vanda cruising

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja jaketin, 12.8.2008.

  1. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    No en nyt tuon kirjoittajan viestiä saanut näyttämään nillittämiseltä vaikka kuinka monta kertaa sen luin. En ihan täysin ymmärrä mistä sinä nyt mielesi pahoitit?
     
  2. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Et ilmeisesti ole kotoisin Vantaalta? :D Kuminpoltto ja cruisailu on osa Vantaalaista identiteettia, ja tuollahan tuo on jarkatty hyvin, voi stondailla parkissa turvassa, burnata sen edessa, tai vaihtoehtoisesti istua nurtsilla ihailemassa muiden burniksia. Jos ei taas ollenkaan kiinnosta niin ei kannata menna sinne. Mielestani tuosta pitaisi tehda kuukausittainen kaupungin virallinen tapahtuma, nytkin siella on jo nakkikiskoja jne. Kaljakioskit viela niin verokirstu kilisee ja pienyritykset kiittaa
     
    rb tykkää tästä.
  3. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Mielenkiintoinen pointti aloittajalla. Itse olen mieltänyt, että osana Cruising-kulttuuria sallitaan pienen pieni renkaan vapaampi pyörähdys näytösluonteisesti, mutta tulee hieman yllätyksenä, että osalle Cruising-kävijöistä tuo on Urpoilua. Toki en ole varma vastustatko MiamiDragRacing koko Cruising-touhua yleisesti vai pelkästään sudittelua?

    - nimimerkkivirhe korjattu yllä -
     
    Muokattu: 20.10.2018
  4. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Anteeksi kuinka? En vastusta kumpaakaan, painvastoin olen molempien suuri puolestapuhuja.
     
  5. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Sanoin: "Mielenkiintoinen pointti aloittajalla". Tarkoitan nimimerkkiä MiamiDragRacing, en sinua. Pahoittelut erheestä.
     
  6. karpo29

    karpo29 3rd gear

    En tiennyt keta luettiin aloittajaksi, no harm done, all good bud.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ekat Vantaan cruisingit tänä "kesänä", ja viileätä ilmaa lukuunottamatta oikein jees. Tilaa oli yllin kyllin, ei tungosta, ei pussikaljaporukkaa ym "ulkopuolisia" kiimassa odottamassa josko joku vinguttaisi rengasta... Tuttujakin näki!
     
  8. ata

    ata Gearhead

    Kauhean aikaisin oli monet lähteneet sieltä jo pois tai lähtivät... Itse tulin paikalle lähes suoraan töistä (kävin vain kameran nappaamassa kotoa mukaan) ja sitä ennen oli muiden laittamien kuvien perusteella monet jo poistuneet paikalta, olivatko he sitten tulleet sinne jo joskus iltapäivällä vai vain käyneet pikaisesti paikalla ja samantien halunneet lähteä pois? Kun siinä kuvatessakin autoja kokoajan lähti vauhdilla pois, etten ehtinyt monesta autosta kuvia edes saamaan, jotkut lähtivät jopa kesken kuvan ottamisen... (hämärässä kuvan ottaminen kestää useamman kymmenen sekuntia etenkin tuolla valomaalaustekniikalla). Muutama auto tuli paikalle vielä sen jälkeen, kun olin pakannut kamerakaluston pois, mutta vähän pettynyt täytyy olla tuohon ihmisten kovaan kiireeseen pois paikalta.

    No muutaman kuvan ehdin kuvata muutamista autoista, joilla ei ollut niin kiire pois.

    https://ata1.kuvat.fi/kuvat/2018/Vantaa+Cruise-in+October+2018/
     
  9. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Tuli muuten mieleen että itse olin 1996 ensimmäisen kerran eli 22 vuotta sitten jäähallilla liikkeellä. Espoosta bussilla helsinkiin ja katsomaan sitä vingutusta. siitä se koko harrastus sitten oikeestaan lähti. Toivottavasti siellä nurmikoilla on myös nyt katsomassa tulevia harrastajia mitkä saa kipinän amerikkalaisten harrastamiseen.
     
