Vanin Vanteet+gummit Tiedätkös ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 2.2.2004.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Minkäslaisilla vanteilla Chevy Vaniin mahtuu eteen 275 kumit? Autossa on Starcraft-levikkeet.
     
  2. 350tbi

    350tbi 1st gear

    Mulla 265/50 sopi hyvin vaikka 2" laskettu keula, eiköhän tuo 275 sovi myös. Ite kyllä vaihdoin seuraavat renkaat 245/60, ovat vähän mukavammat. Toisaalta mutkaa sai ajaa kovempaa niillä 50-sarjalaisilla.
     
  3. 454SS

    454SS 3rd gear

    Paljo vanneleveys ja back space?
     
  4. 350tbi

    350tbi 1st gear

    Ai niin se vanne; en muista offsettiä, mutta 8x15 Centerline Racing-sarjalainen. Rengas oli kyllä just uloimmillaan siinä levikkeen tasolla. Muutoskatsastuksessa inssi sanoin, että kuvitellaan tuon pysyvän sisällä ja antoi leiman. Mutta sopimisen kanssa ei siis ollut ongelmaa.
     
  5. 454SS

    454SS 3rd gear

    Toisaalta, jos tekisi erilaisen kuin muilla ja jättäisi aluvanteet kaupan hyllylle ja levittäisi orggis peltivanteet sopiviksi, silloin saisi kumin tulemaan sopivan ulos. Oliko sulla edessä ja takana samanlaiset vanteet?
     
  6. 350tbi

    350tbi 1st gear

    Olihan ne samat 8x15, vaikka takana 295 (edelleen). Toi 8" on siinä alarajalla tuolle 295:lle, mutta tuota vannetta ei silloin tuntunu löytyvän sopivalla offsetillä 10". Tuo takakummi on sivusta vähän pyöreempi, mutta ihan ok. Ja pysyy kanssa just levikkeen sisällä; siinäkään ei ole kyllä montaa milliä varaa enää ulospäin. Ja takana on jo ahdasta myös pystysuunnassa eli jos ja kun jouset pohjaa, ottaa rengas juuri ja juuri kiinni siihen levikkeen ja peltilokarin liitoskohtaan.
     
  7. Beauville

    Beauville 1st gear

    Voisiko tähan juttuun kerätä lopuks tietoa käytännöstä elikkä.

    Rengas xxx/xx/xx
    Vanne X*X
    Muut tiedot + kokemukset
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Dodgessa (ramppa b250veeäm89):

    Renkaat: Nokian hakkapeliitta 10, nastat nypitty, 235/75x15

    Vanteet: alkuperäiset 7x15 "sopivalla" offsetilla

    Kokemuksia: renkaat pyörii siellä missä pitää, hyvät joustovarat, ei tarvi levikkeitä. Mukava ajettava sekä kuivalla että märällä. Renkaat kuluvat varsin tasaisesti. Eikä etupään niveliä tarvi vuosittain vaihtaa.

    Tämä onkin tällainen munaton budjettivarustus, dodgen tankin täyttö on ostoprioriteettinä tärkeämpi kuin rengasvanneyhdistelmät :smile: :smile:
     
  9. JaskaS

    JaskaS 1st gear

    Minkälaisia paineita on G20:n alla 235/75R15 renkaissa pidelty lastissa/tyhjänä? Itselläni on tuommoiselle alustalle pykätty matkailuauto eli painoa on jonkin verran enemmän "tyhjään" Vaniin verrattuna.
     
  10. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Olisi kans vanteiden osto edessä. Kovasti kiinnostaisi tietää enempi nuista offseteistä ja backspacesta, ettei tuu ryssittyä koko ostosta. Vanissa ei ole levikkeitä ja renkaiden ei tarvii olla leveemmät kuin 245. Millä offsetillä 8" limppu saadaan asialliselle etäisyydelle lokarin reunasta? Onko vakio -19?
     
  11. pkorte

    pkorte 1st gear

    Joo, kantavuus on hauska juttu. Oman vanin G20 pitkä (HD-alusta) katsastin henkilöautoksi 1 + 7. Piti tulla 1 + 8, mutta katsastusmies kertoi vakavalla naamalla, ettei kantavuus riitä. Vieressä seisoi joku ruosteinen transportteri niin paljon penkkiä sisässä kuin mahtui. Meinasi hymyilyttää, mutta en jaksanut asiasta kiistellä...
     

Kerro tästä muillekin!