Vanin jarrujen tökkiminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja JP-350, 23.12.2013.

  1. jan13

    jan13 2nd gear

    Mulla vanissa takajarru pamahtaa kun peruuttaessa koskee jarruun. Jarrut käytin auki, kaikki kunnossa joten putsasin ja rasvasin kaikki liikkuvat. Voiskohan tuo pamaus kuulua vetarista kun on tuota päittäisvälystä molemmissa. Tuo pamaus tulee enemmän apukuskin puolelta
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Edelleenkin suurin syy takajarrujenRe: Vanin jarrujen tökkim

    Edelleenkin suurin syy takajarrujen paukkumiseen ja tökkiniseen on säätö, eli puhdistuksen ja kurkistamisen jälkeen käsijarruvaijeri löysäksi ja hihnat liki. Jos jarruja on säädelty vaijerista, saattaa kengät olla pilalla.

    Hantta
     
  3. Reijo Kosander

    Reijo Kosander 1st gear

    20tkm ja jopa 10tkm ajetuissa on esiintynyt takapään jarrujen nalkkailua. Onko ne amerikkalaiset niin pässejä, että jo tehtaalta hommat menee asennuksissa ja säädöissä perseelleen?

    Montako 6.5td kevytkuorkkia sulla muuten on ollut ja montako kuorma-autokorttia?
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Suburban ja F250 Fordit tekee samaa, etenkin kaikkein uusin. Kosteus+kylmännihkeä jarru=lukkoon. Olen kuitannut ominaisuudeksi enkä ole tehnyt asialle mitään.

    Pitempään seisoneen auton takajarrut olen herärellyt pakittamalla vauhdilla alamäkeen kun sellainen tontilla on, ja jarruttamalla kunnolla. Toistaa jonkun kerran niin taas pelaa.

    Ja ei, en pura ja mittaa kaikkea joka kerta :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!