Valinnan vaikeutta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Gary Grand, 15.2.2019.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Emäntä on alkanut viimein kallistua myönteiselle kannalle auton vaihdon suhteen.
    Neljä vuotta Octavian ratissa on saanut ajatusmaailman pehmenemään vähän enemmän kuluttavankin ajoneuvon hankintaan. Kunhan se kulkee myös lumessa, kurassa ja mukavasti. Noita em. ominaisuuksia ei -02 Octaviassa ole.. Toki kaikenmaailman puutarhamaasturit tarjoaisi enemmän jotain ominaisuuksia, mutta itse tykkään näistä vähän tukevammat rakenteet omaavista vempeleistä.

    Vaihtoehtoina alle 5k€ hintaluokassa on aika tasapäisenä -90-luvun pikku-Blazerit, Jeepin Grand Cherokee(ZJ ja WJ) ja Fordin Explorer.

    Noista tuttuja on Blazer tekniikan osalta ja tietysti Suburbaneista sisustankin. Samoin Jeepin ZJ:t on läpikotaisin tuttuja ja WJ:t koria ja V8-konetta/mersun automaattia lukuunottamatta.

    Minkälaisia nuo Explorerit on autoina?
    Jos nuo muut on jollain lailla tuttuja niin kannattaako opetella enää uusia niksejä, vai saako vaan turhaan pään kipeäksi?
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Osta multa se pikkuplatseri pois? :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Blazer Vortecilla oli aikoinaan käyttöautona, kiva oli ku neliveto ei ollut jatkuva, bensaa säästyi.
    Tuohon ku vielä laittaa etanolille tai kaasuroippeet niin suht edullista ajoa.
     
    viikinki75, Camino'79 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  4. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Joskus tehtiin kansiremppaa tommoseen n. -95 ikäseen 4.0 exploreriin, muistaakseni +200tkm mittaris, molemmat kannet seetien välistä halki, tönärien päät ja keinut kuluneet kans ihan paskaksi. Kaveri osti muutaman käytetyn kannen, samat ongelmat myös niissä, lopuksi tilas uudet kannet ja tais joutuu 4-6kpl keinuakselia purkaan ja yhdisteleen et sai jonkunmoisen kelvollisen koneiston sinne kasattua. En tiedä kuinka yleinen toi kansiongelma on näis, mut tämän kokemuksen perusteella jättäisin itse ostamatta.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kulutuksissa ainakin eroja, fordi ka chevy ne pihimmät. Exploreriin tuli automaattinen neliveto kait siihen 94-95tms tulleeseen malliin? Eli sutasulla aktivoituu.



    Onko tilantarve tai mitään muita vaatimuksia?


    Mulla oli pre 94 explorer ja tykkäsin, uudemmassa enemmän ongelmia vaan on niitä noissa muissakin.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tilantarve on 5 istumapaikkaa..
    Kaikista noista löytyy octavian sisätilat.
    Tuo kulutus onkin nielenkiintonen, kun Jeepeissä se lisääntyy uudempaan mentäessä.

    Mitäs Foordi söi?

    Ongelmatonta 20-vuotiasta autoa ei olekaan..
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    9.5 enkka, 10.5 maantiellä tuli yrittämättä. Tossa oli vielä ns kunnon nelikkokin, toki poiskytkettävä.

    Sisätilat oli hyvän kokoset, ajoin 30tkm ja huolettomin jenkki mitä mulla on ollu. Laatikko siihen oli just tehty, 300tkm taulussa.



    Se uudempi malli kai hiukan janosempi, jeepeillä pääsee taas miehekkäisiin kulutuksiin.
     
  8. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    TrailBlazer.
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    No minäpä vähän sohaisen ampiaispesää jos sallitte:p Uusimmassa Klassikot lehdessä oli koeajossa 90-luvun gen2 Pajero. 3,5 bensa V6, vähäiset kilometrit (bensakoneesta johtuen?) ja erittäin siisti olemus. Varmaan viiteen tonniin löytyis joku tuommoinen?
     
    f34 tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mätiä rungoltaan ihan niinku vanhemmatkin, muuten hyvinkin verrattavissa tommoseen pikkublazeriin vaikkakin tuntuu olevan vielä janoisempia ainakin automaatilla ;)
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uudemmat gdi koneet ainakin haukuttiin lyttyyn mitsufoorumeilla.
     
  12. downtown

    downtown 3rd gear

    noista ottasin blazerin, jos ois sama summa heittää lisää niin 2000luvun vaihteen land cruiser kutos dieselillä, vaikken toyota mies olekkaan niin helvetin luja auto ja toimintavarma vaikka onjo n.20v vanha laitos
     
    Muokattu: 15.2.2019
  13. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Suorituskykyyn nähden pieni kulutus ja muutenkin helkutin mukava peli ja kun ruottin puolelta kattelee nii säästelee pelimerkkejä.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos mettään meno ei niin tärkeetä oo, niin mukavuutta ja suorituskykyä saa jenkeistä. Turhansillon japsista maksaa... Imo
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja blazereissakin tuntuu olevan koneissa sen muoviluodin ja ton kanttikopan välillä suurikin ero vanhemman hyväksi.... Vortecci paperilla hyvä mutta käytännössä ei minkäänlaista alavääntöä mitä tossa parilla kaverilla semmonen on verrattuna tohon omaan o_O
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sisustaa ja turvavarusteita toki
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Vanhemmat on ihan yhtä paskoja. Ainoa hyvä pointti gdi motissa on pieni kulutus.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin tarkotus oli siis pajeroista noi gdi koneet erottaa vanhemmista ei gdi malleista. Kun tuo ehdotettu 3.5 v6 tais olla alussa normi ja sitten gdi?
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Oukkei, menen häpeämään. :rolleyes:
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eiku sanoin huonosti kun tosiaan sanoin uudemmat gdi koneet enkä että gdi koneet. Kun ei tossa hintahaarukassa tai yleensäkkään pajeroissa nyt niin montaa gdi vaihtoehtoa ole...
     

Kerro tästä muillekin!