Vanteen leventäminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Flathead, 1.4.2004.

  1. Flathead

    Flathead 1st gear

    Onko kokemuksia/neuvoja tavallisen peltivanteen leventämisestä? Ja lieneekö sallittua?

    Ajatus olisi päällepäin alkuperäisestä autosta orkkisvanteineen, mutta saisi vähän leveämpää nakkia päälle. Tehotkin tässä sleeperissä +100 hv... :smile:
     
  2. Ryyppyreuna

    Ryyppyreuna 1st gear

    No ei se kyllä sallittua ole, enkä millään suosittelis. Ite oon muuttanu offsettiä yhestä vanne sarjasta, tuurillaan jäivät suoraksi. Oon kuullut, että jotkut hurjat on hitsaillu kehän useammasta kappaleesta, minun mielestä kun peltivanteen on tarkoitus hiukan joustaa, niin halkeamisvaara voipi olla melekoinen. On niin työläs homma, että minkä vanteen hinnassa säästää, sen kaljaan kadottaa.
     
  3. illi

    illi Gearhead

    Oliko se nyt sorvaamo sunila tampereen suunnalla kun levittelee kun oikeen suostuttelin. 150e/sarja. Oli hyvät.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ihan laillistahan toi ei ole, mut mä oon kyllä yhä sitä mieltä että jos ne vanteet on tehnyt hommansa osaava sorvari/hitsari niin ne ei oo ainakaan huonommat kun jotkut taiwanilaiset tarvikevanteet vaan todennäköisesti jopa kestävämmät. Ja jos homma on tehty kunnolla niin renkaan ollessa päällä siitä ei erota mistään että vannetta olis muokattu.
    Meillä on yhdet tollaset ja ainakin niissä työnjälki näyttää todella hyvältä, eivät täristä tippaakaan ja tasapainottuivatkin helposti. Tai no, onhan meillä toisetkin mut ne on ollut vaan sellasessa vanhassa volvossa alla, eikä niitä tutkittu niin tarkasti, mut hyvin pelas siinäkin.
    Ongelma voi olla siinä että monikaan sorvari ei vaan ryhdy tohon hommaan, sillä hyvin tehtynä se ei oo ihan helppoa ja kukaan ei kuitenkaan vitsi moisesta maksaa mitään huimia summia. Vaan jos löydät harrastusta ymmärtävän ammattimiehen niin mikä ettei :smile:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2004-04-03 13:18 ]</font>
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ruottissahan moinen on yleistä. Wheelsissä näytetään joka kesä miten se sujuu. Esim yllä mainittu offsetin muutto kävi yhdessä numerossa tallin pihalla, aseina mig, porakone ja suorakulma. Monilla ruotsalaisilla firmoilla, jotka näitä tekee, on migissä hiekkasyöttö siihen suuttimeen. Sen olisi tarkoitus tehdä jotain sille suojakaasulle ja palamiselle? En muista kyllä mitä.
     

Kerro tästä muillekin!