Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. Cocco Bill

    Cocco Bill 3rd gear

    Hienoa ja hatunnoston paikka kaikille jotka näitä ex suomi-edustusautoja kuin toki myös muuten pitkän paikallishistorian omaavia muitakin yksilöitä harrastelee korimallista riippumatta ja varsinkin vieläpä kunnostelee eikä vaan purista viimeisiäkin mehuja ennen pusikkoon työntämistä ja siitä jatkuvaa alamäkeä paalin käsittelyyn.
    Moisen kohtalon on kokenut jo moni uustuontikärrykin ja nippanappa siinä rajamailla kohtaloaan kärkkyy taatusti kymmeniäkin yksilöitä ulkosalla maatuen...vuosikerta Cadillaceista alkaen mikä korventaa rintaa tämmöisellä vanhalla patulla kun muistelee minkämoisista romukasoista tehtiin kaupat ja millä hinnoin ,kunnostettiin kilpiin todelliseen tee-se-itse tyyliin eikä ne todellakaan olleet Cadillaceja mistä väsättiin ,moinen ihmemerkki olisikin ollut täyskäsi löytö koko maan mittakaavassa mutta käytännössä Electra oli mahdollisuuksien rajoissa,niitä jonkinverran löytyikin vastaten kyllä GM ykköstasoa hyvinkin omistajalleen.
    Impaloita tokikin,jopa 454:lla mikä varmaan virhetilaus eli rasti mennyt väärään ruutuun tai saatu poikkeuksellisen halvalla jostain välisatamasta tarjouserä .
    New Yorker tai Newporttikin tietty Chrysler konsernin hienointa,niitä ehkä eniten kaikista full size autoista mutta Lincolnia ei tullut ikinä vastaan minkäänmoista löytöä,oisko joku LTD joskus tai Park Lane sillä Angliatyypin takalasilla useimmat jos jotain isoa Mercurya näkyikään.
    AMC tai Ramblerina...jaa-a....isokoriset taisi olla kananhampaisiin verrattavia näkyjä mutta joku yksittäinen Ambassador saattoi jostainpäin maata löytyäkin ,enempi ne oli Americaneja tai jokunen Classic mitä näkyi ennen uustuontia.
     
    Muokattu: 31.10.2021
    Inlinee, impala67 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  2. arska54

    arska54 1st gear

    En tiedä nykykäytäntöä.Viimeksi käytin vuosia sitten, silloin sai osoitteenkin.. Nimikin saattaa auttaa, jos esim. Fonectasta löytyis numero ja osoite, niin vois haarukoida mahdollisia asuinpaikkoja, jollei ihan kymmenittäin ole saman nimisiä :)
     
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Nimen ja osoitteen saa Trafista katsomalla kun pulittaa sen pari euroa. Puhelinnumeron joutuu kaivamaan muuta kautta.


    Ei varmasti ole varsinainen edustusauto ollut, mutta mun Rambler Americanin eka omistaja on ollut Sampsa-Tehtaat Oy...
     
    arska54 tykkää tästä.
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Osoite näkyy parin euron tiedoissa jos sitä ei ole erikseen omistaja kieltänyt
     
  5. arska54

    arska54 1st gear

    Suomessa on kans pari Rosenlewin vanhaa Americania. Ei vissiin edustusautoja nekään, toinen oli jonkun työnjohtajan käytössä, toisesta en tiä. TRY-51 ja TRY-52 rekkarit :)
     
  6. hantta

    hantta Gearhead

    Broidilla oli -71 Dart, alumperin Yleisradion, sentään v8, musta, luultavasti Suomeen tullut sinisenä?
     
  7. hantta

    hantta Gearhead

    Ja tähän viitaten, onko mahdollista, että osa edustusautoista olisi maalattu vasta täällä mustaksi? Tiedän pari muutakin -60 luvun mustaa Moparia, joista löytyy viitteitä muusta väristä?
     
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Minullakin on yhdestä Plymouthin jämästä osia mikä on ollut uutena tummansininen ja myöhemmin musta. En kyllä tiedä missä vaiheessa on maalattu.
     
  9. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    TRY-52 on mulla ja TRY-51 seissyt tallissa Leppävirralla toistakymmentä vuotta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Car nut

    Car nut 1st gear

  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nyt olis taas orggistunnukset ja tänään tuli Turun kansallisarkistosta soittokin että kantakortti löytyi :)
     
    malvasto, esmi, isalmela ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Tää on pakko jakaa. Oli helvetin makee hetki tänään, kun aloin kiillottaan kilpitelineitä. Takakilven telineeseen oli "palanu" vanha tunnus. Hetken pohdin ja kiillotin sen pois, mutta kuvata se piti. Oli oikeesti jostain syystä helvetin makee hetki bongata toi.

