vanha vallu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja leksa, 10.8.2003.

  1. leksa

    leksa Gearhead

    Omistan vanhan (heh) 63 4d valiantin raadon. Siinä on jo ongelmaa kylliksi. Olen ollut joskus kovinkin innokas alan harrastaja, mutta nyt on into hiipunut. Eli tarttis intoa, aikaa, ystäviä, työkaluja ja paikka jossa voisi alkaa duunailla. Asun Anjalankoskella.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    No eipä o äijästä kauheesti kuulunu, mitä nyt joskus Petellä käydessä sen verran et on hengissä.
     
  3. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    No terve mieheen!

    Eipä tosiaan oo paljoa äijästä kuultu ööööö...noin kymmeneen vuoteen.

    Petehän(siis sinisalo) asuu siinä melkein vieressä, josko hän tietäisi jotain paikkaa yms.

    Onks se 63:nen sillä GM rekkarilla muuten?
     
  4. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Into ja aika on nykyään aika harvinaista, joo. Ehkä E-baysta löytyisi :???: Mihinkäs olet työkalut hukannut? Ne on vähän kuin levykokoelma, muodit tulee ja menee, mutta vanhoista ei koskaan kannata luopua. Onneksi sentään Vallu on tallessa, toivottavasti myös slant sixin hiperf-osat.
    T: oppipoeka
     
  5. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörkökin katteli kummissaan nassikkana kun
    sudittelit sillä kutos dartillasi Kouvolan
    FHRA miesten avoimessa katuauto/vehje mittelössä...
    Tästä on jo kauan aikaa, onko Darttisi vielä olemassa...
     
  6. leksa

    leksa Gearhead

    elossa vielä

    No pitkästä aikaa.
    Se GM kilvissä ollut -64 4d Valiantti joutui tai pääsi mutkien kautta sinne Sinisalon laanille kauan aikaa sitten. Kas kun heikkona hetkenä menin sen myymään.. Minähän en aikanaan myynyt omiani yhtäkään minnekään vaan mädännytin ne itse henkilökohtaisesti.. No kääntymyksen jälkeen myin Fyryn -65 pois, Belvederen -64 pois, Dartin -67 pois, Dartin -64 pois, ja ties mitä pois, mutta jätin sen V200 -63 vähäksi aikaa käyttööni. Ajelin n. 160thkm melko tyytyväisesti kun olin sen ostanut ja kunnostanut. Sitten menin virittelemään senkin vempaimen ja alamäki laitteelle alkoi. Eli 170cid 290 ast Cams nokka ja kaksoiskaasari (joku 318 versio) peltisarjat ja portattu kansi (virtauskansi Oy) isommat venttiilit ja parannellut sytkälaitteet. Tehoista en tiedä mitään mutta kun halusin säilyttää kolme lovisen manuaalin autossa niin kakkoselle vaihtamisessa kumi kärysi melko helposti vaikka olikin kartiolukollinen perä varustus. Ja tästä syystä toi laatikko oli vähän ehkä sopimaton. Vaihtelin vaihdetta ja laatikkoa lähes samaan tahtiin.
    Suurin syy laatikoiden kestämättömyyteen oli jo alkaneet laakerivauriot ja kampiakselin päässä kytkimen silmälaakerin epäkeskeisyys... jälkihuom.
    Hyvinhän tuo mennä vipelsi kunne kone väljeni niin ettei avain käynnistyksellä lämpimänä enää lähetnyt käyntiin, mutta kylmänä sen sai aina virkoamaan.. jotenkin kummallista mutta näin se oli. Puristuksia ei enää ollut oikeastaan ollenkaan.
    Nyt se makaa raatona varttuen hitsaamista ja aika hemmetin innokasta korjaajaa ja hyvää paikkaa.
    Siitä 64 ("kilpa dartista") ei ole jäänyt kuin pari mojevaa muisto jäljelle, auto on tosin Kouvolassa, mutta ei kai liikenteessä vieläkään.
    Kirjoitin omilla sivuillani Dart reseptiä (http://www.leksanet.com )löpinöitä .

    Kyllä minä muistan kaiken mitä sen vempeleen kanssa tuli tehtyä ja miten sen viimein sai kulkemaan, en vain aina jaksa kirjoittaa, enkä oikein osaa sanoa mikä olei tärkeintä.
    Mieli tekisi vieläkin jotenkin osoittaa tuollaisenkin vempeleen kulkeminen.
    Tein minä muitakin moottoreita ja vaihteisto juttuja "kilpa" käyttöön, ja voin sanoa että useita kappaleita.
    Joskus oli aika herkkua esimerkisi rakentaa hieman "omin luvin" Mop 400 koneesta melko riivakka kulkija. Asiakkaat eivät ikinä olleet siihen asiaa tyytymättömiä.
    Mop 400, kun on niin pirun 383 Magnum sukulainen, kannet ja nokka vaihtoon ja kaasari kans.. Tilalle vaikka 383 vakiokamat parhailta vuosilta ja parhailta versioilta.. aika halpa juttu, ainakin silloin. Ja aina meni paremmin kuin alkuperäinen 400.

    Mutta nyt eletään tätä päivää ja uudet kujeet on olemassa.
    Th 700 (aina sataa) vaihteistossani joka on Chevy Combi van 83 6.2dsl alla on omituinen vika. Kun välillä ei ykkönen vaihdu kakkoselle ja nelosta ei viimeinkää löydy ja toisinaan vikaa ei ole olemassakaan.

    Kyse ei ole TV vaijerista, ei sen säädöstä vaan siellä vaihteiston uumenissa on pieni halu alkaa taas satamaan, eli joku mättää.
    Öljyt on kirkkaat, eikä luistoa ole esiintynyt mitenkään huolettavasti.

    Kai se on vaihdettava .. Oiskohan kellään huokeaa TH 700 vaihteistoa myydä.
    puhelin olis 040 582 9708
     
  7. jaketin

    jaketin Gearhead

    itse kullakin on tuo into välillä laantunut. itsekkin haen inspiraatiota dartin korjaamiseen... kyllä se siitä vielä...
     
  8. signet

    signet Gearhead

    Millonkas olet nurkille muuttanu?Pitäs varmaan kattella ympärilleen :eek: kotikylälläkin.Se GM-300 meni paalaukseen :( tosin kaikki osat irrotettuna silloin 2001 suursiivouksessa :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: ...tanan viherhiukkaset......
     

Kerro tästä muillekin!