Valiant -65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Tero2, 20.1.2017.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jep, mutta niitäkin voi ohjelmoida, mutta opintomatka on varsin pitkä ja itse olen vasta matkalla.

    Letukan puolella oli sama haaste 10 vuotta sitten mutta nykyään GM-orggisboksien säätö onnistuu monessakin paikassa Suomessa.

    Just nyt Mega lienee kustannustehokkaampi.
     
  2. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Ok thänx.... joo katoin kuvia jostai -63 dartin swapista ni ei siel ainakaa tilaa liikaa ollu....Öljypohjaa näytti saavan,mut koneen korvia vaan 67-ja ylöspäin no miggi ja rälläkkä on keksitty ..... Lootana meinasin et ois manuaalikoneistosta 904 käyttäny...
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, vaatti vaan vetolevyn tohon hemin ja 904:n väliin. Öljypohja ja pikuppi menee vaihtoon juu, mottikiinnikkeet ei varmaan oo ongelma. siinhän on "letukkatyyliset" eli lohkon kylkeen saa levyn johon sit voi rakentaa mitä vaan.
     
  4. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    eikun se homma menee niin että vallua ei saa pilkata :)

    ls on vaan aika kustannustehokas kone, boksi muokattavissa ym... yhtä oikee se on sinne mielestäni kuin uusi hemi, tai sitten väärä. 273 commando on oikeempi.

    eipä tosta vielä tiiä mitä siitä tulee, uusi RS champion auto???
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Rasvaa ja kenkälusikkaa tarvit ennen ku hemppa istuu earlyn konehuoneessa. Mut hieno reissuauto tulee :)
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    LS myös selkeesti pienempi, mut kyl siin vaihees ku jotan aketaan hakee muut ku vakiota ni voi ne orkkisboksit unohtaa, väärä paikka säästellä. LS:t tietty myös alsaa eli painoa säästyy. Ihan hienoja motteja, yhen LS3:n duunannu ja kyl se ainakin työntää. Yhen uuden hempan kans virittäny kevyesti ja sama vika, viriasteeseen nähden menee ihan tuhottomasti ja dynossa puski 580 konia. Tuntuis aika saavuttamattomalta perinteisissä ku funtsaa et siin oli periaattees vaan nokka joka jotain 230+ astetta .050 nostolla ja viel "50 state legal" saastemalli, kaivetut kannet vakioventtileillä ja kaivettu imusarja sekä peltisarjat tollasii teho-osia. Sytkäennakot kans mielenkiintosia noissa, maksimi alta 20 astetta, et palotapahtuma ilmeisen ripee.
     
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Teetkö siitä Vallusta muuten ihan orkkiksen näköisen? Voi olla ihan makee fiilis kun joku tosi (kko) harrastaja tulee vaanimaan ja kurkkaa pellin alle... :D
    Kannattaa kuitenkin mitata se pellin alunen ennen kuin rupeaa H3:a sinne tunkemaan! Ettei tule ongelmia. Kun vielä jätät nuo orkkis vanteet nurkkiin pyörimään, niin voitte mennä pokkana johonkin mopiili tapahtumaan pönöttämään. Magee reissuvankkuri siitä tulee!
    Olisko tuohon H3 perään helpompi laittaa sellainen loota, joita niissä on "luonnostaan"? Siis sellainen monilovinen tomaatti joita niissä on. Vai onko ne toivottoman kalliita? Sellaisella saisi maantielle kierrokset nätille tasolle. Tietenkin ne voi olla niin suuria, ettei mahdu alle.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei varmaan mahu tohon earlyn lootatunneliin, niit kun on alunperin ollu vaan manuaalilla tai 904;llä ja tunneli on sen mukanen, jopa 727 voi vaatii tilantekoo. Ja tietty noi elektronisesti ohjatut lootat vaatii sitte melkeen sen orkkisboksin, eli vakiopakettina vois toimii. Sit tarvii tietty siitä purkuautosta ehkä jotain muutakin, kaasupolkimen, jarrupolkimen jne. Toi gen3 mitä ite tuunasin oli 904 looralla, perävälläri oli 3.55, viel jotenkin säädyllinen matka-ajossa, ja varttimailin se pyyhkäs '71 'cudassa 11.0
     
  9. Tero2

    Tero2 Gearhead

  10. m i s e

    m i s e 1st gear

    Ennen leimaa kannattaa kattella vähän noita vertailutehoja.
     
  11. Keme

    Keme Gearhead

  12. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Vissii puhelin rikki ku hiljasta on..
    Noo lauantaina ois tarkotus Hemppa hakea kotio
     
    Herje tykkää tästä.
  13. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Millasta moottoria meinasit käyttää vertailumoottorina tuossa swapissa. Mielenkiinnosta kysyn kun ite tuossa oon suunnitellu tommosta uutta hemiä 67:aan ja sekään ei tunnu olevan läpihuuto juttu. 69 440 Dartin vertailuteho riittää justiinsa. Pitää vaan vielä varmistaa että lehti artikkeli kelpaa todisteeksi siitä että sellaista on saanu tehtaalta.
     
  14. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Enpä oo enempää pohtinu asiaa...mut laillisestihan sitä ei saa leimattua,et joko poikkeusluvalla koittaa tai sit leimaa vaa slänttinä,onha ne päällisi puoli kuin kaks marjaa..

    Ramblerii kelpas verrokkina -69 american s/c. Mut täs tapaukses tuski onnistuu verrata -69 Valluun...mene ja tiedä...
     
    Swinger71 ja Herje tykkäävät tästä.
  15. Tero2

    Tero2 Gearhead

    [​IMG]

    Ei se vaa mikää pieni möykky ole,vaik painoltaa on melkee släntin kaa samois...
     
    440Mag, MJF, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    On muistaakseni yli 10cm leveempi kuin pikkulohko...
     
  17. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Käväsin paikallisella konttorilla koneswappia kyselees ja eihä siin mitää ihmeellistä...Omavalmiste moottorina vaa ja koneen tilavuutta pienentää iskun pituutta muuttamalla ja dynolaput ja täts it.....Eli voi alkaa surutta hommaa palikkaa mitä muutokseen tarvitaa.....
     
    jrasi ja MJF tykkäävät tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    62cc liikaa tilavuutta, ei tarvi paljoa iskua lyhentää :D Alikokolaakerit ja epäkeskohionta kauloille?
     
  19. Tero2

    Tero2 Gearhead

    Joo jotai tollasta :D
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Äkkiä laskettuna millin lyhemmän iskun tarvisi.
     

Kerro tästä muillekin!