Vanin nivelakseli, pura ja kokoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja vesku383, 27.5.2009.

  1. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Moro! Meni kolarissa vanin(-83 6.2d) simpukan pultit poikki. Onko mitään konstia saada tuota ohjauksen nivelakselia paikalleen simpukkaa irrottamatta, vai pitääkö se taas laskea alas? Ei huvittas tuota ohjauspylvästäkään ruveta purkaa, eikä enää kömytä auton alla!! Nivelakselin yläosa on vielä kiinni ohjausakselissa ja alaosa irti. Miten nää saa takasin kun ei tahdo taipua paikalleen...joku lukitus jossain?, en nähnyt enää hämärässä ja alko vituttaan muuteski...
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Lukitus on siinä melko lähellä tulipeltiä (lähellä sitä vaihteensiirto-vivun kiinnitystä).
    Ahdas paikka poistaa se sokka... :)
     
  3. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Siis mikä sokka? :eek: Mulla tuo akselin yläosa lähti kun otin sen kiristyspultin vaan siitä akselin ympäriltä täysin irti! Ja sitten vasta huomasin että nuo käikäleet painuvat "toistensa sisälle"niin että sain koko laitoksen paikalleen aika kivuttomasti! Kävin koeajonkin ajamassa mutta nyt jäi vaivaan tuo sokkahomma!!
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ihan oikein huomattu...
    Itse taas oikosulkuun päässä tuon sokan tohon sekoitin... (sehän olikin siinä vaihteen siirtäjässä)...
    Tuon kun irroittelin tosta purettavasta, niin koko rattiputken samalla purkamisella poistin...
     

Kerro tästä muillekin!