Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    soorry,oon vaan lukenu joskus V8.sta. kyllä minäkin olen noita enmmänkin nähnyt.....nyt mulla on vissiin taas joku "harvinaisuus"-68 charge ja vin alkaa XP68F... eiks toi F ole joku erikoistilaus auto.ollu vissiin kutonen ja ilmastointi ja tehostajat....
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    F = 318
     
  3. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    joo,toi mopar vin decooder vaan anto äffälle ton erikoistilaus auto 6 syl.kone....
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nou hätä! XP P eli premium XS S special eli R/T. XP oli munkin 68 Charger enkä yrittänytkään sitä meikatafeikata sitä äRTeeksi, vaikka siinä Hemi olikin. Siinäkin oli ollut ilmastointi tehtaalta, mikä mun piti laittaa kuosiin. Piti ja pii.. Siis sulla on ollut ilmastointi? Toiv on vieläkin.

    ..kuvitella, kaikki Suomen 340 Swingerit Vartsikan Essolla samaan aikaan, kuvitella.. Näin aloittaisi jutun kertomisen Pekka "The Z Mysterious Man". Nyt en saa C3_Z05 Pekkaa kirjoittaa puhtaaks, joten kirjoitan itse.
    Kerran 70 luvulla ajettiin Vartsikan Essolle kuutos jenkeillä. Kaukaa nähtiin että Boban Galaxie ja Ekin 340 Duster oli siellä eli Stadin/koko Suomen. (nyk sanont piäkaupukiseuvun latojan huom) nopeimmat. Autoja oli paljon joten tiedettiin että tänään tapahtuu. Paikalla oli siis paljon autoja. Niin paljon että baari oli aika täynnä ja me ei kehdattu mennä inöön kaffeelle ku kaikki isot kovat nimet oli siellä.
    Pihalla oli kaksi, siis 2/3 Suomen 340 Dustereista. Sekä Ekin mitä pidettiin 340 Dusterina, mutta pysytään nyt teidän mieliksi NaidoissaN vaikka termiä ei silloin tunnettu. Ekin Duster oli org V8 Duster mitä tuli jonnin verran. Ulkoisesti ne ei eronneet slanteista, vain V eight merkki lokkarissa. Sellaisesta mälltystä Eki teki omansa, maahantuojjalla kun oli peltiseppänä. Sisarmalli Dodge Demonin peräpään laittoi siihen mikä oli täällä uuta koska maahanuoja ei niitä tuonut. Eki laittoi siihen puolivinyylikaton ja maalasi 340 raidat ja konepellin millä 340 Dusterit erotti kaukaa. Eki luonnolisesti laittoi siihen myös 340 maskin. siis kolme 340 raidoilla, konepellillä ja maskilla olevaa Dusteria Essolla mistä kaksi oli aitoja.
    Sitten 340 Swingerit. Niitä oli Essolla kolme ja kaikki aitoja. Yhtä en tuntenut. Sitten valkoinen ja keltainen. Toisen tunsin jotenkin ja toisen hyvin ku se oli Tolvasen jamppa. Sinä yönä Vuosaaren sillalla tapahtui, mutta sille on oma topic.


    -----------------------------------------------
    ***ISOLOHKOLLA OLISIN EHTINYT***
     
  6. dodge340cid

    dodge340cid 1st gear

    Onkos kellään kuvia 70 mallisesta Swinger 340:sta (Sininen mustalla katolla)
    Liikkui Helsingissä, Klaukkalassa ja Salossa joskus... mustat kilvet - On aito kans.
    LM23HOR
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: Noista 340 Dustereista vielä.. Olikohan se kolmas 340 Dusteri sama joka oli aikoinaan Vaasassa, kaverilla joka kirjoittaa täällä nimimerkillä 'Cuda'..? Punainen ja muistaakseni valkoisilla raidoilla ym?? Häneltä varmaan löytyisi kuvia? :)

    Ja nimim: dodge340cid, muistan yhden tuohon väritykseen sopivan Swingerin. Oli aikoinaan (1983-85?) Tervajoella autoliike Taulu:n hallissa jossa kävin sitä kuolaamassa mopoikäisenä. Tumman sininen, musta vinyylikatto, musta verhoilu. Mutta muistikuva tarjoaa että pellin alla olisi ollut slantti? En tosin ole ihan täysin varma.. Tuo Taulun autoliike oli muuten aikoinaan isolla sponssitekstillä silloisen kisakuski Eero Pirttisen keltaisen Hemi Challengerin kyljessä jota näki usein myös Vaasan katukuvassa..

    Asiasta viidenteen, Vaasalaisesta kisakalustosta kun täysin offtopikkina tuli puhe, kuvassa on Harri Niemisen 340 Barracuda Seinäjoen kisoissa vuonna 1985:
    [​IMG]
    Se miksi linkkasin juuri tuon kuvan liittyy tuohon takapyörän takana olevaan neliapilaan. Joku paikallinen automaalaamo maalasi noihin aikoihin paljon erikoismaalauksia jenkkeihin ym hienoihin autoihin, ja signeerasi nimenomaan tuolla neliapilalla. Maalausteemana oli juuri tuollaiset häivytyksen korin peltipokkauksissa, reunoissa ym kulmissa, ja pienet motiivit, tekstit jne kuten kuvan 'Cuda' häivytys takakyljessä.
    Tietääkö joku mikä maalaamo/kuka maalari ja onko muitakin vastaavia saman maalarin töitä tallentunut valokuviin?
    :)
     
  8. dodge340cid

    dodge340cid 1st gear

    Ei oo sama auto, koska toi ei oo ollu koskaan myynnissä (lukuuottamatta 1. omistajaa (vuonna 70) - toisella (2.) omistajalla nyt.)
     
