Vanin jarru/ohjaus ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja mietmi-3, 26.1.2008.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kävin tuossas hakemassa katsastusvikalistan vaniin. muuten meni läpi mutta on jo pitemmän aikaa puoltanut jarruttaessa oikealle niin tutkittiin oikein porukalla inssien kanssa mikä mättää :mad: ja löytyihän se vika sillä pyörän vemputtimella. Kuskin puoleisesta pyöränripustuksen kolmiotuen puslat paskana. Mahtaa olla mukava vaihtaa :mad: Asiallinen katsastuspaikka tuo Kauhava :wink:
     
  2. jussi34

    jussi34 1st gear

    Mikä on kolmiotuki vanissa..? Meinaakko tukivartta..? Ei paha homma ainakaan ylempään... Alemmassa täytyy varoa joustakin... Ja niitä tukivarsia kannattaa koputella melko kovalla kädellä vaikka ihan ehjiltä näyttäisivätkin... Voi lähteä pyörä alta kesken ajon... Nimim. kokemuksen äänellä...
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Taitaapi olla viralliselta nimeltä alatukivarsi, mutta sou. Kolmesta pisteestä joka tapauksessa kiinni. Kaksi kummipuslaa ja yksi alapallonivel.
    Pitää korjata ettei kaadu koko auto :rotfl:
     
  4. voittol

    voittol 2nd gear

    pitää sitte meitit tilanteen tasalla,sen remontin kanssa, olis mukava kuulla kuinkas se menee ,voi olla ittelläki joskus sama homma eressä.
     
  5. Duron

    Duron 1st gear

    helppo vaihtaa, kosaanilla polttaa ensin vanhat kummit pois jonka jälkeen vasaralla ja ruuvarilla vääntää kehikko pois,uuden maksaa vaasassa skinnarssilla 20€ 2kpl yhden illan juttu vaihtaa.....
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Swt:ltä tilasin tänään. Josko loppuviikosta/ensiviikolla vaihtaisi. Per***n päivystys haittaa harrastamista. Oli muuten useampi sentti välystä :eek: :eek: pituus suunnassa eli täysin hajalla :soosoo:
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Puslat ja pikkasen muuta kamaa odottaa päivystyksen päättymistä ja sitten vaihtoon :D
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    No niin. Päivystys loppui, talli siivottu, Vani sulamas, pikkasen Brändyä ja huomenna aloitetaan puslien vaihto (ellei tule yllätyksiä=taivas putoa niskaan jne) :eek: :rotfl: :odroll: :mad: :wink: To tai Pe leimaan :D
     
