Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. merc

    merc Gearhead

    ^^Kyllä.
     
  2. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

    Multa löytyy kasoittain kuvia ainakin Virtasalmelta ja Alastarosta,Hangossakin oon jotain kuvannut joskus sekä Kauhajoella...
    Pick-Nickeistäkin löytyy kuvia 90-luvulta...niin ja tietysti myös American Car Showsta ja Hot Rod & Rock Showsta.
    Kaamean hidasta hommaa tuo skannaaminen vain,mutta onhan tässä pitkä talvi edessä :)
     
  3. raggare

    raggare Gearhead

    Hienoa. Niitä kuvia odotellessa.
     
  4. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

  5. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Mikäs tässä viestiketjussa on vielä hyväksytty vanhoiksi valokuviksi?

    Tuossa kun kaivelin vanhoja kannettavia, niin löytyi sähköisessä muodossa olevia valokuvia tuolta 2005, 2006 ja 2007 vuosien Hot Rod & Rock Show:sta, parkkipaikalta ja jotain näyttelykuviakin.

    TheJonssi
     
  6. homer

    homer Double Gearhead

    Esille vaan.
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ei varmaankaan kukaan päätä eikä voikaan päättää sitä mitä tänne laitetaan.

    Aloitin aikanaan tämän ketjun tarkoituksenani tuoda esiin wanhoja valokuvia, jotka mm. itselläni olivat piilossa pahalta maailmalta eli pölyttyneissä valokuvakansioissa.

    Idea oli näyttää kaikille vanhoja valokuvia, joita silloin kun tämä ketju vuosia sitten alkoi ei ollut tietääkseni kovin paljon tarjolla. No, tämä luulo oli väärä ja mm. stadin raggarit ja muutkin olivat toki skannanneet ja laittaneet kuvia paljonkin jakoon; minä en vain tiennyt siitä.

    Päätin alkaa jakamaan ottamiani kuvia ja siitä se sit lähti. Muitakin vastaavia ketjuja on tullut myöhemmin ja on ollut aikaisemmin.

    Tässä ketjussa on ollut todella upeita kuvia useilta alan harrastajilta. Kiitos niistä omalta osaltani. Se, että ne on tässä ketjussa ei mitenkään liity minuun, kunhan vaan satuin tämän ketjun aloittamaan.

    Jos toivoa saa, niin tämä ketju voisi olla 90-luvun ja sitä wanhempien kuvien ketjuna.

    Mutta ihan miten vaan eli antaa kommentoijien päättää.
     
  8. Jonssi

    Jonssi 3rd gear

    Mun mielestä tuo on kyllä ihan hyvä raja ja jos vielä pitäisi nämä vanhat valokuvat sellaisina, jotka on alunperin kuvattu jollekin mulle "tallennusmedialle" kuin muistikortille. Lähinnä siis paperi- ja diakuville voisi olla tämä ketju, minunkin mielestäni.

    TheJonssi
     
  9. ata

    ata Gearhead

    Samaa mieltä, tämä ketju sopii parhaiten filmille alunperin kuvatuille paperi/diakuville. Miksei vanhalta videonauhaltakin digitoiduille, niiden laatu on vain usein sangen kehno, mutta voi olla silti parempi kuin ei mitään.
     
  10. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

  11. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Yes!Sieltähn vois Itsensä nähdä ajamassa joko -72 ltd:llä tai -72 polaralla :rotfl: :rotfl:
     
  13. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

    Aloitin Stadi Cruising-kuvien skannailun.
    Nämä kuvat on vuodelta 1991,silloinhan kokoonnuttiin Messukeskuksella.
    En noista renkaanpolttokuvista katsonut tarpeelliseksi sutata rekisterinumeroita;eiköhän rikos ole jo vanhentunut :)
    Lisää kuvia tulossa myöhemmin.

    http://seppo.kuvat.fi/kuvat/Stadi+Cruising/1991/
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hyvä!Hauskoja muistoja messukeskukselta ja jäähällilta
     
  15. seppokuvat

    seppokuvat 1st gear

    Lisäsin taas pari kuvaa.
     
  16. fe390

    fe390 Gearhead

    Hauskaa bongata oma auto 22 vuotta vanhassa kuvassa.
     
  17. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Mä pongasin kanssa mun dusterin, samat vanteetkin vielä alla, tosin keskiosat on nykyään mustat eikä kultaiset. Ja värikin on edelleen sama, mutta kuski on vaihtunut, auto ollut mulla vasta 5 vuotta.
     
  18. julmajari

    julmajari Gearhead

    Muistelen että tuossa seppokuvissa olevassa Stingrayssä jota mimmi puikottaa oli takalasissa ruotsiksi teksti joka kääntyi suomeksi
    (ainakin mun päässä) Arat pojat eivät saa koskaan... Tms
     
  19. fe390

    fe390 Gearhead

    Taitaa olla oikein muisteltu,koska samaa muistelin minäkin.
    Rädda pojkar får alldrig, tai jotain sinnepäin.
     
  20. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Jos joku bongaa noista Stadin vanhoista cruising -kuvista vaalean vihreän / valkoisen `57 DeSoto 4D:n niin saa laittaa siitä mulla vaikka YV:tä.

    Kumma kun mittää `90-luvun kuvia ei tosta ole (ennen sitä perään ajoa) kuin vanha Mobilistissa julkaistu kuva kun se oli Espoossa jossain kerrostalon parkissa.
     

Kerro tästä muillekin!