Vaniin HYVÄT talvirenkaat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja O.J., 11.10.2006.

  1. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Vaikka yleensä suomalaista koitan välttää , on myös ollut minun mottoni mutta oli jotkut kehät saatava alle, mutta olihan nuo rengas testien ykköset ,katellaan nyt!!!
     
  2. rrauta

    rrauta 3rd gear

    kannattaa sitten muistaa, että jos joku rengas on hyvä johonkin autoon, nii ei se välttämättä toimi jossakin toisessa autossa.
    ja kuskeissakin on eroja.
     
  3. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Itse kattelin Coopperin renkaita mennä viikolla, olikohan Discovery tms. Hintaeroa Conti/Nokia Coopperin hyväksi n250-300e. Niin rengas koko kyllä 16". 225/75 renkaat täytys minun autoon olla lisävahvistettuja tms. jotaki sellasia missä kantavuutta enenmmän. Coopperit oli 245/70 16 ja niissä riitti kantavuus, 225/75 Coopperit olis ollu paaaaljon kalliimmat.

    Ihan hyvältä ainakin renkaan pinta näytti ja olen kuullut maasturimiehien pitäneen ostoksestaan. Mitenkäs Vanikuskit? Onkos kellään em. kiekkoja alla?
     
  4. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Iso käsi Winter Slalomeille nyt kokemuksen perusteella!! :D Vanin alla tuli uudet BFG:t ja pitää paremmin kelillä kuin kelillä, kuin mitkään renkaat aiemmissa autoissani! On ajettu nyt kelissä jos toisessakin, lumisateessa, loskalla, huonolla uraisella tiellä, jne... Ja jarrutettaessa ei tarvii paljoa miettiä liiallisia turvavälejä, pysähtyy siihen, mihin kengällä näyttää. :eek: Ei mitään valittamista. Kunhan kuluvat, ei tarvii kahta kertaa miettiä, mitkä ostaa.
     
  5. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Goodrichin Slalomit on nyt nissanissa.. Hyvät ne on.. Ei tosin auta käsi kuskia mitenkään :oops:
     
  6. MudMax

    MudMax Gearhead

    Mistäs löytyy sport utility 5;n testi?
    Viimme talvisessa TM-testissä conti oli ykkönen, mutta nokialta oli
    vanhempi sport utility (ilman viitosta),
    mutta 265 leveässä ei kuvio muistuta yhtään 235 leveää testirengasta,
    eli testillä ei ole nyt mitään merkitystä.
    Conteja oli eilen maahantuojalla täydet 4 kpl, mutta pitänee tukea
    suomalaista? kumiteollisuutta yli 8-sadalla eurolla......
    ps. oliko j-ovensuussa hinnoissa eroa, kun vaikuttaa että jotkut
    mielellään ottaisivat satasen extraa, laita vinkkiä vaikka yv,llä.

    Coopereista kuulin aika negatiivisiä mielipiteitä, ja misukka ei isoja
    renkaita myisi sen takia, kun heidän omistamalla bfg,llä on pohjoiseen
    paremmin sopiva winterslalom, hinnallakin tosin luulisi olevan vaikutusta?
     
  7. weripuo

    weripuo Gearhead

    kai se cooperkin on ihan kelvollinen samoin kuin kaikki muutkin uudet renkaat verrattuna niihin käytettyihin joilla on jo ajettu 7 talvea ja kumi muuttunut muoviksi ja pintaa 4mm.

    bfg on tosiaan misukan ns. 2 merkki joka myydään edullisemmin.
    no toisaalta oma arvostukseni micheliniä kohtaan laski kun huomasin että sitäkin valmistetaan venäjällä, oli muuten melko kauheita tasapainotuskoneessa :mad: loik loik loik
     
  8. audiq

    audiq Gearhead

    Coopereiden ainoa hyvä puoli on se, että ei ominaisuudet huonone, vaikka olisi seitsemän talvea alla ja pintaa 4mm, kun ei ne uutenakaan mitään pidä.

    Nimim. Piti ostaa toisetkin Cooperit, ennenkuin uskoin...
     
  9. stw307

    stw307 1st gear

    Chevy Van G30 alla uudet Cooper Discoverer 225/75/16 nastat, nuohan on tarkoitettu kuorma-auton alle, kantavuus oli 1300kg per pallo tjms. Eri hyvät renkaat mun mielestä, pitää jopa peilijäällä jos ei paina sitä oikianpuoleista :) Ja jos painaa sitä toista niin pysähtyy myös. Mulla oli vanhassa bensavanissa (G30/350) sillonjoskuskauansitten ne toiset Cooperin nastarenkaat joiden mallia en muista, oli muuten sitte aivan :wc: Myin ne :wc: kaverille G20:een saa nähdä kauan ollaan kaverei :lol: Niin kauan kun käyn nykimässä sitä ylös ojasta?!? :rotfl:
     
  10. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    Hieno homma, että topicin aloittaja löysi hyvät renkaat ja on tyytyväinen. :D
     

Kerro tästä muillekin!