Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Jatkan omaan vanhaan viestiini...

    Tuo Volvo elokuussa 2000 kilvitettynä liikenteeseen vuoden rempan jälkeen. Uusittu luukut, helmat ja takakulmat sekä peräkontin seutua.

    [​IMG]

    Sama Volvo 21 vuoden liikenteestä poiston jälkeen uudelleen kilvitettynä tammikuussa 2022. Nyt bensakoneella ja pojan autona.

    [​IMG]
     
    isalmela, Kustom STW, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Sulle saattoi myös käydä sama kuin itselleni tilatessani letkut 1985 Electraan. Oma auto on Estate, mutta olin varma että sedanissa on samat, ja niinhän ne varmaan isokoppaisissa eli B-Bodyssa olisikin ollut. Saamasi letkut ovat mahdollisesti samanlaiset jotka itse sain eli kuuluvat kyllä sedan Electraan, mutta vuonna 1984 (virallisesti kai vasta 1985) tuotantoon tulleeseen etuvetoiseen C-Bodyyn. Multa löytyisi niitä nyt kaksikin paria ylimääräisenä jos joku tarvitsee? :)

    Hienoa työtä Buickin kanssa, eikös tässä olisi jo aihetta avata oma topic tuonne Projektit-topicin alle? ;)
     
    Muokattu: 13.1.2022 klo 00:11
    Inlinee tykkää tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juu, se on sitten ens talven projekti. Johkin tosiaan piti vetää raja tälle talvea, nuo etujarrutkin oli pakon sanelemana tänä talvena, kun koko etupää piti tehdä vasta ensi talvena.

    Joo, ne akselin yläpuslat voi olla vähän hankalat irrottamatta akselia, kun tässä visualisoin. Vaikka aika kompaktin työkalunkin tein puslan asennukseen/ poistoon, kun kuvittelee että jatkoksi vielä lyö pulttimopon, niin.. No, en tiiä, vois vaikka sillä silmin vilasta.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jahas, sulla käyny sama. Tuo voipi olla ihan mahdollista muuten että ne on uudemman.
    Mulla onpi kanssa kaksi ylimäärästä paria niitä nyt.

    Ei kai sitä erillistä topicia, tässähän se on menny topicin alla.

    @juhapih Onko sulla lisää kuvia/ tietoa Tšaikasta meille jakaa? Tämä on mielenkiintonen.
    Nimim. Volga ( M21) on kiinnostanu aina.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    [​IMG]
    HS 14.1.1972:
    PRESIDENTTI URHO KEKKONEN sai uuden edustusauton perjantaina. Kolme tonnia painava Chrysler New Yorker pidennettiin Ruotsissa erikoistilauksesta, jotta siihen saatiin kaksi ylimääräistä apuistuinta.

    Uusi auto korvaa vuonna 1963 hankitun Chryslerin.

    Kuuden ja puolen metrin pituisessa autossa on 370 SAE-hevosvoimaa kehittävä V8-moottori, jonka tilavuus on 7,2 litraa. Moottori täyttää pakokaasujen puhtausasteeltaan Yhdysvaltain nykyiset määräykset. Auton huippunopeus on noin 190 km /t.

    Erikoisvarusteista mainittakoon sähkötoiminen välilasi joka jakaa matkustamon kahtia, stereolaitteet, nauhuri, sanelulaite, säädettävä lukuvalo, myöhemmin asennettava radiopuhelin, ilmastointilaite, automaattinen nopeuden säädin ja sähkötoimiset ovilukot.

    Edellisen edustusautonsa, Cadillac Fleetwoodin, presidentti Kekkonen sai vuonna 1969.
     
    isalmela, esmi, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Onko nämä Kekkosmobiilit vielä hengissä?
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ainakin 2014 oli Mobiliassa tämä:
    [​IMG]

    Kekkosen entinen '61 limusiini-Cadillac on Rovaniemellä viimeisen päälle entisöitynä. Siitä on ollu Mobilistissa aikoinaan erittäin kattava juttu ja Amerikan Raudan sivuillakin sen tarinaa oli lyhkäsesti viime syksynä (Kolarin tapahtumajutun yhteydessä).

    Koiviston 80-lukulainen Cadillac oli ainakin muutama vuosi takaperin Espoon automuseossa, omin silmin nähtynä.

    edit: '72 Chrysler: https://www.is.fi/autot/art-2000005193575.html
     
    Muokattu: 14.1.2022 klo 15:20
    isalmela ja esmi tykkäävät tästä.
  8. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    69 Cadillac on myös Mobiliassa ,
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Tuo '72 Rysy oli tosiaan Classic Motor Showssa esillä jokunen vuosi sitten. Hienossa kunnossa on säilynyt.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, japetalk, Kustom STW ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Totta, tämä linkki jäi pois kun kämmäsin jotain muutenkin tuon viestin lähetyksessä. Jostain syystä se ei omaan kameraan tuolloin 2014 tarttunut, ei ehkä ollut kuitenkaan vielä silloin näytillä: Etsi Kekkonen museosta! | Trafiikki
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Onpas tosiaan kuvien perusteella nätissä kunnossa, roiskeläpätkin yhä.
     
  12. hantta

    hantta Gearhead

    Oliko Urkilla -63 lisäksi -62?
     
  13. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Chrysler Lahti 06.05.2017

    [​IMG] [​IMG]
     
    esmi ja Inlinee tykkäävät tästä.
  14. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Mobiliassa oli joku tapahtuma joskus 6-7 vuotta sitten , ajeluttivat 69 caddyllä väkeä muutaman kilometrin lenkin. Käytiin pojan kanssa testaamassa takapenkki.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hifi-hifi from 80's.

    Ja aito Suomi-asennus!

    [​IMG]

    Blaupunkt New York SQR 82, toimii täysin, vain muutama valo palanut näppäimistöstä. Ajattelin korjauttaa jossain.

    [​IMG]

    Ja sitten se helmi. Ihmettelin mikä möykky on apparin jalkatilassa maton alla. Quadro Booster BQB 80! 4x20w!!! :poff:

    Nuo lie aikoinaan ollu kohtu arvokkaatkin, ja pari myynti-ilmoa mitä toimivista New Yorkereista löysin, on ainakin pyynti vieläkin kova.

    Pitää vähän siistiä asennusta, mutta olkoon vahvari tuolla mihin sen joku joskus on asentanukkin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. impala67

    impala67 Gearhead

    Olikos se tämä vai edellinen urkin limo, jonka yhteydessä urbaania legendaa siitä että jossain maakuntamatkalla oli tullut kiirus, ja urkki käski painaa lusikan lattiaan-jolloin saattueessa ajavat saapit oli hätää kärsimässä hälyvaloineen jo 150:ssä. Urkin autosta ilmoitettiin tylysti että saappi sivuun siitä matelemasta jotta he voivat päästää täysillä... tais se olla siinä 61sen kaukon esittelyssä moblassa tämä anekdootti...?
     
    Kustom STW ja Inlinee tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!