Vani g20 starkki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja JooJooMies, 6.9.2010.

  1. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    -Polttaa sulakkeen lämppäristä jos laittaa valitsimen muuhun kuin economy asentoon? Mikäs sitä räpsyttää?

    -5,7 TBI tyhjäkäynti vaeltaa silloin tällöin ja joskus jopa moottorin valon sytyttää, mikähän ois ennuste? Uutta perus tilkkeet eli kansi + pyöriä + tulpat + johdot. Lambda näytti tuoreelta.

    -Öljynpainemittari ei sano mitään. Kun nyppää piuhan kokonaan pois ni mitsku pamahtaa tasan puoleenväliin. Johto kiinni ni nollaa, sama mihin sen johdon maadottaa, nollaan pamahtaa. johto irti ollaan puolessavälissä...


    Josko se näillä taas lähtis vaniharrastus eloon... Eli tänks etukäteen kaikille vaivautuneille.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kun moottorivalo syttyy mikä koodi,tps saa tyhjäkäynnin heilumaan,iac tod.näköisesti ehjä kerran muuttelee tyhjäkäyntiä.happianturi voi olla uuden näköinen ja silti sökö(nokisuus riittää)
     
  3. magenta

    magenta 2nd gear

    Olisko mittariston "juotoslevyssä" katkoksia..
    Tai siis maadottaa jostain...
    Mika
     
  4. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Mittari tuntus pelittävän suurinpiirtein niinku pitää. Ja se helpotti kun sai siihen ö-paine mittariinki eloo nykimällä sitä piuhaa.
     
  5. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    TBI hässäkän jalassa oleva "potikka" lienee huikkaan liittyvä systeemi, nelinapanen pistoke pyrstössään. Käynnissä ei mitään muutosta oli johto kiinni tai ei??? Uskaltaako sen pötikän kiskasta pöydälle ja antaa vähän putsaus / sähköshokki hoitoo???? Magneettiventtiili kuitenki loppupeleissä lienee? Ja myös winkki on avuksi millasta "viestiä johdoista" pitäs löytää, eli jos ihan yleismittarilla mittailis tuleeko töpselille oikeeta sanomaa.

    Edelliseen viitaten. Joku lämpöanturi on hyvinki liki termarikoppaa ja tällä hetkellä hyvinkin vihertävä (hapettunut) ulkoasultaan. Mahtaako tämä olla mittarin anturi, vai tämän ruiskuhässäkän lämpöanturi? Lämpömittari pelaa siis moitteitta. Vai vaihanko vaan ihan ku on niin ruman näkönen...
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    termarin luona on lämpöanturi tietsikkaa varten,juuressa oleva mötikkä taitaa olla IAC (tyhjäkäynnin säätö)ei niille mikään shokkihoito auta,osta uusi. http://www.handen.us/caprice/first.html
     
  7. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    [/quote]termarin luona on lämpöanturi tietsikkaa varten,juuressa oleva mötikkä taitaa olla IAC (tyhjäkäynnin säätö)ei niille mikään shokkihoito auta,osta uusi. http://www.handen.us/caprice/first.html [/quote]


    Ilmeisesti ei siis kannata kajota koko mötikkään vaan pistää heti kärkeen se lämpöanturi vaihtoon. Jos rassukka ei nyt sit tiedä ryypyn tarvetta olevankaan... Tyhjäkäynti kun lämpimänä on kohdillaan. Suuri kiitos avusta :oops: ja projekti jatkuu
     
  8. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Lamdahan kertoo tietokoneelle,
    että miten moottori käy.
    Eli laittaisin Lamdan vaitoon.
    Se piti vissiin vaihtaa 60tkm välein...

    Ruikkaa starttiapua ruiskun jalan saumaan.
    Jos kierrokset nousee,
    niin on vuotoa.
    Uusi tiiviste.

    Katso myös, että EGR toimii.

    Mika
     
  9. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Tilasin sen lämpötila-anturin, katsotaan sanooko mitään. Myös tota imuvuotojen etsintää kokeiltu jo, tosin rasvanpoistajalla. Ei käyntiin vaikuttavia juttuja ilmennyt. Anturia epäilen kun oireet liki vastaavat kun muijan tojotassa (kehtasin mainita) ja kuitenkin niin huokee osanen. Lambda ei taatusti ole ollut paikallaan likikään 60tkm kilometriä, jos valmiiksi viallinen niin sitten en tiedä. Eipä kyllä vaikuttanu käyntiin vaikka senkin johdon otin käydessä irti :) Mutta eikös se vaan hifistele näiden ekoihmisten mieltä, eli säätelee niitä päästöjä, ei niinkään ohjaa koko heela hoitoo...
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    mitä toi otsikko tarkoittaa? mikä starkki? Vähä niinku bauhaus tai k-rauta?
     
  11. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Juu starkki starkki, bauhaussista ja K- raudasta ei löytyny apua :poff:
     
  12. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    -Käynti muuttui olennaisesti lämpöanturin vaihdolla. Myös kaasuun vastaaminen parani huomattavasti. Enään ei tarvitse "polkea" pysyäkseen muun virran mukana. Hyviä uutisia siis.

    -Sulakkeen polttelukin selvisi. Kompuran johto oli edellisen mestarin ansiosta kytketty maihin ja näinollen AC asennossa kyrvähti proppu. Enää kylmäaineen tankkaus ja luulis viileetä tulevan. Kompura ainakin pyöri ja magneettiventtiili pelas kuten kuuluu. Hyvä hyvä siis taas...

