Vanhat huoltiksien mittarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Fargo, 24.7.2010.

  1. Fargo

    Fargo Gearhead

    Mihin ihmeeseen ne kaikki päätyy? Olis tarve parille pumpulle, ei nyt ihan ennensotaisia mutta mekaanisia kuitenkin. Ja siis sen verran pitäis toimia että pumppaus onnistuu mutta muutamasta rikkinäisestä kai kasais toimivankin...? Ja menishän sitä yks vanha rekvisiitaks sisäänkin.

    Onhan noita asemia purettu vaikka kuinka paljon, oikeastaan tuntuu siltä että kaikki vanhat hienot huoltikset on purettu tai ainakin saneerattu perseelleen. Itse en jaksa oikein innostua näistä nykypäivän liikenneasemista.

    Jostain kun löytyis sellainen vanha oikea huoltsika missä olis huoltohallit ja sellaiset niin voisin vaikka harkita muuttoa sellaiseen kun talo missä korjaamoni nyt sijaitsee puretaan kuitenkin jokusen vuoden päästä.

    Perkele, inhoan nykyaikaa.
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    vanhojen kyläkauppojen yhteydessähän noita pumppuja vielä näkee.
    kun kaupunki suurenee niin pumput sekä kaupat lähtee romikselle
    ellei ole käynyt varaamassa/ostamassa pumppuja parempaan talteen.
    ite ostin haminan/kotkan romiksesta yhen pumpun
    ja yks puolikas sinne vielä jäi noin 5vuotta sitten.
    huoltamoitakin/korjaamojakin on ollut ainakin kaakonkulmalla tarjolla muutama.
     
  3. perkele

    perkele Gearhead

  4. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Mä voin kysästä faijalta onko sille jäänyt mittareita kuinka paljon talteen. Mä oon jo muutaman niiltä varannut mutta voipi siellä olla lisää. Vanhin mittari mikä niiltä löytyy on muistaakseni liki 100v vanha.
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Yhdellä "Lepulla" (vanhempi herrasmies) oli laanillaan Kuopiossa aika monta vanhaa mittaria, jokunen vuosi sitten. Osa oli ihan todella vanhoja (20-30-luku?). Kyseisellä herralla oli aikoinaan ennen eläköitymistä oma urakointifirma, joka teki huoltoasemien mittarikenttiä ympäri Suomea..

    En tiedä mittarien tilannetta nykyään.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Taitaa noi mittarit olla aika pitkälle yhtiöiden omaisuutta ja ne menee aina remonttien yhteydessä hävitykseen. Ei yhtiöt niitä säästele. Vanhoja mittareita saattaa löytyä lähinnä sellaisten henkilöiden kätköistä, jotka itse aikanaan omistivat asemansa ja tekivät vain dealerisopimuksen yhtiöiden kanssa. Tälläiset asemat usein joutuivat ostamaan mittarit omiksensa.
     

Kerro tästä muillekin!