Van seisontajarru

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 454SS, 18.1.2004.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Onko kellään ollut ongelmia Vanin seisontajarrun päällä pysymisen kanssa? Välillä jää hyvin päälle ja välillä ei sitten millään. Rasvan puutetta mekanismissa vai hammastukset kulunut loppuun? Kyseessä vanhakoppainen Van. Selviäähän toi tietysti tutkimallakin, mutta ei jaksaisi turhaan purkaa mitään.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Polkimessa vika, jos ei välillä pysy päällä. Hampaat kuluneet tai poljin löysällä.
     
  3. Batman

    Batman Gearhead

    En tiiä onko samanlainen sydeemi kun capricessa, mutta mulla oli se pikku jousi joka työntää sitä kiilaa pois paikaltaan, oireet oli just tollaset.
     
  4. 454SS

    454SS 3rd gear

    Jotain tollaista mä epäilinkin. Tai sitten systeemin palautusvipu jumittaa, ruosteessa tai jotain. Ei oikein jaksa uskoa että alle 300tkm ajetussa autossa olisi ne hampaat kulunu loppuun.
     
  5. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mulla oli sama vika, mut oli vain jähmettyneet rasvat. Laitoin spreipullosta teflon öljyä ja on toiminut hyvin.
     
  6. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mulla oli jousikin paikallaan, mutta ilmeisesti käytön puutteesta johtuen ei pitänyt.
    Puol purkillista CRC:tä niin rupes pelittämään.
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Hieman voitelua ja systeemi toimii taas kuin unelma :smile:
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Halpaa korjausta, kun menis kaikki viat pelkällä rasvaamisella :grin:
     

Kerro tästä muillekin!