Vanhoja firmojen edustusautoja ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja bbl, 10.8.2003.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Erittäin mukava lukea tämmöistä tarinaa :)
     
    Inlinee tykkää tästä.
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Se oli lasten pihakeinu se. Toissaviikkonna tuli 300kg hiekkalaatikkohiekkaa kontisa.

    Nyt tuli tilattua vihdoinki säätö-osia ja tiivisteitä. Jos sais cruisen pyörii lambda 1.00 tienoilla ees ois hyvä. Metering plateja ei ookkaan Holleyltä tarjolla enään ko neljää mallia, tilasin laihimman, kun täyskaasukiihytyksessä on lambda 0.6x. Cruise pyöriny 0.94 kieppeillä, #62 suutinten tilalle #58 ja #60 näin alkuun, katotaa miten vaikuttaa, tilataanko lisää.

    Mut kovaa ajoo jokatapaukses. Se on auto kuitenki, ei museoartifakti. Olihan se ihan "makia" fiilis kon keski-ikäne rouva hymyili ja näytteli peukkua kun tankkailin lasten keinu takahudlarista ujosti kurkistaen.
     
    isalmela, esmi ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No nythän meillä on uus sähkömoottori ja kuoret takakontin lukossa, vanhasta halkesi kuoret.

    Ja säätöosatkin tuli. Aikaisemminhan en tuota ollut purkanut, iskin vaan kiinni ja kun tuntu toimivan vaikkakin rikkaalla, ni annoin olla.

    Kummatkaan kohot ei ollut missä piti, ja toinen oli vielä kierossa. Ehkä erikoisimpana tuossa oli 64 main jetit, kun pitäisi olla 62 Holleyn mukaan.
    Kiinni meni eka 60 suuttimet.
    Toisioissa oli mitä pitikin tehtaalta, metering plate joka vastaa 75 suutinta, nyt tuli tilalle pienin mitä saa Holleyltä, vastaa 64 suutinta.

    Ny cruise pyörii lambda .98, ja 140 vauhissakaan ei ole kuin .97, aikasemmi pyöri 0.9:ssä 140 lasissa. Eikä täyskaasulla veä 0.6 alkaviin lukemiin, vaan pysyy kuin nakutettuna 0.8:ssa. Tulipa lisää kulkua kiihytykseen kun saa poltettuakin sen, eikä kao liian rikkaasta seoksesta.

    Mutta näin yleismaailmallisesti, netistä pikaluennalla moni on "heittäny" näitä 4175-kaasareita roskiin kun ei tykkää, niin toimii kyllä jouhevasti, ei voi moittia.

    Tämmönen vakio 307 ylivaiheaskilla ja 3.23 vällärillä on kyllä aivan riittävä normaaliin liikenteeseen, kiihtyy ja kulkee ihan riittävästi, eikä kulutakkaa hirmusia.

    Jahka jäähtyy pitää heittää vielä 58 pääsuuttimet kiinni ja kahtoa uusiks. Tilataanko vielä 56:set. Cruise kun alkaa ykkösellä 80+ vauheissa niin se on siinä.

    E: No sehän on siinä, palloilee ykkösen ympärillä lambda 58 pääsuuttimilla.

    Tämän enempää en jaksa hieroa, laajakaistan näyttö irti ja johdot piiloon kojelaudan alle. Katsellaan taas uudestaan kun ehostetaan moottori, nyt keskitytään muihin asioihin.
     
    Muokattu: 4.6.2022
    dart -66, leivonharri ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Vajaamittasia parkkiruutuja :(
    Ajoin piruuttaa nii että perse on viivan kohalla, nauratti kattoa ku evästettiin matkalla juhannuksenviettoon:p

    Nyt olis Holley säädettynä, uudella puolalla ja pyöriällä+kannella, eka tankki ajettu. Kaupunkia paljon, motarilla surutta 140km/h, nelostien ohituskaistalla lappu lattiassa surutta ohi kaikista saatanan alinopeudenjunnaajista ( :mad: ), eli ihan niinku ajais normi kinnerillä yrittämättäkään säästää bensaa, niin 13.82 litraa keskikulutus :eek:
    On vähän! Ja 307+th200-4r+3.23:1 välitys on aivan loistava normi liikenteeseen, kiihtyy ja kulkee minkä tarvii.

    Onhan se toki eri juhlava tunne ku automaattiin saa lyyä kortin kaks kertaa sisään ku se 200€ ei riitä saamaan tankkia täyteen :poff:
     
    Muokattu: 23.6.2022
    MJF, esmi, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Minä otin joskus tuommoisen samantyyppisen kuvan :p Olin lähdössä lentokoneella työreissulle ja hoksasin aamulla ajella lentokentälle Lincolnilla :rolleyes:
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sellainen 80km/h vakkari päällä vanhalla tiellä nautiskelu pitäis mennä jo alle 12l/100km.
     
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei kyllä pysty :D Mää nautin siittä että pisteestä A pisteeseen B kuljetaan nopeinta mahdollista tietä, en oo ikinä "cruisailusta" tykänny. Edellinen Cutlass meni yhen puhtaasti pelkkää matkaa olevan tankillisen alle 11 litran alkuperäsellä saaste-ajan 350+350+2:41-kombolla. Tarkasteluväli oli ulkomaanreissu, tankki täyteen Tallinnassa, ja seuraava pysähys tais olla jossain lähellä Kaunasta, Liettuassa, kun amiksen aurinko palo.

