Van, pickup ym peilit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja 454SS, 30.12.2003.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Miten se lasi on kiinni? Saako jostain irtolaseja, ettei tarvisi ostaa koko peiliä? Ja kysehän on nimenomaan Chevyn peileistä.
     
  2. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Mulla on sama vika kuin sullakin. Mulle ehdotettiin että käysin kysymässä jostain lasiliikkeestä, jossa leikataan peilejä. En ole kyllä vieläkään ehtinyt käymään, koska auto on kesäkäytössä ja onhan tässä vielä aikaa ennenkuin kesä tulee :smile:
     
  3. TeeWee

    TeeWee 3rd gear

    Se peilinlasi on liimattu siihen kiinni, halvimmaksi tulee käydä lasiliikkeessä leikkauttamassa uusi lasi teet vaan esimerkiksi paperista sapluunan valmiiksi sille lasi äijälle niin tulee ainakin oikean muotoinen, ja sitten vaan esimerkiksi jollain tuulilasi liimalla kiinni. Ei ole mikään kallis operaatio.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lasi ja peilihiomo teki lpr.ssä kaverille tollasen peilin chevyyn, ei ollut kallis ( en kyllä tarkkaa hintaa muista :smile: ). Jos ei halua itse askarrella liimausten kanssa niin eikun peili irti ja sinne ja ne tekee sen valmiiks asti. Tv. Mika
     
  5. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Mä tein sen peilin itte vanhasta seinä peilistä (kun vanha "putosi"). Aluksi paperista hahlo josta piirsin peiliin sit varovasti lasilikkurilla. Silikoonia välii ja hyvin on 2 vuotta kestänyt/pysynyt. Eipä nuo pienet irtopeilin palatkaan paljoa maksa huonekalu liikkeessä tai jos on nuuka nii kirpparilla..
     
  6. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Joo jos sulla on kehykset/varsi ehjä niin tee uusi lasi ja kunnon silkkarilla kiinni, niin tein mäkin toiseen omaan sähköpeiliin!

    Toisen jouduin ostaa kun meni hermot korjaamiseen ja oli ruostealkuakin... yök!

    Niitä on sitten hiukan erilaisia...
    keskellä kohouma / ei kohoumaa
    suora / vino varsi
    rosterinen / kromattu
    sähkö / kiinteä
    jne...

    PS. Laajakulma mininappi on vanipeilissä pätevä !!!
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Eikun tarkoitus olisi tehdä peileistä lämmitettävät. Onko se lasi kiinni siitä keskiosaltaan? Ja millä ne alunperin on kiinni? Lähtisköhän ehjänä irti?
     
  8. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Tuota lämpö-peili hommaakin silloin suunnittelin mut jäi ajan puutteen vuoksi tekemättä. Sitte kun seuraavan kerran peili hajoaa.. Suunnitelin sen silloin nii että ostaa vaikka biltemasta sellainen irraillinen penkin lämmitys vastuksen (mitä myidään yleis-malli tarvikkeena joka kippoon) ja koska se on taipuvaa materiaalia nii laittaa se chemikaali metalilla peilin takaosaa kiinni ennen kun sen peilin liimaa siihen runko osaan ja virta piuha vetää sen peilin kiinnike rauta sisältä oven sisälle. Teoriassa olis pitäny onnistua mut jäi sit toteuttanatta. Harmittaa kyllä nyt.
     
  9. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Kuormiksissa (vanhoissa) oli pikkunen lamppu peilikotelossa, tarttee tutkii mahtusko noihin kromi/valkosiin trukki (GM) peileihin. Tarkotus olis laittaa noi peilit blazeen ja lämitettävät olis kova sana jos talvella rupee emenpi ajelemaan..
     
  10. Toitsu

    Toitsu 3rd gear

    Eikös joku AD tai vastaava pulju mainostanut erikseen noita peilin taakse liimatavia "vastus-mattoja"? Ainakin kuorma-autoissa on pientä lämmitettävää sivupeiliä johon saa tarvikkeena vastus-maton ja se peili on ehkä hivenen isompi kuin vakio gm sivupeili. Siitähän vastus-maton saisi kivuttomasti..? Eli johonkin raskasosa liikeeseen kyseleen.. Taitaa tosin olla 24v, mutta tokihan kaikilla on 2 akkua, jolloin se ei ole ongelma! :smile:
     
  11. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Morjens, ajattelin taas kirjotella ku asiasta jotain tiedän.(olen töissä lasifirmassa) Peili ei tule lähtemään irti ehjänä jos et saa sen taakse jotain terää esim. mattopuukko ja tuskin sillonkaan helposti jos on samoilla aineilla kiinni ku meidän firma laittaa. Hinnoista sen verran että peilin mallista ja koosta riippuen se on noin.20e per peili sis työn. Meidän firma laittaa aina sivupeilit ns.kuperasta peilistä mikä on myös tehtaalta lähtiessa.(useimmiten)
     
  12. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Missä kaukana duuni?
    (88-sportside)

    Löytyykö hesasta, kokemuksia?
     
  13. 454SS

    454SS 3rd gear

    Sellaista liimattavaa lämmityselementtiä ajattelin hyödyntää. Onko se peili siis liimattu kiinni siitä keskiosastaan?
     
  14. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Morjens! palataan vielä tähän peili asiaan. Peilit liimataan joskus pienillä täplillä monesta paikasta ja joskus paljolla massalla keskeltä riippuu asentajan tyylistä. chevyistä ei ole niin hirveästi kokemusta mutta ainakin omissani ovat olleet keskeltä kiinni, ja jotain kertoo aiemmat korjaus yritykset jotka ovat päätyneet tökeröön liimaa päälle ratkaisuun. Luciferille:täällähän mää keski-suomessa laseja asentelen.
     
  15. 454SS

    454SS 3rd gear

    Uusi kupera lasii maksaa 12€, mutta edelleenkään ei ole selvillä se, että minkälainen kiinnityspinta sieltä alkuperäisen lasin alta paljastuu. Näyttäisi olevan jo yksi lasi liimattu orggiksen päälle, joten nyt joutuu irroittamaan vanhat. samalla voisi tutkia mahdollisuutta rakentaa lämmitettävä peili.
     
  16. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Minä olen vaihtanut Chevy van:iin -83 peilit ( peililasin ) ja se on kiinni kaksipuolisella tarrateipillä, joka tulee uuden peililasin mukana ja niitä saa US PART:lta sekä suoria, että kuperia. Itse käytän kuperia.
     
  17. häsä

    häsä 1st gear

    Helpoin tapa rakentaa lämmitettävät peilit on marssia mp/kelkkakauppaan ja ostaa kahvanlämmitin elementit. Hinta n. 33e pari ja sarjaan sisältyy kaikki tarvittava.
     

Kerro tästä muillekin!