Vanhat kilpurit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Anonymous, 12.9.2003.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ite kun oon vanha Puotilalainen, ei liene kovinkaan vaikee arvata mistä meikäläinen on vaikutteita imenyt. Valtaosa ton ajan pervormanssivehkeistä oli vielä manuaaleja.
     
  2. nash

    nash 3rd gear

    Re: Vintage

    Mitä nostalgia vehkeitä on alettu laittamaan, tai uusia nostalgia kilpureita rakentamaan?!

    Tuleehan noita vanhoja kilpureita Suomeen ainakin yksi
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys,siellä teilläpäin on tekeillä parikin uutta nostalgia vehjettä ja keskisuomessa vääntävät yhtä mutta omistajat saavat sitten kertoa jahka näkevät parhaaksi tai tuovat autot radalle!!!Sen verran että yksi on FED ja nämä muut ovat -41 ja -32 mallisia umpiautoja!!!!Ps.Eikös Seppo Paavola tee kokoajan Celicaa takaisin radalle!!!Terv:Spet 1937
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Celicahan ei oo tulossa mihkään keinutuolikäyttöön, vaan ihan aktiivikisailuun kait.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,kyllä nämä muutkin tulevat ihan oikeisiin kisoihin niin kuin Celica!!Toivottavasti nähdään muitakin tässä lähivuosina on nimittäin hienon näköistä touhua tuon Forstenin FEDin meno radalla!!!
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nii, onks sitte tollanen uus cromo runkonen vehje varsinainen nostalgiakilpuri ylipäätään, et mikä siihen statukseen sitte riittää? Celicassakaan ei vissiin jää kun orkkis koppa, vaikka tokihan runkokin kokonaisena on tallessa. Siinä saattais olla SFI-ukot ihmiessään kun nitormotilla sen kanssa koettais viivalle pukata. :rotfl:
     
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,ne on sitten "nostalgiakilpurin"näköisiä!!! :lol: :lol: :lol: :rotfl:
     
  8. BBC

    BBC Guest

    FED

    Rupeshan se saastesevynpikkulohkon hörisemään kun sai "jumittuneet endelen nozzlet ja kangistuneen hilbornin mäskipumpun tuottamaan.

    On se komia haju ja pärinä. Vuotoja, vuotoja ja hieman säätöä, mutta eiköhän me mennä viikonlopun jälkeen jurvaan testaamaan.

    soppa kelpasi, kun muutama 2min jakso ja lähemmäs 10litraa katosi tankista ja haju on mainio. Jos ny sattuu pysymään nipussa edes yhden kisan niin sitten on tuolla yksi astia boosteria metanoolin sekaan (nitro).

    Niin, uudet on uusia niin teknisesti kuin rungollisesti, mutta voihan ne näyttää vanhoilta niin kauan kun vieressä ei ole vanhaa vessaa,....

    Aulis

    pitää kuitenkin muistaa että "varo kalliita kopiota",.... tai voi se olla tietenkin niinkin että "kierrä kaukaa vanhat paskat".
     
  9. fmila

    fmila Gearhead


    Joo, olihan se välillä mustakin, mutta alkujaan joku metsku "shamppanja" tai jotain (joku vihertävä??) sinne päin. Orggis kone oli 260:n ja kolmevaihteinen OD laatikko rattivalitsimella. Tekniikka muuttui kuitenkin jo eka talvena ja ennen kuin Tomppa kortin sai, eli harva sitä on siinä kuosissa ees nähnyt. Minäkin vain kerran pari, vaikka jo totakin peliä tuli "ruuvattua".

    Joku muisteli täällä sitä Tomin "spermanovaa", et missähän sekin lienee? Se kori rupesi olemaan jo aika "väsynyt" viimeisenä kesänä, hyvä et on poissa viivalta. Tai siihen olisi pitänyt tehdä ihan kunnon putkikehikko/runko pelkän kuoren sisälle. Muuten sillä ei ois enää päässyt yhtään kovempaa, vaikka mikä olisi ollut nokalla, kaikki lisä teho ois mennyt vaan sen korin taivutteluun

    Mutta hauska peli aikanaan ja varsin "värikäskin"
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eikös "möröllä" ole mitä SuperNovasta on jäljellä...
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Bezerk kuvattuna Piteåssa 2009. Asiamotti, vaikka ei olekaan auton kanssa samaa vuosikertaa.
    [​IMG]
     
  12. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Piti viikonloppuna ihan hämmästyä ja kummastua, kun tuttava vuosien takaa kertoi Ex-Piensalmi-Nykänen-jne Vegan seisovan hänen tallissaan tässä kotikylän kupeessa. Eli elossa on ja ehkä vielä joskus takas radallakin koska herralla on muutakin referenssiä kuin suuret jutut.
     
