vanin takapyörän laakerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja leksa, 4.5.2005.

  1. leksa

    leksa Gearhead

    Kävinpä tässä alkuviikosta näyttämästä vanin raatoani katsastuksessa ja kuten ennenkin minulle käy aina ilmeisesti jotain negatiivista.

    Yleensä jo pitkiä aikoja, jopa useita vuosia katsastus on ollut asianmukaista ja melkein asiantuntevaa tietämystä ja opastusta.
    Mutta nyt tarina liippaa melkein jotain muuta.

    Se että katsastusmies ei meinannut ymmärtää auton olevan pakettiauto, eikä henkilöauto, selvisi aika pian.

    Pari ruostereikää eivät henkilökuljetukseen sopivassa autossa rungosta huolimatta sovi kuvaan.. ei niin.

    Asiani kuitenkin on takapyörän laakereiden päittäinen välys. Siinä kummallisessa vemputtimessa takapyörät kulkivat jonkin matkaa vetoakselin pituus suunnassa, joten korjattava.

    Nyt kun otin vetarit pois ja todettuani niiden sekä laakereiden olevan kunnossa, otin ja soitin asiantuntijalle.

    Asiantuntija ihmetteli, miten on mahdollista ettei katsastusmies tiedä vetoakseleiden liukumisesta. 10 pulttisen perän lukkomekanismi vaatii pienen liukuman joka voi olla useita millimetrejä olematta siltikään liikaa.

    Omassa kulkuneuvossani vetoakselit ulko ja sisä asennoissa oleva ero on n. 4mm.

    Se mitä muuta katsastuksessa kävimme läpi olkoon kertomatta. Vaikka oli kyllä ihan oikakin vika joka vaatii korjauksen, nimittäin apusimpukan LIIKA väljyys.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Aseman pomoon yhteyttä, vaadit poistamaan vikalistasta ton "laakerivian" ja ilmainen uusintatarkistus kaupanpäälle.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Eipä noi inssit tunne mitään C-lukitusta josta kyseinen välys aiheutuu. Hae netistä kuva siitä perän sisuskaluhässäkästä ja kerro miten lukitus on toteutettu.
     
  4. LonelyRider

    LonelyRider 1st gear

    katsastuksista mieleen..
    emäntä meni katsastamaan -85 ram chargeriaan sillä tuloksella jotta:
    -Inssi kyseli mitäs tykkäät ajella tällasella..no mikäs tällä kesät cruisaillessa, onhan tämä jo 10 vuotta ollut.
    -alko kaverin otsasuonet pullottaa..noh merkkas sitten korjattavaksi mm. pissapojan kun ei ollut vettä sekä oikean eturenkaan ripustuksen: en tiijä mikä tässä on, kai näihin saa jotain korjaussarjoja.
    Jos maksaa tosta katsastuksesta tollasen rahan niin luulis nyt että osais sanoa mikä siellä on väljää. Taidan kokeilla maalata olkanivelen ja käyttää siellä joskos kurkkis vain lampulla onko mitään tehty...
     
  5. BB Custom

    BB Custom 1st gear

    katsastusta

    kaveri käytti vania katsastuksessa ja sille sanottiin että jotain vikaa ohjauksessa, ei palauta! no kaveri kysy että mikä on vialla? inssi toteaa:"en tiiä, ota itte selvää, ei tu leimaa" aha. no parin viikon päästä rengas tuli lokasuojan reunaan kurkistelemaan kun alapallo tuli kupistaan ulos... kas kun eivät sen väljyyttä huomanneet :lol:
     
  6. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Mulla oli vanin lapussa kerran "sektorivarren nivelen päittäisvälys liiallinen..." Lopuksi pyyhkivät sen pois ku menin kyselemään ettämikäs tää ny olikaan :) ..ja kahdessa aikasemmassa katsastuksessa sanottu että "..pitäs nää etulaakerit vaihtaa, mutta menköön nyt" Viimesessä ei sanottu mitään! Oli itestään varmaan paranttuneet =)!!!
     

Kerro tästä muillekin!