  9. tnt73

    tnt73 1st gear

    Ei mikään ihmeellinen purettava, eikä kasattava. Kovaa työtä kylläkin, itellä meni koko alatukivarren vaihtoon liki työpäivä. Tosin jouduin tietysti irrottamaan alapallonivelen ja laittamaan uuden, on prässätty...
    Jousta toki pitääpi varoa, ettei loikkaa silmille. Muistaakseni itse hoidin homman kahdella tunkilla, toisella auto ylös ja toisella laskin tukivartta alas, kunnes jousi oli vapailla vesillä. Iskarin ja vakaajan pään tietty joutuu irrottelemaan, en muista tarttiko muuta. Zemppiä vaan, kyllä se siitä.
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jep! ei se homma vaan se että saa ittensä liikkeelle :lol: Ne alapallot on peestä kun on prässätty! mutta tuntuu pysyvän niinkin. :odroll: Tämä vanhuus alkaa olla jo pienimuotoista katastrooffia kun ei viittiisi enää tehdä mitään. Se kaasarin välilaippakin on ollu tekeillä vissiin kohta pari vuotta :oops: Tämä OD:kin on taas imaissut sisäänsä. :D
    Tietokoneet sais kantaa tunkiolle kun kotisivujen päivitys (on muuten uutta matskua kesältä), foorumit ja muuten vaan surffailu vie vähänkin vapaa-ajan :mad:
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    No niin eka ilta touhuttu Vanin kanssa ja niinhän siinä kävi että lisää osaa tahtoo vani :cry: . Siihen asti kaikki meni ihan hienosti kunnes piti irrottaa alapallonivel. Joku :oops: oli kiristänyt pikkasen tiukkaan :mad: . Vuosi sitten vaihdettu osa :eek: :mad: Onneksi oli huoltoauto pihassa, että sai annettua lämpöä oikein kaasupillillä :wink: . No joo sitten seurasi normaalia ruuvausta kunnes koko alatukivarsi paskoineen oli pöydällä. :D . Pikku hiljaa hymy hyytyi ja piti keksiä apuvälineitä puslien irrotukseen. Noo onneksi on pikkasen luovaa mielikuvitusta ja siinähän se nätti ulostyönnin sitten olikin alatukivarren kyljessä kiinni ja homma hoituu :wink: .Puslat irti ja paikat puhtaaksi. Joku ei vaan ollut kohdalla :eek: . Se halavatun putken pätkä jonka sisällä on kummi ja puslien pultti jos nyt niin voi ilmaista. Se vaan jotenkin näyttää olevan vinossa ja eikö totta vie kun saa paskat putsattua niin johan se välyksien syy löytyykin se halavatun kummi on ikään kuin häipynyt sieltä ala pinnasta :mad: :mad: :mad: Eli lopputulos remontista: mulla on auto jolla ei voi ajaa ja joka pitääs ajaa katsastukseen :mad:
    Tuolta mun kotisivulta voi käydä kattomas kuvia rojektista.
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    APUVA Kertokaas jos joku sattuu tietämään mistä sais ostettua sen kumivaimennetun tangon jonka päissä nämä alatukivarren puslat möllöttää! SWT :llä ei ollu eikä kuulemma saakkaan ilman että ostaa koko halavatun alatukivarren :mad: Eli mistä (en alkaa tilaamaan jenkeistä) Apuja otetaan kiitollisena vastaan ettei tarttisi itte tehdä :eek:
     
  13. jussi34

    jussi34 1st gear

  14. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    No niin osat olis putsattu maalattu ja kasattu. Huomenna pitääs asentaa paikalle. Meinas vastustaa oikeen kunnolla. Tuli kasattua vääräs järjestykses ja piti sorvailla kaikenlaisia apuvälineitä että sai painettua puslat nätisti paikalle. Lopputuloksena voi todeta että uusi osa olis varmaan tullut halvemmaksi mutta se käsien sotkeminen ja onnistuminen :D
    Nyt on konjakin aika :wink: :wink: Pari kuvaa lisätty kansioon
    http://koti.mbnet.fi/mietmi/Vaninalatuk ... index.html
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  17. voittol

    voittol 2nd gear

    Auraus ym. kulmat viä vissiin kannattas tutkituttaa,jos meet ammattiliikkeeseen nin säästää palon ,kun herkistelee jo valmiiks raidetankojen kierteet, ja sitte joku paljastaa säätö arvot, ei ne niitä kumminkan siä liikkeessä tiärä!
     
  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ajaessa menee kuin juna. Jarruttaessa puoltaa oikealle! Renkaat ei kulu mitenkään epänormaalisti.
    Pyöränlaakerien välykset tarkistettu justiin uudelleen. Oli ok.
    Kaikki näyttää olevan kiinni ja välykset ok mutta kuitenkin puoltaa jarruttaessa. Silti dynamolla vain 4% heittoa??
    Vaihdoin vielä kuskinpuoleisen jarruletkun. Apukuskin puoleinen vaihdettu pari vuotta sitten. Koeajo suorittamatta kun akkaväki komenti tupaan Muuta en keksi yhtäkkiä.

    Muita ehdotuksia
     
  19. toikka

    toikka 1st gear

    oliskos jarrusatulan liukutapit jukelissa tai jarrulevy kiero?
     
  20. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Levyt ei ole kieroja koska ei "ravista" jarruttaessa. Liukutapit ehkä. Tutkitaan huomenna.
     

Kerro tästä muillekin!