Vanhan auton entisöinin hinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 8.3.2017.

  1. kaarne

    kaarne Gearhead


    Sitä pitää harjoitella ja jokainen automalli on erillainen alustan suhteen.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miten itte olet tukenut?
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Siten kuten kuuluu eli tukevasti.

    Auton voi ripustaa narun varaan, sen alle voi laittaa kumipalloja, kiskopalkki on tarkoituksen mukainen myös muuhunkin kuin junan pitämiseen raiteilla tms.
     
  4. Kustomi

    Kustomi 2nd gear

    Ei kun kerro nyt miten olet autosi laittanut pukille.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä tällä kaikella saavutetaan vrt. auto on renkaillaan.

    Ei mitään.

    Ihan älytöntä hommaa.

    Miten omat autosi olet laittanut pukeille talvisäilöön?
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead


    Tähän mennessä ihan normaaleilla menetelmillä eli autot pukeille talven ajaksi.
     
  7. kaarne

    kaarne Gearhead


    Tukevat pukit eivät vahingoita autojen alustoja.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kuten ei renkaillaan oleminenkaan.

    Mitä itte olen barneista autoja tuupannut ulos on noi pukkien päällä olleet aina paskassa kunnossa riippumatta siitä mitkä pukit siellä alla on ollut. Ehkä alatukivarren alla pukki ja taka akselin alla pukit on vähiten tuhoisin. Ei puslat hajoa ja ainut mikä voi ruostua on pukkien alta edestä
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Pahimpia on pukit korin/rungon alla. Niistä puslat paskana ja kori lahonnut pukin kohtaa.
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mistä kohtaa nostat autojasi narulla? Avaatko kenties ikkunat auki ja nostat katosta?
    Kumipalloja?
    Sangen kiintoisaa tämä auton kokonaisvaltainen tukeminen.
     
  11. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Kyllä se on paras jättää pukit rauhaan ja tiiviit peittely muualle, jos haluaa auton säilyvän... Joku kangaspeitto voi vielä toimia lyhyen aikaa, eli päästää kosteuden pois ja suojaa pölyktä ja lialta mutta pidempään säilytykseen vaatii kuivan ja kohtuu tasalämpöisen tallin. Muuten se kangas kostuessaan alkaa hiljalleen ruostuttamaan peltiä, kun on ensin maali nurkista pois.

    Auto säilyy asfaltilla ja taivasalla omilla pyörillään paremmin kuin Kaarnen barniohjeilla.... Ja se on ihan omin silmin seuraamalla huomattu... Pari ranskanrapeaa CX:ää tuli 15 vuotta sitten taltioitua pihan perälle. Pressu maata vasten ja citikan sen päälle. Välillä oli katos päällä, välillä olivat taivasalla. Tuon seisotuksen aikana eivät juurikaan ruostuneet lisää. Miksi? No siksi että pääsivät välillä kuivumaan kunnolla, eikä mikään tiukka paketti pitänyt kosteutta sisällään.

    Ne tuli myytyä vielä eteenpäin ja tilalle tuli 90-luvun alusta asti seissyt jenkki-Ford pojan projektiksi. Seissyt koko ajan ulkona mutta asfaltilla. Sisustakaan ei ole homeessa kun kosteus on päässyt välillä pois.

    Eli jos haluaa tuhota tulevaisuuden barnilöydön barnisäilytyksessä, niin pukkia vaan alle ihan hitosti ja pressu auton päälle. Saa sitten jälkipolvet lapioida auton pois lattialta. Yks tällainenkin oli joskus tontilla. Pressutalliin pressuun kiedottuna säilötty ranskis. Ihme että runko oli ehjä kun muuten oli lähinnä pitsiä ja barnidustia koko kori....
     
  12. kaarne

    kaarne Gearhead


    Kevyt cyclecar voidaan nostaa ilmaan tukevien köysien avulla joiden päät ovat kiinnitetty kattoon.

    Autoa ei tarvitse hilata kuin muutaman sentin ylös lattiasta.

    Myös kumipallot toimivat kevyempien autojen kohdalla.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Auto täytyy puhdistaa ja kuivata perusteellisesti ennen kuin se säilötään tasalämpöiseen ja pimeään talliin.

    Omistaja täytyy olla melkoinen mulkku jos saa auton ruostumaan oikeaoppisen varastoinin aikana.

    Kevyt pölyltä suojaava peite ei varmasti vahingoita auton maalipintaa.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Minulla on ollut hiekkapuhallettu auto tallissa jo monta vuotta eikä ole ruostunut. Eli kyllä auton pystyy hyvinkin säilömään jos haluaa.
     
    kaarne tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja sitten on puslat rikki on noin yhtään kauempaa autoa säilöt


    Ei taaskaan mitään järkeä.
     
    Muokattu: 2.7.2017
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ja toiset vielä jakelee näitä ruostutusohjeita netissä.....vai että peite vielä. Alkaa taas olla sellaset ainekset kasassa että autossa ei ole edes hyvää maalipintaa säilönnän jälkeen kun tuuli vähän lepsattaa peitettä ja peite hinkkaa maalit pois.
     
  17. urho3

    urho3 Gearhead

    Kai tässä tarkoitettiin autotallissa kevyttä puuvillapeitettä pölyä vastaan.
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No sitten, aattelin että vieläkin ollaan säilömässä autoa paljon puhuttuihin barneihin.
     
  19. urho3

    urho3 Gearhead

    Sinänsä oudolta tuntuis ostaa koira ja jättää se ulos vesisateeseen tai talvella hankeen. Ihan samalla tavalla kuin koira tarvii autokin tuulen ja sateen ja lumen suojan jos se auto nyt on enää.säilyttämisen arvoinen.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Minä olen pari autoa säilönyt hallini katossa vaijereiden varassa aina talven ajan. Nosto on onnistunu mukavasti sellasella Arwid-kipsilevynostimella. Aika vähän hallissani on pölyä kertynyt niihin, eikä ole ollut edes pressua päällä. Elikkä ilmanvaihto, ja kohdeimurit toimii.
     
    Kustomi ja urho3 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!