    Järkeehän täs ei ole, 80-luvun Electraan upottaa aikaa ja rahaa, rahallisessa mielessä, mut kauan sitte jo päätin et ei kannata rahassa miettiä, ei tuu ko paha mieli, vaan mennä sen mukaan mistä tykkää.
     
    impala67, Isamu, kruisaaja ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Jos alat ajattelemaan Buick asiaasi raha edellä olet väärällä foorumilla.
     
    juko7, JR35 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei sitä mukaansakkaan saa, näillä ajatuksilla pääsee itse kukin meistä pitkälle.
     
    jutikka tykkää tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sanokaa "muikku", joutessani moottoritilaa aloin perkaamaan :eek:

    Tmä letku on väliltä polttoainepumppu-kaasari, 125 senttiä letkua kahesta osasta tehtynä, tarvikesuodatin, ja tarkkaan valittu valikoima eri kokosta eristeputkea :eek:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Järkee tai ei, mutta kyllä se on fakta että 80-luvun tuotteetkin alkaa olla jo 40 vuotta vanhoja ja arvostus nousee niilläkin sitä mukaa, vaikkei sitä kaikki halua myöntääkään. Omissa harrasteautoissakin kovin motivaatio on ollut jo pitkään vuoden 1985 Capricessa, vaikka se on monelle vaan "tommonen lauluauto". Omien autojen yleinen arvostus on itelle ollut jo pitkään toissijainen, lähes merkityksetön asia.
     
    impala67, MJF, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Homma lähti ns. lapasesta o_O

    [​IMG]

    [​IMG]

    Viime vuonna tuli ostettua itelle joululahjaks Kempin hitsi tarpeineen, tänä vuonna oli sit vuorossa isohko puhalluskaappi ja kompura millä saa loikottaa ilman taukoja. Nyt on tukivarsia ja käsijarrun tukia myöten kaikki irtoova puhallettu. Taakse siis tulee aivan kaikki uutta tänä talvena mikä liittyy voimansiirtoon ja jarruihin, ostin kylmästi aivan kaiken uutta mitä vielä sai, ja ehjät käytetyt pistän talteen ( hamsterin vikaa). Kesään mennessä on varmaan puol autoa puhallettu, ainaki kaikki irtoova :D:p

    Petrille vastaten, niin 80-lukulaiset GM:än B- ja C-bodyt on hienoja vaikkei niitä juuri minään vielä pidetäkkään. Nehän on kaikenlisäks vuosikymmenten kehittelyn tulos, niin sanotusti ultimaattinen versio isosta, takavetoisesta jenkistä :cool:
     
    Kustom STW, Petri R., impala67 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Hei, näin tämän kirjoituksen ja mielenkiintoni heräsi. Muistan todella nuo mustat EYP-8 rekkarit ja tummansinisen buickin 1980 luvun alussa Viialassa. Se oli siellä kauan,muistan omistajankin. Se oli omistajan ja hänen kavereiden virkistyskäytössä. Liikkui Toijala-Viiala akselilla paljon. Se erottui escorttien, fiatien,kadettien ja ladojen joukosta. Se oli ennen suurtuonnin aikaa. Buick porautui niin mieleen,että itellä nyt 1969 avo Skylark.
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nyt herkutellaan! Buicking Broadcast-card löytyi!

    [​IMG]

    Aloin joutessani tutkimaan toimimattomia sähköikkunoita, ja tilanne eskaloitu pisteeseen että piti purkaa ovipahvia irti koska tilanne oli se että joko johto on oven sisältä poikki tai moottori rikki. No moottori rikki, tilataan uus. Tämä löytyi sitten ovipahviin teipattuna!
    Ihme että oli, koska oven takana on käyty aiemminkin. Joskus on menny ikkunoitten johtosarjasta maapiuha poikki arvatenkin läpiviennistä, joten se on vedetty aidolla puristusliittimellä ja puuhapiuhalla ja poraruuvilla ovipeltiin. Ei siinä, täysin toimiva peliliike. Niin niitä korjattiin merkkikorjaamossakin ihan tällä vuosituhannella.. ;) Mutta siis tämän ottaen huomioon että pahvi on jo aiemmin ollut irti, ihme että oli tallessa. Nyt se on tallessa, muttei autossa..
     
    isalmela, Artsi Bunker, malvasto ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Onneksi olkoon,varmasti kiva tunne kun tuo löytyy. Missä päin Suomea EYP-8 nykyään viettää aikaansa ?
     

Kerro tästä muillekin!