Vanneleveys katusliksien/sliksien kanssa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Mopeman, 11.2.2004.

  1. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Renkaan myyjät sen osannee kertoa ja rengasvalmistajien sivuilta löytyy suosituksia. Se on varmaan myös rengaskohtaista, noi kokojen määrityksetkin. Sen takia esimerkiks fyyran säännöissä mitataan renkaan leveys kulutuspinnasta eikä renkaan nimelliskoosta.

    Front runnereista mulla ei oo hajua, yleensä kai pyritään mahdollismman korkeita käyttämään kun sillä saadaan "kennoetua".
     
  2. NHRA

    NHRA 1st gear

    Katuslicksien osalta löytyy jotain tietoa ainakin täältä: http://www.mickeythompsontires.com/strip.html

    ja vasemmalta valikosta käsittelyyn "ET Street".

    Sivun alareunasta löytyy vielä huomautus: "Acceptable practice for rim width is tread width plus or minus 1 inch."

    Frontrunnereita on M/T:lla kanssa nimellä ET Front, mutta niiden valintaperusteista en osaa sanoa eikä noilta sivuiltakaan kauheesti apua löydy.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ootko JV siihen valluun sovittelemassa jo renkaita, vai ihan jotain muita projekteja?
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ja noissa katuslikseissä siis koko ilmoitetaan kuten tavallisissakin renkaissa, eli kokonaisleveys. Jos Jari meinaat ton elevyistä kokonaisleveydeltään, niin on sen verran kapea, että voivat olla harvassa tuonkin korkuisina.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kooltaan noi tulikivet voi olla aika lähellä 11.5/29 katusliksiä, mitä nyt pikkasen korkeemmat. Mulla on löijystä irrallaan 11.5/28" ET Streetit (muistaakseni) joita saa kyllä sovittelua varten lainata.
     
  6. NHRA

    NHRA 1st gear

    Summitin paperikataloogista löytyy seuraavat suositukset noille ET Streeteille:

    Vannekoko 15X8 : 28X11.5
    Vannekoko 15X8.5 : 26X10.5
    Vannekoko 15X10: 26X11.5, 28X12.5 ja 28X13.5

    Nuo siis kun pysytään alle 29 tuumaisissa.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No noi on kanssa vanteilla. Niillä on ajettu kolme lähtöä, ostettu viime kesänä. Ei mun niitä myydä kannata, mutta sovittamiseen ne joutaa lainaksi. En mä niitä ennen huhtikuun puoliväliä tarvitse.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ihan kuin vaan, jos ei mitään hoppua oo, niin voihan niitä yrittää metsästää. Aika harva vaan käyttää noin pieniä kokoja. Noi nyt olis pari kuukautta käytettävissä, ne on 8x15 peltareilla. kauanko noi kestää riippuu ihan siitä kauanko löijy kestää :grin: Jos on yhtä hiljasta kun viime vuonna, niin ne vapautuu joskus 2087.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Yritän muistaa homenna.
     
  10. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Heitätkö tänne ne mitat näkyviin kun on muitakin kiinnostuneita?

    Itse olisin vielä kiinnostuneempi 10.5X26X15 katusliksin todellisista mitoista. Mahtaako sopia samaan paikkaa / vastata 245/60/14 katu renkaan mittoja?
     
  11. NHRA

    NHRA 1st gear

    Meillä on tallilla noita ET Streetejä useampaakin kokoa, ainakin 26X10.5 ja 28X12.5 (muistaakseni). Voin mittailla niitä illalla.
     
  12. NHRA

    NHRA 1st gear

    No niin, slicksit on mitattu. Tässä tulokset:

    28X12.5-15 (asennettuna 15X10 vanteelle):
    * Korkeus 71,8 cm
    * Kulutuspinnan leveys 25,5 cm
    * Koko leveys 32 cm

    26X10.5-15 (asennettuna 15X8 vanteelle):
    * Korkeus 65,8 cm
    * Kulutuspinnan leveys 22 cm
    * Koko leveys 25,8 cm

    Nämä siis M/T ET Streetejä.
     
  13. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    kiitos mitoista :smile:
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tota...mä en löytänyt niitä! Ne on varmaan kontissa ja mulla ei ollut sinen vavainta viikonloppuna. Varmaan kestää hetekn enenn kun ne mitat saan, mutta laitan ne sitte. Siel on kaas 13.5/30:t joten mittaan ne kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!