellinen omistaja ennen meitä vaihto siihen sen lattian.
    Mosa kannattaa purkaa palasiksi... Se on nähnyt parhaat päivänsä jo monta vuotta sitten.
    Automaatti laukes meiän aikana, ja se korjautettiin ammattimiehellä. Eli se o hyvä.

    Sähköt on persiistä, vilkku hanurista ja sisällä haisi huohotuskäry polkasun jälkeen. Mitähän vielä muistais :) Perän ootkin jo "korjannut". NIIJOO, Jarrut hupenevat pikkuhiljaa kaupunkiajossa.. P sarja kuumentaa pääsylinteriä. Eivät kuitenkaan häviä kokonaan. Kaikki etupuslat ja pallot vaihtokamaa. Simpukka vaihdettiin toiseen ei niin väljään. Pro Matikissa oli jotain hämminkiä välillä.
    Kuvia on jahka jaksan nettiin laittaa.
     
  10. Masi_K2

    Masi_K2 1st gear

    Minä siis kirjoitin vieraana.

    Muistu vielä et:
    Imusarja vaihettiin nelireikäseen alumiinimalliin kun se 2 reikänen holley oli aivan sekaisin. Tuossa 4 reikäsessä holleyssä on joku sellanen feilu, että joskus jäi kuulemma kierrokset johki 6000 vaikka poljin oli ylhäällä. Säädöt muutenkin joskus heittelehti.
     
  11. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Ja jos ihmettelet mitä on apparin ovipahvin ja pellin välissä niin se ei ole ruosteensuoja ainetta vaan kaverin oksennukset. Myöskin puuttuva ovikaijutin löytyy saman reissun jälkeen alastaron metsästä.

    Pitää kans kaivella kansioita josko ois jotain kuvia tarttunut matkaan..
     
  12. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Joo peltisarjat on kyllä hieman rumat.. Moottori on tarkoitus avata ja tiivistää yms.
    Laatikko ei vaihtanut kunnolla, kun auton ostin, mutta tässä menneellä viikolla laitoin siihen masterkitin ja korjasin kickdownin, niin rupesi vaihtamaankin.
    etusimpukka ja rattiputki vaihdettu hyviin ja nyt toimii vilkutkin kunnolla.
    Periä mulla on siihen kaksin kappalein. Normaali hyvä ja toi lukko.
    Etupää on väljä, mutta en oo shifterissä mitään ongelmia huomannut..
     
  13. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    kaasarina siinä on melko uus edelbrock ja ovipahvit muutuvat alumiinisiin lähipäivinä..
     
  14. HEMI

    HEMI 1st gear

    Tulee RACE malli ku alumiinia oikein laitat :D

    No noi on just hyvät noi fenderwellit mä tykkään tosta luukista, tietysti ruosteettomat ois hienommat mutta ei vaikuta ohjaukseen 8)

    No tota pääsylinteri lämpiämistähän on helppo hillitä ku kieputtaa tota lämponauhaa putkiin.
     
  15. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    "Tulee RACE malli ku alumiinia oikein laitat

    No noi on just hyvät noi fenderwellit mä tykkään tosta luukista, tietysti ruosteettomat ois hienommat mutta ei vaikuta ohjaukseen

    No tota pääsylinteri lämpiämistähän on helppo hillitä ku kieputtaa tota lämponauhaa putkiin."


    Joo tosi race siitä tulee..
    Jotain noille peltisarjoille pitäis tehä, kun yks primääreistä molemmilta puolilta on hinkkantunut puhki, koska renkaat hinkka jos kääntää tappiin..

    Pitäis vaan saada se ensin katsastuskuntoon, niin vois ruveta harkittemaan tommosia "pikku" asioita (Tänään puoli neliötä hitsanneena).
     
  16. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Tollasenaan se on pari viimeistä vuotta leimattu =)
    Meinaatko vielä tilkitä noi sarjat vai suosiolla vaihtaa..ne on jo tosi hapanta tavaraa
     
  17. HEMI

    HEMI 1st gear

    renkaat hinkka jos kääntää tappiin..

    Ja kerkesinkin sanoa että ei vaikuta ohjaukseen :lol:
     
  18. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Masi_K2
    Lähetetty: 16.03.2005 22:12


    Muistu vielä et:
    Imusarja vaihettiin nelireikäseen alumiinimalliin kun se 2 reikänen holley oli aivan sekaisin. Tuossa 4 reikäsessä holleyssä on joku sellanen feilu, että joskus jäi kuulemma kierrokset johki 6000 vaikka poljin oli ylhäällä. Säädöt muutenkin joskus heittelehti.

    Tuli just mieleen, että kyllähän siinä kaasu jäi jumiin mulle tullessakin..
    Pitkällisten tutkintojen jälkeen selvisi, että imusarjan ja kaasarin välisessä tiivisteessä (5mm paksu) oli imureiät hieman liian pienet. tästä syystä läpät juuttuivat auki asentoon.

    Tuolta löytyy uusia projekti kuvia mm. race-malliset ovipahvit :rotfl:
     
  19. Masi_K2

    Masi_K2 1st gear

    No eimikää ihme sitte...

    Kuvia on ny:
    http://www.kolumbus.fi/vauxhall/vallu/etukulmasta.jpg
    http://www.kolumbus.fi/vauxhall/vallu/jaahallilla.jpg
    http://www.kolumbus.fi/vauxhall/vallu/valluvsvette.jpg
    http://www.kolumbus.fi/vauxhall/vallu/valluvsvette_aika.jpg

    P.S Oliko siellä ovipahvin välissä sitä "äänieristettä" ?
     
  20. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

Kerro tästä muillekin!