  10. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Jep, olen Vantaalta ja pyörinyt Cruisingeissa 80 luvulta asti enemmän tai vähemmän. Alunperin Poliisi tuli heurekaan asukkaiden soitoista jotka asuu niissä kerrostaloissa häiritsevän äänen ja savun johdosta. Varmaan luulette ettei ne soittele enää kun jengi veivaa kudokset näkyviin vaneilla, sika farmareilla ja muilla. Kyllä burnikset on jees jos niille varattu paikka, ei mun mielestä yleinen kadunpätkä jossa lapset kattomassa vieressä. Tehokkaan auton pyörät voi sutia 300km/h ja kun pitoa nappaa on se piiitkällä nurmikon/yleisön puolella.
    Ja jos kiva katsella kun vanit ja muut paskat tosiaan vetelee kumit kankaalle niin suosittelisin käyntiä kiihdytys tai katukiihdytys tapahtumassa missä hommat hoidetaan niille varatulla paikalla. Kumin poltto heurekalla saattaa lopettaa lukuisien muiden harrastajien hyvän paikan käytön muutaman sudittelijan takia. Jos nuo aikarajat ym ei auta niin seuraavaksi on lippusiimat parkkiksella perjantaisin niin sitten burnisosasto varmaan löytää heti uuden mestan vai?
     
    kapa73, Desoto57 ja Bowtie tykkäävät tästä.
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuluneenakin kesänä järjestettiin ihan kuminpolttokisoja, esim Lahti cruisingin ansiokas puuhamies taisi olla järkkämässä yhtä kisaa Hollolassa. Jenkkiautojen määrä taisi olla laskettavissa yhden käden sormin...
     
    jariha tykkää tästä.
  12. 440 magnum

    440 magnum 1st gear

    Mitä tapahtui Porvoossa muutama vuosi sitten? Kesken burniksen autosta petti jotain ja se meni jalkakäytävän yli että heilahti. Siinä kohdalla ei onneksi ollu ihmisiä. Tällanen jos kävisi heurekalla ihmismassan kohdalla? Mitkä olisi fiilikset jos sellanen sattuisi itselle?
     
    jariha ja Desoto57 tykkäävät tästä.
  13. rb

    rb Double Gearhead

  14. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Hyvä pointti tuo turvallisuus. Toki jokaisen tulisi huolehtia siitä, että vehkeet pysyy lapasessa. Tosiasia kuitenkin lienee, että iso osa ihmisistä, jotka tulevan Cruisingia katsomaan, haluaa nähdä myös hieman tehokkaiden laitteiden burniksia.
    Itse kallistun hieman sille linjalle (enkä väitä että edustaisin absoluuttista totuutta), että burnikset kuuluu asiaan ja jos se tuntuu kiristävän vannetta niin ehkä sitten kannattaa miettiä joku erityyppinen klassikkoautotapahtuma. Niitäkin nimittäin on.
     
  15. 440 magnum

    440 magnum 1st gear

    En ole mikään pyhimys. Onhan se kumin vinguttaminen hauskaa. Tuolla tiksissä sattuu vaa olemaan ainekset melko rumaankin jälkeen.
     
    jariha tykkää tästä.
  16. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Mun mielestä suurin osa harrastajista heurekalla on just tota classik porukkaa eikä pidä minään tuota burnis pelleilyä. Ne just menettää sen heurekan kun muutamat burniksia tekee. Itse tota kisa touhua harrastaneena tiedän että vahinko voi sattua vaikka on tuhansia laitettu turvavermeisiin autoissa, eli rikkoutuvia paikkoja on paljon kun tehokkailla vermeillä suditellaan. Monessako tehokkaassa katuautossa on räjähdys suojat kytkimellä, vaihteistolla ym. Kun esim kardaanin nivel räpsähtää voi se tulla kuskin jaloille silmille jolloin ajoneuvo ei ole enää hallinnassa. Tai jos vetari katkeaa singahtaa auto ihan eri suuntaan mihin suunnitteilla. Miettikää näitäkin asioita ennenkuin puhutte vanteen kiristämisestä..:))
     
    SPORT TRUCK, dbltrbl, belair54 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kun kerta virkavallan huomio ollaan saatu, kannattaisi varmaan kuvaajien blurrata noista videoista kilvet piiloon. Ettei Poliisien työ nyt ihan liian helpoksi muutu, kun on video missä näkyy kilpi, auto ja kuski.
     
  19. three hundred

    three hundred Gearhead

    Parikuukautta sitten kytät kuvas kaikkiautot parkkikselta joten ei auta kilpien peittely...
     
  20. 1320

    1320 Gearhead

    Tuota tuli ennen harrastettua, mut tuntui ettei siinä ollut mitään järkeä siinä vaiheessa kun noita burnisvideoita rupesi tulemaan muiltakin "kuvaajilta" ja niissä ei ollut sumennettu kilpiä. Sen takia tuli itsekin lopetettua, kun jonkun muun kuvaamasta pätkästä ne kilvet näkyis kuitenkin.

    Toki jos joku on pyytänyt, et sumenna mun auton kilvet, niin sen oon aina tehnyt...
     
    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!