    :rotfl:
     
  13. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Lambda vaihdettu, lämpötila-anturi ja kaikki sytkäpuolen vermeet. Edelleen kylmänä vaeltaa. Ei ollu imuvuotoja. Itseasiassa lambdan vaidon jälkeen huononi??? :mad: :mad: :mad:
     
  14. magenta

    magenta 2nd gear

  15. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Nyt riitti arpajaiset ja eri anturien vaihtelut tuloksettomina. Vien pelin tänään johdon nokkaan ja katotaan mitä koodia kertoo. Infoon kyllä mikä oli "juttu". Ja kiitos neuvoista, meinaan kyllä tehdä nuo putsistustoimenpiteet samalla kun teen testauksen kertomat tarvittavat toimenpiteet. Tällä hetkellä silmät killissä foorumia selanneena epäilys (oma) kallistuu MAP potikkaan. No jännä nähä. Ja töpseli mistä puhuit (IAC), ei juurikaan vaikutusta mihinkään. Putsaukseen menee sekin, kuten se perkeleen EGR.

    Tämä EGR. Onko kellään kokemuksia noin niinku päästöjen suhteen jos paan tukkoon koko paskan? Tyhjäkäynnillähän sen ei pitäs muutenkaan olla auki.

    Tänks taas...

    P.S. Mitä sä haluut noista tukivarsista? Kai ne on pensa pelin alatukivarret? Ja vielä aiheeseen "tukivarret" liittyen. Toisenpuolen puslat loppu, saako näihin jotain "PRO" puslia, esim uretaani? Kun tehään ni tekee sit kerralla ja kunnolla....
     
  16. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    "Tuomio" oli liian laiha seos, syytä epäillään imuvuodosta. Mahdollisia vuotokohteita lähden nyt metsästämään, eli EGR, kaasarin jalka tai imusarjan tiiviste. Mikään näistä ei antanut starttiavulla viitteitä, näinollen EGR:n jumittaminen pääkohde tämän illan askareissa. Kyllä se vielä joku kaunis päivä toimii niinkuin pitää. Yöllä olemme taas viisaampia... :eek:
     
  17. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi

    Mitens se nyt menee...
    Jos Lamda lukee että on laihaa,
    niin eikös se silloin automaattisesti rikasta sitä...
    Ja jos ei saa rikastettua,
    niin sitten olis bensan söytössä onkelmaa...
    Tai jos ei saa ilmaa,
    niin sitten koittaa koko ajan laihentaa...

    Mistäs tuo laiha arvo todettiin ?

    Onko siinä käynnissä eroa
    jos on ilmanputsari paikoillaan tai ei ?

    Mika
     
  18. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Omasta poksistaan luettiin testerillä. Auto ite ilmoitti laihuudesta. Kävin ottamassa EGR:n levälleen ja tuntu toimivan noin muuten, ihan tiivis se tosin ei ole sulki asennossa. Tosin saattaa imupuolen alipaine sitä vielä jousen avustuksella vetää tiiviimmälle. Pienoinen vuoto siis siellä.

    Mystiset käyntihäröt ja muutenkin erikoinen toiminta kuitenkin selvisi pikku ihmettelyllä ja maalaisjärjellä. Kuljettajan jakkaralta katsottuna oikeanpuoleisessa venakopassa oleva jousivasteinen venttiili ja putki siitä "kaasarin" jalkaa totaalisen tukossa. Siis ihan aikuisten oikeesti tukossa... Poranterällä sain kaavittua jalkaan tulevan putken auki, kun pikkuruuvarilla ja paineilmalla ei tulosta syntynyt. Mutta nyt kun on se rööri auki ja venttiili pesty ja voideltu kunnolla, ni päättipä vanikin alkaa toimimaan niinkuin pitää. Siis vika ei ollut kummonen, oli vaan paikassa josta en heti (minään kertana) osannut etsiä. Loogisena pidin sähköisten komponenttien oireilua kun vikavaloa sillointälöin tuikutti. Nyt siis laihan seoksen tuomio korjaantui tarjoomalla lisää happea kiertoon???? Miksi näin, en tiedä mutta pääasia on että toimii niinkuin pitää. Ei siellä siis turhia komponentteja ilmeisesti ole, kun kaikki pelaa niin kaikki pelaa :)

    Tämä kaikki edellä mainittu hehkutus ja hyvä fiilis tosin saattaa kokea kolauksen huomenna kylmäkäynnistystä silmäläpitäen, muta toimii nyt NIIN paljon paremmin että oikeen innolla odotan huomista töihin lähtöä... Kiitos kaikille talkoisiin osallistuneille. :rotfl:
     
  19. hangover

    hangover 1st gear

    Mulla vilkutteli liian laihaa seosta, syy oli takerteleva / finaalissa oleva polttoainepumppu. Siis siellä tankissa.

    Yks tuli mieleen kans, mites tuo kaasuläpän asennon tunnistin? joku hämärä mielikuva siitä, että läpän ollessa kiinni jännite piti olla 0,7 volttia toisessa piuhassa. Sen läpän asennon tunnistimen nimittäin voi sätää eri asentoon, ja vaikuttaa aika paljon motin toimintaan. Ja se on kans aika kuluva osa.

    Muuta vaihdettavaa ei sit juuri olekkaan.
     
  20. JooJooMies

    JooJooMies 1st gear

    Omassa vekottimessa taitaa olla mallia EI säädettävä läppäanturi. Mutta testerin mukaan elektrooniset systeemit iskussa, mitkä siis testerillä mitattavissa. Hauskinta tässä oli se että herjas laihaa seosta ja niin paksulla kävi että heikompi hermonen ois sääliny takana ajavia... Ei sen tarvii iso jumi olla kun sotkee monen muun toimivan komponentin sielunelämän. Ja tässä tapauksessa vaiva oli täysin mekaanisessa komponentissa.
     

Kerro tästä muillekin!