Vanhan auton entisöinin hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 8.3.2017.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kaarne hyvä, mitä kaikkea harrastekalustoa sinulta löytyykään? Laitatko listan, vaikka kuvien kanssa?

    Vai oletkos sittenkin trollipeikko?

    :)
     
  2. kaarne

    kaarne Gearhead


    On saman mallinen mutta eri värinen.

    Kiitos.

    Enosi oli Nousevan auringon maan tuotteiden suurkuluttaja.

    Siihen aikaan kolariautotkin olivat kalliita.

    Automuseoilla on välillä erikoisiakin kriteereitä jos alkuperäinen ei kelpaa.

    Niin olishan se vähän noloa hävittää alkuperäiset puskurit vaikka ne olisivatkin huono kuntoiset ja laittaa aftermarket palikat tilalle.

    Alkuperäisiä rekisterikilpiäkin hävitetään jos niissä on vähän ajan patinaa ja uudet vastaavat saa helposti teettettyä. Se on iso moka voisi joku ajatella.

    Ellei neljässä vuodessa saada muutamaa puskuria kunnostettua niin sitten kannataa hakea ne pois imho.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Voi olla niinkin mutta myös muotoilu ansaitsee huomiota.

    Mielipidekysymys mutta allekirjoittaneen mielestä Mazda 6 on ehkä ainoa nykyauto johon on saatu koripelleihin persoonalliset ja kauniit kurvit.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Viisi kappaletta niitä on ja ovat kertyneet vuosikymmenten aikana. Kuvia niistä toki on mutta voi olla viisasta etten ryhdy esittelemään niitä julkisesti vaikka arkisia ajoneuvoja ovatkin.
     
    Muokattu: 14.5.2017
  5. kaarne

    kaarne Gearhead

  6. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    700 taalan aihioon täysentisöinti 10000 taalalla? Voi onnistua, jos varastaa kaikki tarveaineet ja osat, sekä ulkopuoliset työt teettää ilmatteeksi kavereilla/sukulaisilla...

    Toi noin perstuntumalla. Omakohtaista täysentisöintikokemusta ei ole vielä kertynyt, mutta alustava kalkyylinpoikanen on GS Buickista takaraivossa ja siihen ei todellakaan kymppitonni riitä, oli puhe sit taaloista ja EU-ruplista.

    -JJ-
     
    PetriN tykkää tästä.
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

  8. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mustang on yksinkertainen auto mutta kai tuo kymppitonni tarkoittaa minimi summaa mitä tuollaiseen projektiin saa käytettyä jos tekee kaikki työt itse ja enemmistö osista ei kaipaa muuta kuin puhdistuksen.
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Vain alkuperäinen kiinnostaa joten valinta olisi Dacia.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mielenkiintoista että Mustangiin on tarjolla kokonaisia koreja.

    Ei tarvita enää kuin aftermarket alusta, moottori ja sistus niin saa käsiinsä uusvanhan auton.


    [​IMG]
     
  11. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Tossa kuitenkin puhuttiin 700 taalan autosta lähtökohtana. Mun korvaan kuulostaa siltä, että se saattaisi kaivata "vähän" muutakin kuin hiukan Bilteman rätillä sipistelyä.

    -JJ-
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Onhan tuo 700 dollaria pieni summa kun puhutaan autokaupoista mutta omin käsin onneen pääseminen ei välttämättä vie edes 10 000 dollaria jos aihio on hyvä eli ei vaadi muhkeita hitsaus ja kromaus operaatioita.

    Mutta onnekas harrastaja voi löytää hyväkuntoisen ja alkuperäisenä säilyneen auton ja sellainen kaipaa vain puhdistuksen, huollon ja uudet renkaat.
     
  13. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Ja paskan jauhaminen tulee vielä halvemmaksi....
     
    12345678910 tykkää tästä.
  14. kaarne

    kaarne Gearhead

    Kiitos auton entisöintiin liittyvästä kommentistasi.
     
  15. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Eipä kestä... Näitä minulla riittää, tarviikko muuta entisöintiin liittyvää....
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei kaikkien tarvii tehdä pisnestä,sitä paitsi korjaat vaikka mossea siinä on yksi tärkeä pointti,opit koko ajan jotain lisää,kannattaako tehdä jauhajat ei opi mitään,tänä päivänä joka tässä tulos maailmassa on vitullaan meinaa että kun töissä ei ammattimoraalilla varustettu voi mitenkään tehdä laatua kun ei anneta aikaa,omissa voi tehdä vaikka siihen mosseen ja siitä tuloksesta tulee hyvä olo mitä PJ t ei saa rahallakaan.
     
    three hundred tykkää tästä.
  17. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mosse on erinomainen harrastuskohde ja harvinaisuus nykyään.
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kokemuksesta uskallan väittää että 10t ei kovin kummaista entisöintiä tehdä Mustangiin.

    Ja jos jenkkipoika niin sanoo ni se todennäköisesti tarkoittaa bondo-ruoatekorjaus ja korityöt, uusi sisusta, vanteetja renkaat sekä 200$ ebay kiinan puskureita. On nähty jenkkientisöintejä.

    Hyvin ei sillä rahalla tee.

    Työkseni näitä kuiteski teen..

    Ylempänä oli juttua noista uustuotanto koreista. No sellainen maksaa 20.000$ jenkeissä eli helposti 30.000€ täällä jos tuodaan.

    Alkaa projektille tulla hintaa.
     
  19. kaarne

    kaarne Gearhead

    Harrastelehdistä olen lukenut että amerikkalaiset eivät osaa hitsata.

    Mustangissa on melko vaatimattomat puskurit joten voisi kuvitella että sellaisten kromauttaminen ei maksa valtavasti.
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pienet on joo. Tarkoitin että vaihtoehdot on ne 200 ebay todella huonot tai 1-2000€ maksavat uudelleen kromatut. Niiden hinta riipouu aihiokunnosta ja siten työn määrästä.

    Tosiasia on että vaikka itse tekisi niin hyvää ja kunnolla tehtyä et 10t€ saa aikaiseksi. Jossain ja jostain pitää oikoa/ luopua.

    Ja tosiasia on että hyvin kun tekee niin arvo nousee ja hinta säilyy. Hyvin tehtynä on se sijoitus jossa on raha turvassa. Rytöjä on kylät täynnä
     

Kerro tästä muillekin!