Vanin tankkaus ongelma!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja AJ, 20.12.2003.

  1. AJ

    AJ Gearhead

    Onko uudempi koristen(96-01) vanien ominaisuus hankala tankattavuus vai onko huohotin vain mennyt tukkoon? Isän -00 malliin saa lorottaa naftaa älyttömän hitaasti, nopeasti tankatessa kuohuu vain yli, rupee vähän paikat puutumaan noin sataa litraa tankatessa. Eli onko joku saanut poistettua kyseisen ongelman omasta autostaan ja miten?
     
  2. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Mulla tollanen tankaus ongelma johtui siitä että auto loi alunperin ollut bensakoneella.Täytöputki oli mitotettu lyijyttömän bensan kahvalle.
     
  3. TJT

    TJT 1st gear

    Oletko kokeillut pitää pistoolia pystysuunnassa eri kulmissa ja eri syvyyksillä. Mulla oli edellisen auton kanssa samanlaisia ongelmia... siihen auttoi kun piti pistoolin päätä hieman ylempänä ja kallisti niin paljon vaakatasoon kun pystyi.
     
  4. AJ

    AJ Gearhead

    Pistoolin asento ei vaikuta juuri mitään tankkaukseen, tai vaikuttaa sen verran että pistooli ylempänä sinne saa menemään edes jotain.
     
  5. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Mulla on ollu sama ongelma kaikkien muiden autojen kanssa paitsi nykyisen.
    Luulisin että vika löytyy siitä ilmaputkesta mikä kulkee sen täyttöputken rinnalla.
     
  6. cheeva

    cheeva 1st gear

    Olen huomannut,että noissa tankkauspistooleissa on tosi suuria eroja,tai siis laitteiden turvamekanismien herkkyydessä.Jollain asemilla ei katko oikeestaan millään ja jollain sitte paukkuu pois päältä jatkuvasti vaikka missä asennossa pitäisi. Noi siis koskee lähinnä bensiinipumppuja.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mulla on nimimerkkiauton kanssa ongelmia mm. teboil pirkanhovissa treen motarilla, joissa on ilmeisesti jonkin sortin suurtehopyssyt, ja syötön katkaiseva "anturi" tms. liian herkällä. olen siitä heille kolme kertaa sanonut, enkä tankkaa kyseisillä asemilla enää. muilla teboileilla kyllä toimii.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulle sanoi tänään huoltoasema-tyttö: "tämä ilma vaikuttaa" (lumipyry tms.) no, jokatapauksessa vasta kolmannesta pistoolista sain tankattua. niitäkun oli siinä pömpelissä useampia mitä oli helppo kokeilla -- ainoo vaan että tuli 3 eri laskua..
     
  9. AJ

    AJ Gearhead

    Ja yhdellä asemalla ei saanut tankattua täyteen, automaatti lopetti naftan syötön, kului ilmeisesti liikaa aikaa. Outoa kun ei raha kelpaa! Onko kukaan ottanut tankkia alas uusi korisesta vanista?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: AJ 2003-12-22 18:00 ]</font>
     
  10. ChevyVan

    ChevyVan 1st gear

    Jo kymmenisen vuotta ryssän vaahtobensaa ostaneena ja vanien kanssa leikkineenä seuraava ohje olisi varmaan "aloittelijoille" hyväksi :

    Osta iso muovinen öljykannu tai suurikaukaloinen ratti tmv. johon liität lisämuoviletkun kiinni joka sopii syöttöteikään ja tankkaat kannuun josta valuu vaahtoamatta tankkiin...

    ...pätee ainakin ryssäbensan suhteen miksei sitten kiisselinkin !

    PS. Vanit ilmaa todella surkeasti eli isompaa ilmausletkua olis tarve
     
  11. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Mulla sama ongelma blazerissa (ex-bensa), saa lirutella kauan aikaa jos haluaa tankin täyteen. Antaa seistä hetken aikaa ja tankkaa lisää niin about 10-15 litraa mahtuu.
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Novassa ei tota onkelmaa onneks ole, voi olla että menis hessu... :grin: Se vaan yrjöää muutaman desin kengille kun tankki tulee täyteen... :odroll:
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Onko bensa-automaateissa sadan litran raja? Tankkasin yksi lauantai dodgea eikä se tullut täyteen, bensatulo loppui kun sata litraa oli valutettu tankkiin.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pakkanen ja lumisade jäätävät tankkauspistooleja. Niissä on ohut ilmakanava ja kun polttoainetta menee sinne, polttoaineen tulo lakkaa. Jos sinne menee lunta tai jäätä, mittarista ei liru kuin hitaasti. Nopea tankkaus katkaisee tulon. Jos on pakko tankata, lirauta hiukan sinolia pistoolin päässä näkyvään reikään ja anna sulattaa jää.

    Blazereista on kokemusta, että tankki on pirun laakea ja sen vuoksi pienen odottelun jälkeen menee liruttelemalla melkein 20l. Bensaakin.
     

Kerro tästä muillekin!