  9. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    eikö tuo harrin cuda ollut alunperin kullan värinen mustalla 340 logolla takalokasuojas ja voitti sen värisenä EKAT katuauto kisat suomessa!!! ja harria kutsuttiin sen jälkeen "slouharryks" ja se mun -70 340 swingeri oli vaasas tumman vihreenä noihin aikoihin ja toi 340 dusteri oli samas kimppatallis kun mun -66 satellite 2d ht -400cid ja vuosi tais olla -84-86.nykyään joutuu hakeen pirttiseltä osia US-partsilta kun oon kaverin tuntenu melkein 35v.
     
  10. MercComet

    MercComet Gearhead

    Lehtiartikkelikin autosta löytyy tuosta paikallisesta. Oliko V8, Power vai S&R... Ei muista!?
    Tuusiksella tuli etääntyvät perävalot joskus näytettyä chevyllä '90-'91... :odroll: Mut nätti on (2009 = klik)ja omistaja on ollut lojaali kärrylleen!
     
  11. 383

    383 Gearhead

    eräs 340 swingeri jäi ratikan alle hesassa väri ei ole muistissa
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Punanen '70 340 dusteri valkosilla raidoilla oli viritetyllä "räyhämotilla" ja nelilovisella, Sihvolan Askon rakentama laite. Parnilan Ekin laite oli alunperin 318 ja kolmelovinen manuaali jotka vaihtu sitten 340:n ja neliloviseen. Siinä ei ollut 340 dusterin maskia, vaan '75:n konepelti, puskuri ja maski. Tolla ajettin alkuvuosina Standard luokassa ja sillä tais olla noista 340 dustereista nopein aikakin, olikohan 13.7? Tolvasen Jampan vihreä Duster oli käsittääkseni 318, ja oisko ollut kolmelovisella? Keltanen '71 340 Duster oli jonku vanhemman herrasmiehen, meni sittemmin Sjöbergin Lasselle ja muuttu mustaks aluks hopeisilla raidoilla, ja niiden lähdettyä pesussa punaisilla. Se oli automaatti, stanukunnossa ja kanssa muistakseni matala 14 sekan laite. Siinä oli toi "340" maski, jota siis ei ollut '70 340 dustereissa. Sen sijaan Duster Twistereissä toi maski oli, ne oli pienempikoneisia "teippiviritteisiä" malleja. Mun käsittääkseni noi "swinger scoopit" oli myös saatavilal nimenomaan Twisteriin, ei 340 dusteriin. Ainakaan noissa suomiautoissa niitä ei ollut.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Harri Nieminen voitti ekat skabat, kuten ylhäällä mainittiin. Se ei ollut Hangon nopein. Nopeinta pidettiin voittajana. Se oli silloin meininki. Aikojen mitä silloin pidettin tärkeinä jälkeen ajettiin eliminator vaikka jengi alkoi jo lähtee tontilta. Harri voitti eliminatorin, mutta kylillä puhuttiin vaan nopeimmista ajoista. Mä kävin silloin ja olen sen jälkeenkin käynyt Harrin kanssa juttelemassa Cudan alkuperästä. Cuda on tod näk hänen kaimansa legenda mistä Mobilistissakin ollut haasttelu eli Harry Niemisen org auto.
    Eki ajoi 13.71 slikseilä. Läskipää Lasse 14.2 katurenkailla. Molemmista autoista jäi kannet talteen parmpiin suihin autojen lähtiessä kiertoon.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja Askon dusteri tais mennä kanssa siihen 14 pintaan, vaikka oli noista tehokkain ja kireellä motilla. Liekö sitten jotain pito-ongelmaa tms. Dusterin jälkeenhän Askolla oli puanmusta 69 camaro 572 motilla, aikana jolloin suurin osa ei vielä nähnyt unta edes 454:sta.
     
  15. ET 619

    ET 619 Gearhead

    Tää kuva on samasta kisasta ku tuo sun ottama. Suurennoksessa näkyy se apila paremmin.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. ET 619

    ET 619 Gearhead

    Kyllä oli. Tässä kuva Seinäjoelta -84.

    [​IMG]
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Harrilla näköjään vieläkin susikisat eli Wolfrace vanteet edessä. Nostalgiaa! Silloin Hangossa oli takanakin. Tuli ja lähti ajamalla, niin kuin suurin osa. Paitsi ne mitkä laukesi. Harri vaan oli yksi kaempaa tulleista.
     
  18. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: On kyllä hieno kuva!
    Joo tuo aikasemmin mainittu Niemisen Harrin Cuda oli kullanruskeana veekasin sivulla kun oli joskus vaasalaisesta katuautomeiningistä artikkelia. Tais olla vuonna -85 uudessa kuosissa kisoissa mukana. Toi oli sitä aikaa kun kilpurit toimitti samalla myös arkikuljettimen sivuvirkaa... ;) Edellä mainitun Pirttisen Eeron hemi-Challengerin bongasin joskus ammattikouluvuosina syksyn (vai oliko kevään?) loskakelien arkiliikenteessä..! ;)
     
  19. superbird

    superbird Gearhead

    Kylla se kay, lopetetaan vaan 90-luvun alun ja uudemman sonnan laitto tanne. Palataan asiaan 1991 American Car Show kuvien myota vuonna 2021
     
  20. Hardy

    Hardy 1st gear

    Minusta on mielenkiintoista nähdä autoista kuva myös nykytilassa jos se on mahdollista tai yleensäkään hengissä....
     

Kerro tästä muillekin!