Vanhat Hiacet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja dumb, 8.7.2005.

  1. dumb

    dumb Gearhead

    Halpaa pakettia olen hankkimassa ja Hiace on yksi potentiaalisimmista vaihtoehdoista. etenkin sitä 89 ja vanhempaa olen kuullut kehuttavan pomminvarmaksi laitteeksi.
    Mitä eroa on 2,2 ja 2,4 litraisissa dieseleissä (siis muuta kuin iskutilavuus)?
    Millaisia ajomääriä kestävät?
    Mitään tiettyä paikkaa mikä pitäisi tarkistaa ennen ostopäätöstä?

    Kiitän ja arvostan kokemukseen tai tietoon perustuvia vastauksia!
     
  2. jvc

    jvc Gearhead

    tätä on varmasti kyselty monesti aikaisemminkin, mutta vastataan nyt siite taas uudestaan.
    ite ajelin tuollasella -87 haisulla muutaman vuoden. ei juuri pahaa sanottavaa ole. Kori yleensä lahoo aika tehokkaasti, ainakin tuossa mun yksilössä oli pohjassa sellanen paksu kova massa, joka tuntui kovalta, mutta katsastusmies siitä meni läpi, ja meinas olla vaikeeta löytää enää mitään mihin uuden paikan olis hitsannu. Laatikkoja niistä on kai menny, ja ohjaus- ja etupään niveliä vaihettiin tohon omaan. Mutta sekin kai lienee normaalia yli 500t ajetulla autolle. Äänieristystä vois parantaa jos paljon ajaa, ja valoille kannattaa vetää uudet releet ja johdot, ne alkuperäiset sulaa aina irti siitä sulakerasiasta. Takaluukun lukko saattaa kanssa kenkkuilla, ei meinaa aueta, johtuu siitä että se kuluu.
     

Kerro tästä muillekin!