Valtsun kutosen tyhjäkäynti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Lyhkäne, 26.1.2005.

  1. Lyhkäne

    Lyhkäne 1st gear

    Mistä johtunee että tyhjäkäynti aaltoilee rajustikkin, ja lämpimänä ei taho
    pitkän ajon jälkeen pysyä käynnissä? Vuosimalli on ´66, ja 170 cid, suora
    kutonen, ratti manuaali. Ja kaasari on tosiaan Holley. :eek:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suosittelen aloittamaan tutkimuksen EGR-venttiilistä. Se on se venttilikopasta lähtevän letkun päässä oleva osa, jonka tehtävänä on annostella sopiva, vaan ei liian suuri määrä kampikammion hapettomia ohivuotohöyryjä imuilman seassa hävitettäväksi.

    Jos ko. osa jumittaa, kone jopa sammuu.

    Runsaasti ajettu kone osaa työntää ko linjan kautta annoksen öljyä reippaassa maantieajossa imusarjaa ja kaasaria sotkemaan. Sitten on tyhjäkäyntikin sekaisin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    onkos tuota edes vanhemmissa malleissa??ja jos tosiaan temppuilee,niin kannattaa kokeilla ilman sitä,letku tukkoon...itsellä autto.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sen nimi vissiin PCV, ja niitä on jo noissa kuuskytluvun (parasta A-luokkaa) valttereissa ja dartsoissa. Ehjässä osassa on irtonainen "kuula" sisällä, joka säätää virtausta alipaineen funktiona.

    Vikaantuu usein kun öljystä muodostunut töhkä, bitumi, jumittaa tuon liikkuvan sisäosan.
     

Kerro tästä muillekin!