Vanhasta moottorista lisää tehoa, huolettavuutta, ja ajomukavuutta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Vermilion, 24.6.2020.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tosiaankin kyseessä 171CID moottori ja tehoa saatu ihan kivasti ja pitää ensi talveksi keksiä jotain paranneltavaa. Haen vähän mielipiteitä/ideoita.


    1.Tosiaankin pitääköhän se paikkansa että mitä pidemmän reitin ilma menee sitä paremman väännön se antaa?
    Minulla on pitkä putkin suodattimelta (ei ole kyllä tilaa suoraanlaittaa suodatinta kiinnikkään).

    2. Imusarjassa on väliseinä, siis läppärungon kohdalla yhteistä ja imusarjan päädystä auki. Onko tämä tehtaan osalta tehty väännön vuoksi? Olisiko parempi jos ajaa vannesahalla imusarjan halki ja ajaa sen väliseinän kokonaan pois? Hitsais sitten tigillä takaisin nippuun. Onkohan tällä vaikutusta tyhjäkäynnillä olevaan epätasaiseen alipaineeseen?

    3. Onko Bow-venttiileillä mitään eroa? Huomannut että tuota Tial tyyppiä alkaa olemaan monessa paikassa ja harkitsen että ostais kiina kopion siitä. Minulla on nyt sellainen vanha torvimallilla.
    https://www.nolimitmotorsport.com/prod/TXS-BOV-H-RFL tuollainen ja uudeksi mainasin, tätä.
    https://www.ebay.co.uk/itm/H-Qualit...161561?hash=item2f1b0ae459:g:7zMAAOSw6tta~7NQ

    (saisi samalla konehuoneeseen tilaa)

    5. Millainenkohan homma on muuttaa kytkin nestekytkimeksi? Alkaa olemaan ongelmia vaijerin ja painelaakerin kanssa nestepuolelta saattais saada helpommin osia ja mahdollisesti helpompaakin homma?

    6. Onko väki tehnyt itse onnistuneesti polttoainetukkeja? (Näissähän on riski että vuotaa ja koko auto syttyy palamaan. Minulla kun pitää olla vielä imusarjaan pulttikiinnityksellä se tukki imukotelon/sarjan alapuolella. suuttimet V-kulmassa eikä suorassa rivissä.

    7. Onko läppärungossa tupla läpillä idea tehtaan osalta joku tasaisempi tyhjäkäynti? Nyt kun on kulunut niin läppien säätäminen on käytännössä mahdotonta ja aukeavat vähän eriaikaan aina. Mulla on yksi 76mm- läppärunko jos imusarjan katkaisi ja laanaisia ja poraisia uudet reijät saisi ehkä se yhden läppärungonkin kiinni. Vai onkohan parempi kärsiä noista onkohan tuo 2x 48mm tai 2x52mm läppärungoista.
     

Kerro tästä muillekin!