Vanha manuaali uudenpaan (-> 87) lohkoon SBC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja atobee, 16.5.2017.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Eli tarkoitus laittaa vanha manuaali yksiosaisella takastefalla ja uudemalla vauhtipyörällä olevaan lohkoon.
    Tuossa kattelin, että ainankin paineasetelman numero Rockautossa on eri. Mikä noissa on muuttunut (paineasetelma, levy, silmälaakeri, painelaakeri?), vai meneekö vanhat osat heittämällä?
     
  2. atobee

    atobee Gearhead

    Kyseessä on siis 70-luvun manuaalilaatikko.
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Halkasija sama?
     
  4. atobee

    atobee Gearhead

    Jep, 10.5"
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Manuaaliin en ole ikinä koskenu mutta aihetta liipaten senverran että kun veneeseen vaihtaa vanhan 1gen lohkon stefaperseiseen lohkoon niin "kytkinkamat" käy vanhasta. Ite vahtipyörä on ainoa joka ei käy.
     
  6. 3964

    3964 3rd gear

    Käy. Vauhtipyörä koneen mukaan ja halkaisia kytkimen/kopan mukaan.
     
  7. atobee

    atobee Gearhead

    Juu, itsekkin mittailin, että paineasetelman pulttijako on sama.

    Kai nyt joku on laittanut 70-luvun manuaalin -> 87 lohkoon vai onko kaikki siirtyneet tomaattiin? :)
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olisko sitten eri silmälaakeri?
     
  9. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Vanhaa Muncieta laittelemassa tommoseen 87up stefalohkoon. Ei siinä mitään ihmeellistä ole tullut vastaan. Vauhtipyörä 91 Corvetteen tarkoitettu Centerforssi. Centerforssin kytkin ja asetelma. 10,4 halkaisija. Startti Partsista povermasteri. Koppa joku alumiininen 60 luvunlopulta, en muista numeroita. Silmälaakeri ihan vaan Cevyn hela. Koko setti ollu jo nipussa pitäs vaan kasata loktaitilla.
    Niinku jo todettiinkin tuolla aiemmin kampuran päässä pulttijako on noissa eri ku vanhemmissa. Siihen se kompastuu jos ei sitä tiedä. Kaikki muu näyttäs vielä sopivan.
     
  10. atobee

    atobee Gearhead

    Kiitos. Vauhtipyörä löytyy joten ei kun muita romppeita metsästämään.
     

Kerro tästä muillekin!