Vanin kulutus ja diesel vero?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja higher, 12.9.2006.

  1. higher

    higher 1st gear

    tietämätön kun olen niin kysympä että minkälainen kulutus on esim 6.2diesel vanilla ja dieselveron suuruus?Onko noitten vanien koneet kuinka luotettavia?miinuksia?
     
  2. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    Mulla oli myös 6,2 dieseli vani (´89) siinä oli verot (tavallinen ajoneuvovero+dieseliv) reilu 200 euroa /vuosi(rekisteröity kuudelle ja paku). Kulutus oli mulla melkoista, mutta johtui jostain letkun vuodoista joita ei sitten ikinä edes korjattu.... :rotfl:
     
  3. Harri

    Harri 1st gear

    Maantieajossa sillä pääsee aikas lähelle 10 ltr/ 100 km ja kaupungissa tietenkin enempi, yleensä kaikki menee mitä sinne tankkiin laittaa :odroll:
    Mulla on ainakin tän pari vuotta pelittänyt kone ihan hyvin, tosin siihen on kuulemma jossain välissä tehty jotain remppaa mutta on sillä jo puoli miljoonaa lasketeltukin...
     
  4. vpoint

    vpoint Gearhead

    -89 starcraft 2+3 pa ja korkea malli. Kulutus parhaimmillaan ollu maantieajossa 9l/100km ja vauhdilla 80-90km/h. Ajoneuvovero + d-vero 193e/v. Koneella ajettu yli 400th eikä isompia remppoja tehty.....vielä. Miinuksena ainaki ahtaat paikat tekniikkaa huollettaessa.
     
  5. Harri

    Harri 1st gear

    Höh sehän on vaan plussaa, tosin muutama lisänivel käsiin olisi aina sillointällöin paikallaan :wink:
     
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    Mulla itellä jokapäiväisessä käytössä chevy van 6.2 diesel -88 naftaa menee tasan 10litraa satkulle kun työmatkaa kertyy 44km päivässä...kaupungissa menee sitten helpostikin 17-25litraa :lol:
    Verot siinä on 197e vuodessa kun on leimattu 2+4 pakuksi
     
  7. MrBeanville-76

    MrBeanville-76 1st gear

    Mulla on kuorma-autoksi rekisteröity G-30 ilman korotuksia. 13,5 litraa menee satasella, laatikko TH350 ja dieselvero on 122 €, ei ajoneuvoveroa. Niin ja pehmeät penkit 8 hengelle. 8)
     
  8. liippari

    liippari 3rd gear

    2+4 hlön G20 vani vm -88, ajettu kohta puolimiljuunaa.
    Nurkkapyörityksessä kaks viime tankkausta 12.3 ja 11.8l/100km. Matka-ajossa ilmeisesti vähemmän.
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

  10. chevystw

    chevystw 1st gear

    Mulla -77 G20 erikoisauto korotetulla katolla, vie semmoset 9-15 litraa sadalla, riippuu ajotavasta ja reiteistä. Dieselvero 115€ vuodessa.
     
  11. RB-440

    RB-440 1st gear

  12. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    11-13 seka ajossa (th-700+6,2d), matala paku (3+4), (ilmankäyttömaksua) pelkkä dieselvero 130€/vuosi.
     
  13. kippis

    kippis Gearhead

    kulutusta en ole saanu koskaan alle 15L sadalla :eek:
    kyseessä 350 tbi bensa ja joku 4 vaiht.automaatti, olisko teho700?
    ja kone ilmeisesti uudempi kuin toi -83.
    olisko jollain taulukoita moottorin iän kartoittamiseksi ?
    ja mistä kyseinen numerosarja löytyy... thanks :wink:
     
  14. GT musse

    GT musse 1st gear

    Yleinen käsitys tosta chevyn 6.2d koneesta on että mikä vaan voi pettää. Lohko halkee yms. Itse harkitsin joku vuosi sitten paku blaser:iä mutta asiantuntiat kertoivat että bensakasi tulisi halvemmaksi pitemmän päälle. Jos konetta joutuu remppaamaan urakalla niin se maksaa tietysti maltaita.
    6.5 on ilmeisesti jonkun verran luotettavampi motti.

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 88&start=0

    Perkl kun toi motti olis luotettava niin menisin oitis ostamaan paku blaserin.
     
  15. pl

    pl 1st gear

    Kokemusta kahdesta ex-ambulanssista toinen -83 ja toinen -85
    korotettuja molemmat, vanhempi meni matka-ajossa nippanappa alle 10l/100 ja nurkissa 12l, tuo uudempi vie tasaisesti 15l/100 ajoi sitten nätisti tai röyhyyttäen. samat välitykset jne.
     
  16. Vani-91

    Vani-91 1st gear

    Vähän aiheen sivusta mutta:
    Tämä paljon puhuttu lohkojen halkeaminen, runkopukkien murtuminen ja niistä johtuva myöhempi kammen katkeaminen on yleensä vain jälkioireita siitä että kone on joskus pahasti kilahtanut yms. ja sitten se on ns. "myyntikorjattu" ja myyty äkkiää eteenpäin. Joku saattaa tälläisen "korjauksen" jälkeen kestää 100tkm ja ja joku taas 5000km ennen kammen katkeamista. Sitten seuraava (moottorin historiaa tietämätön) ostaja manaa että "vittu ku nää 6.2:set ei kestä".
    6.5 kone on apulaitteita lukuun ottamatta täysin sama kuin 6.2 mutta se on porattu suuremmaksi ja tasapainoitettu paremmin (käy tasaisemmin).

    Onhan se kyllä totta että bensakoneen remppaaminen on paljon halvempaa kuin dieselin.
     
  17. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Hahahahaha!!!! kuulemma 6.5 luotettavampi motti ku 6.2!JUST JOO....
     
  18. Hannu Kemppainen

    Hannu Kemppainen 1st gear

    Mulla on -89 G20 vani 6,2 litran koneella ja seka-ajossa se vie noin 13-litraa satkulle. En tiiä onko konetta rempattu mut epäilen vahvasti et on. Siinä on noin puolimiljoonaa mittarissa :-?
     
  19. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Mulla erikoisauto (matkailu) 6,2 dsl korkealla korotuksella, kulutus n. 11-13l /100km. Viime kesänä rempattu venttiilin nostajat niin kulutus varsinkin kovemmassa ajossa laski huomattavasti. Vero on 99,19e /vuosi.

    Noita hydranostajien vikojaha ainaki 6.2 vaneissa tuntuu olevan, huonoilla öljyillä ajo suurimpana syynä...Siis likaisilla, ei enää laakeri pääse pyörimään ja sitte alkaa kulumaan nostaja. Itellä oli yks jo ihana palasina öljypohjassa! Mut onneks pysy siellä :lol:
     
  20. horses

    horses 1st gear

    Noita hydranostajien vikojaha ainaki 6.2 vaneissa tuntuu olevan, huonoilla öljyillä ajo suurimpana syynä...Siis likaisilla, ei enää laakeri pääse pyörimään ja sitte alkaa kulumaan nostaja. Itellä oli yks jo ihana palasina öljypohjassa! Mut onneks pysy siellä :lol:[/quote]


    Onko sulla heittää ohjetta tosta nostajien vaihto-operaatiosta, siis sellaset yksinkertaiset perusohjeet.
     

Kerro tästä muillekin!