    Vakkari on vähän jännä tässä. Välillä se ottaa sen nopeuden mitä ajat, välillä tulee 5kmh lisää siihen mitä ajoit kun painoit nappia o_O
    Käyttötangon välys kyllä säädetty kohdilleen tehtaan brosyyrin mukaan, olen tulkinnut ajan tuomaksi ominaisuudeksi. Yksi kellä tosin oli samanikäinen Oldsmobile 98, uutena ostettu, tuumas että tämmösiä nää cruiset oli jo uutena, että tiiä häntä.

    Vaan aivan loistava matkakumppani on hän. Ebaysta bongasin NoS kuraläpät eteen ja taakse Buick-tekstein, helmat kaartuu niin alle että mökki- yms. hiekkateillä vaikka kuin hiljaa ajat, ropina vaan käy helmoissa. Parin viikon sisään pitäs saapua, sekä eteen että taae.
    Ja ehjä rekisterikilven valon kupukin löytyi, semmoinenkin on matkalla koto-Suomeen. Pala kerrallaan ehommaksi :)
     
    Muokattu: 23.6.2022
    Kustom STW, esmi, dart -66 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]

    Buickki sai takaroiskeläpät. Valitettavasti himoitsemani päheät kuraläpät, upotetuin Buick-tekstein osoittautui fiaskoksi :(
    Ne oli niin lyhyet että olivat enemmänkin koriste; kivet pääsis lyömää yhtälailla helmoihin. Tosin pakutissakin luki että korkeintaan mid-sized cars.. Nämä leikattu ite PE-muovista. Etuset tuottaakin enempi päänvaivaa, muoviset sisälokarit kun kaartuu keulaa päin, joutuu leikkailemaan hiukan sapluunoita että saa suorassa istuvat, ja suojaavat.

    Mielipideasia; mutta mielestäni roiskeläpät takana paranti ulkonäköä. Ja on ajanmukaiset. Ilman läppiä, kun perse on luontaisestikkin nykypäivän standardeilla ylhäällä, näytti se vähän tyhmältä omaan silmään. Nyt se näyttää hyvältä :)

    Kuva jostain läheltä Saarijärveä.
     
    impala67, isalmela, pe-le ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. impala67

    impala67 Gearhead

    täydet pisteet Buickista, sillä ajamisesta ja sen harrastamisesta- mutta erityisesti tästä raportoinnista! Keep on Buickin’ ja suunta elokuussa kohti Ruovettä ja Buick meettiä!
     
    isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kiitoksia.

    Yhä on ajeltu kaikki henk.koht. ajot Buickilla. Ens viikonloppuna oliskin Big Wheelsiin reissu, ja Ruovesikin on kalenterissa ylhäällä, emäntäkin pääsee kaverilleen samalla kun siellä sattuu asumaan. Oli tarkotus käydä Palangassa 2vk päästä, mutta työt/ laivavuorot niin ettei maksa vaivaa, ehtisi olla perillä tasan lauantai-päivän. Siellähän on siis American Spirit-näyttely, Liettuassa. Ikinä ei ole työt suosineet tuolla käyntiä, 9 vuotta sitten osuin tavan autolla sinne vahingossa siitä tietämättä.

    Onhan tuota Buickia taas näperrelty, korjasin kojetaulusta näistä aina jostain repsottavan/t kaiutinritilät, ja vaihdoin mittaristoon ja kojetauluun joka ikisen polttimon. Nyt on pimeällä komia. Taakse myös lähti kaikki valot vaihtoon kun pari paloi, ja samalla paljastui seikka mitä en itsekkään ollut hoksinut.
    Muinoin kun ei saannut punaista valoa näyä sivuille ja tässä takavalot kietoutuu kyljen ympärille, oli reunimmaisista lampunkannoista otettu polttimot pois. Sanottakoon, nyt näkyy punaista sivuillekkin.

    Ps. Lahen Citymarketissa on näppäriä perheparkkeja lapsiperheille. Leveyttä niissä kyllä riittää niin että saa ovet levälleen, mutta vähän on jätetty tyngänpuoleisiksi pituuden osalta.. :confused:

    [​IMG]
     
    esmi, impala67, JaakkoT ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Hesarin 50 -vuotta sitten sarjan pari kuvaa:

    [​IMG]
    Sosiaalidemokraattien neuvottelijoita Tamminiemen pihalla. Vasemmalta Paavo Tiilikainen, Esko Niskanen sekä ”kesäviikset” itselleen kasvattanut työministeri Veikko Helle. Takana odottaa työministerin autonkuljettaja. KUVA: HANNU LINDROOS / HS

    [​IMG]
    Mustaan virka-autoonsa astui Tamminiemen pihalla ulkoministeri Kalevi Sorsa (vas.), hallituskeskustelujen seuraava vetäjä ja kenties myös uuden hallituksen muodostaja. Sorsan takana autoon on menossa Meeri Kalavainen. KUVA: HANNU LINDROOS / HS

    Mikä auto toi on? Chrysler?
     
  12. MJF

    MJF Double Gearhead

    Näyttäis kovasti 68 Satellitelle

    E: kiiltävät vesikourunlistat, pyöränkaarilistat, ovipanelien listat ja töötin rinkula viittais Satelliteen. Mutta 68 Satelliten vyötärölinjan listoja ei näytä olevan, joten 69? Mutta 69 Satelliteja ei tietääkseni ole ollut valtion käytössä :confused:
     
    Muokattu: 2.8.2022

Kerro tästä muillekin!