  13. rt68

    rt68 1st gear

  14. yfreak57

    yfreak57 3rd gear

    Pekalla tallissa työn alla...
     
  15. BBC

    BBC Guest

    FED

    Onko nostalgia "buumi" vihdoin iskenyt suomalaisiin kuin Jussin kuokka peruna peltoon?

    Minulla menee hieman normitalvea enemmän energiaa talon entistämiseen ja tallirakennuksen rakentamiseen. Dragsteri poiki veivit pihalle Porin WCC kisan yhteydessä olleessa tesilähdössä ja taitaa olla koko alakerta menossa kuusankoski Oy:lle,... No, tätähän se on kisahomma ja tässä pätee hieman sama kuin muissakin "ei välttämättömyyshankinnoissa" että on vara ostaa mutta ei vara käyttää (vesikampaus farmarit velallisten uusien talojen pihoilla, harrasteautot,...) eli eiköhän se tule siitä kuntoon. Uusi lohko tuli keväällä ostettua ja kampura on särötettynä hyllyssä. Nyt on ainakin selvää että low price -teräsveivejä ei ole tarkoitettu +8500rpm,...

    Jos jollakin kiinnostusta ajaa niin, siinä on vehjes joka tulee menemään ensikesänä nopeampaa perävälityksen vaihdon ja uuden alakerran jälkeen. alle 180cm ja 80kg on semmonen koko, joka mahtuu hyvin ja pääsee ajamaan oikealla kiihdytysautolla jota ei ohjata kahdella sormella kuten äiren voort kooooaaata tai 12-14sek raketraaaseria, mutta onhan se mukava jos on edes 8sekunniksi töitä kabiinissa.

    Eipä se paljon maksa mitään jos on kiinnostusta, kun kuitenkin oon paikalla ja maksan tiimin kulut.

    Aulis
    Varo kalliita kopioita
     
  16. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Vanhat kilpurit

    Tosta 78 Räyskälä kuvasta palautui mieleen, kun parikymmentä vuotta sitten kaverini "löysi" Faikun ja sai ostettua sen vuosia seisoneena kuvan kuosissa.
    Hauska laite, 289 manuaali ja neljän ja puolen välitys noin matalilla renkailla. Ekaa kertaa tyypittäessäni lähdin kolmosella eikä se pahemmin vastustellut. Sihteerin kanssa piti olla tarkka ykköselle laitossa.
    Eräänä iltana kyytiläisenä muistan kun otimme muutaman erän Lil' Red Express piketin kanssa Länsiväylällä. Aika tasoihin ne tuntui menevän silloista kovaa eli tämän päivän perheautokyytiä.
    Seuraavalla viikolla kaveri soitti ja intoili että nyt kulkee, löysi kuulemma uuden kierrosalueen. Pienessä koneessa oli joku järjetön nokka ja sitä piti vinguttaa aivan pimeesti.
    Oli sillä sen kanssa välillä jotain pientä ongelmaakin, vetaria jne. Myöhempi omistaja käsittääkseni kesytti Faikun 302 ja C4 yhdistelmällä vai tietääkö joku paremmin?
     
  17. hemiFIN

    hemiFIN 1st gear

    Pahoitteluni heti alkuunsa erittäin vanhan postauksen nostamisesta.
    mutta olisiko kuvien auto mahdollisesti tämä kyseinen Charger?;

    http://anttiheinonen.1g.fi/kuvat/Lahti+ ... 1+copy.jpg
    http://anttiheinonen.1g.fi/kuvat/Lahti+ ... 0+copy.jpg
     
  18. shark

    shark 3rd gear

    Sain kaverilta illan linkkivihjeen.
    Tosi hieno peli ja tarina autosta ,jota en itse ainakaan olisi luullut edes olevan ja vielä vähemmistö tekniikalla :eek:

    http://www.bangshift.com/blog/1966-Buic ... -Home.html

    Tämän päivän aerotyrä irvikuvat Funnyistä ja Pro Stockeista voi viskata kanavaan.
    Vaikka menis 5 sekunttia hitaammin ,niin mitä väki täällä ennemmin kattois?????

    Puritaani on puhunut UHG :poff:
     
  19. prodrag

    prodrag 1st gear

    Kettuselta auton osti Miki Falkstedt. Mikin jälkeen auto meni ruotsiin. Viimeksi rungolla on ajanut Jonas Staflunds TMFC uudemmalla korilla. Siinä ollut 88 Firebird kori on nykyisin Marcus Nyströmin SC autossa www.mndragracing.com
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!