Vanin Vanteet+gummit Tiedätkös ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 2.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kertoisiko joku tietämättömälle
    84/85 mallisen chevrolet vaniin
    Mikä vanteitten jako ? pultit ym kaikki renkaista....
    Mikä max rengas leveys/vanne jne
    Kaikki muukin tekninen tieto ko autotyypistä kiinnostaisi.
    KITOOS VASTAUKSISTA JO ETUKÄTEEN
     
  2. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Eikös jako ole 5x5" vakio vanteet 15"x7" ja renkaat 235/75R15. Kovasti tykkäävät laittaa 295/50R15 renkaita noihin Vaneihin, 10" leveillä vanteilla. Maksimi taitaa lakikirjan mukaan olla 335 leveyttä. Mikäs vani se on? G10, G20, G30? Jos jälkimmäinen niin siinä on sitten 6-pulttia, vai 8. Ja se on k-a.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    G20 ja siitähän päästään seuraavaan kysymykseen eli mikäs toi G juttu on
    ja sama juttu vaihteistojen kanssa on th700 th300 jne jne eli mitäs noit sitten meinaa ?
     
  4. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Noh, G10 on tumppivani eli lyhyt jolla on pienin kantavuus. G20 "normaalikokoinen normaalilla kantavuudella" G30 Kuorkki isoimmalla kantavuudella. Joku viisaampi saa sanoa paljonko noi kantavuudet on. TH700 on vähän uudempi 4-vaihteinen loora, TH-300 ei ole olemassakaan (minun tietääkseni), TH350 sen sijaan on yleisin loora GM autoissa 90-luvun alusta alaspäin. Se on 3-vaihteinen perus loora.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    G10, G20 kertoo tosiaan sen kantavuuden mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen auton pituuden kanssa.
    Tuossa naapuritalossa pitkä G10 ja eräällä toisella henkilöllä taas lyhyt G20.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    "TH350 sen sijaan on yleisin loora GM autoissa 90-luvun alusta alaspäin. Se on 3-vaihteinen perus loora."

    PS. 1980-luvun alusta taaksepäin..
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Onko missään Vanissa 6-pulttisia vanteita? Nelikoissakaan ei ainakaan kaikissa ole.
     
  8. weripuo

    weripuo Gearhead

    vanit on lähteneet tehtaalta G10 ja G20 5pulttisilla alustoilla jakona 5x5"
    G30 ovat kasipulttisia ja niitäkin sai tumppina.
    6pulttiset ovat usein blazerin akseleita ja niitä on soviteltu noiden nelikoiden alle suomessa ja ison veden tuolla puolen.

    renkaista bensa 225/75-15
    diesel 235/75-15
    G30 8.75-16.5" vanhemmissa
    G30 225/75-16 -80 lopussa

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: weripuo 2004-02-07 22:39 ]</font>
     
  9. jenkki70

    jenkki70 1st gear

    Hoksinpa tossa rengashommiin liittyviä jutskuja...

    Mulla on semmoset 10" Mangelsit, kun sain halvalla...Hankin siihen sitte 235/15/65 nasta patiinit...ja nyt ei sivuliukuovi meinaa aueta kunnolla...kun kääntää ja sattuu kuoppa tai koroke kohdalle, niin nastat raapii astinlautoja...:odroll:

    tarttee varmaan vaihtaa ne kesäkumeille...

    Nii ja mulla on sitte se "välimalli" G25...



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: jenkki70 2004-02-07 22:44 ]</font>
     
  10. 454SS

    454SS 3rd gear

    235mm kumit 10" vanteella kuulostaa aika epäsopivalta yhdistelmältä. Mitäs se auttaa jos laitat kesäkumit noille vanteille? Kiinnihän ne ottaa samalla tavalla kuin talvirenkaatkin. Vanin liukuoveen on kahta erimittaista yläkiinnikettä, pidemmällä homma saattaisi korjaantua.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla kans ottaa mukavasti liukuovi kiinni 295 renkaaseen joka on 10" vanteella. Dodgeen kun ei saa valmiina noita pidempiä yläkiskoja...saiskohan sitä joskus niin paljon itestään irti et sais väsättyä tollasenkii. On kyllä tosiaan aika raju yhdistelmä tuo 10" vanne ja 235 rengas...hieman on alimitoitettu tuo gummi tolle vanteelle.
     
  12. weripuo

    weripuo Gearhead

    G25 taitaapi olla GMC
    ja tuleepa niitä kuoppia sekä korokkeita kesakumeillakin :smile:
     
  13. 454SS

    454SS 3rd gear

    Äkkiseltään luulisi että G25 on GMC:n tekele, mutta mullakin on ollut Chevy jonka otteessa luki selvästi että se oli 25 Van. Näistä numeroista on ollut juttua aiemmin tälläkin palstalla.
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Siis amerikkalaisen mittapuun mukaan:
    G10 on 1/2-tonnista tavara-autosarjaa
    G20 on 3/4-tonninen
    G30 on 1-tonninen
    Todellisten kantavuuksien kanssa näillä on suunnilleen saman verran tekemistä kuin rautaisilla vesijohtoputkilla nimellismittojensa kanssa.
     
  15. KajS

    KajS Gearhead

    Mainos:

    Osta multa 8" leveät US Wheelsit, niin ei ota sivuovi kiinni! :smile: :smile:

    Vaihdossa käy ne "munattomat" 7 x 15 5,5 jaolla.
     
  16. 454SS

    454SS 3rd gear

    Hinta? Kuvia?
     
  17. KajS

    KajS Gearhead

    454SS: tsiigaa sun privaviestit
     
  18. Hexa

    Hexa 1st gear

    Onko muuten havaintoa, että pitääkö vanin (G20) kumeissa olla jokin kantavuusmerkintä? Hyvät suvikumit on tiedossa, mutta tarviiko niissä olla joku luokka vai riittääkö pelkkä sopiva koko?
     
  19. freeride

    freeride Gearhead

    kantavuus(LI)kannattaa olla vähintään 104(900kg) niin ei oo liian vempulat ajaa.itselläni on 110(1060kg)g20 vanissa
    http://www.rengasnuora.fi/renkaat_tieto ... SMERKINNAT
     
  20. Hexa

    Hexa 1st gear

    Onpa näppärä sivu, kiitti. On ollu nuo kantavuusmerkinnän enemmänkin hämärän peitossa...
     

Kerro tästä muillekin!